• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
Кики - специалист
kozl написа:
Напрежението на заряд ли унищожава акумулатора или тока протичащ през него?
И ако акумулаторите по калциева технология се зареждат на 15,6 волта, то кои са автомобилите в които не са обречени на недозареждане?
Точно повишеното напрежение скапва акумулатора. А тока е толкоз колкото акумулатора иска да "поеме", това зависи от степента на разреждане както и от състоянието на плочите му. И точно състоянието на акумулатора променя условията на заряд в колата въпреки че на практика алтернатора предлага идеалния заряд 14,2-14,4V без ограничение по ток. Дълбоко сулфатизирали плочи (получава се от системно недозареждане) не искат да "поемат" заряд колкото и да ги "пържиш". За това не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време.
Калциевата технология я въведоха преди двайсетина години и отначало беше само Ca, като добавяха калций в оловния сулфат т.е. само на положителните плочи с цел забавяне и препятстване на дълбока сулфатизация. Това е дало някакъв резултат и са решили след това да добавят калций и на отрицателната плоча (защо ли като там не се получава сулфатизация? ама нейсе) където е чисто олово, та го кръщават Ca-Ca. След това обаче разбират че за де се получи качествен заряд (пълно насищане на оловните плочи) трябва да се достигнат 15,2-15,4V. Да ама не, алтернаторите на милиони коли няма как да се преправят, обаче и доста производители на акумулатори вече работят по новата технология и продължават да ги произвеждат щото струва много манги за преоборудване. Някой се опитаха да подобрят Ca-Ca други решиха директно да развиват AGM технологията. От 5 години поне всеки модернизиран завод се отказва от Ca-Ca (тук данните ми са съвсем косвени)
kozl - майстор
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.

Прикачен файл:
Stark_1.jpg
Прикачен файл:
Stark_2.jpg

Много приличат на бившия "поляк" GALAXY,
Изображение

но тапите на STARK не се види да са гаранционно запечатани.
lyubohar - майстор
"Затова не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време."

Това не го разбрах.Защо точно 12.45V
Не трябва ли да е 12V без включени консуматори?
nikolov333 - майстор
пон ное 26, 2018 5:56 pmkozl написа:
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.
А как са като цени?
Кики - специалист
вт дек 11, 2018 9:20 pmlyubohar написа:
"Затова не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време."

Това не го разбрах.Защо точно 12.45V
Не трябва ли да е 12V без включени консуматори?
за да е актуално измерването мериш сутрин преди да запалиш.
12,7 - 12,8 V - напълно зареден 100%
12,4 - 12,45 V- полуразреден 50% ако се остави в това състояние без дозареждане за месеж и половина ще спадне на долното състояние като започва да сулфатизира
12,0 - 12,05 V- разреден- 20% ако се остави в това състояние без дозареждане започва дълбока сулфатизация
допуска се рарqд до 11,5 V но за кратко време и веднага трябва да се включи на зареждане, в противен случай при нисkи температури може и да замръзне електролита.
kozl - майстор
ср дек 12, 2018 5:13 pmnikolov333 написа:
пон ное 26, 2018 5:56 pmkozl написа:
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.
А как са като цени?
Прикачен файл:
STARK GOLD 12V 65Ah 620A.jpg
STARK GOLD 12V 65Ah 620A.jpg (56.96 KиБ) Видяна 2728 пъти
kozl - майстор
ср дек 12, 2018 11:52 pmКики написа:
за да е актуално измерването мериш сутрин преди да запалиш.
12,7 - 12,8 V - напълно зареден 100%
12,4 - 12,45 V- полуразреден 50% ако се остави в това състояние без дозареждане за месеж и половина ще спадне на долното състояние като започва да сулфатизира
12,0 - 12,05 V- разреден- 20% ако се остави в това състояние без дозареждане започва дълбока сулфатизация
допуска се рарqд до 11,5 V но за кратко време и веднага трябва да се включи на зареждане, в противен случай при нисkи температури може и да замръзне електролита.
А тази проверка колко е точна :?
Първо каква трябва да е температурата?
Второ съвременните коли още с натискане на дистанционното и акумулатора е с консумация и тогава ко мериш :? Та не трябва ли да е откачен?
Кики - специалист
Най-добре да е откачен разбира се, но дори и в колата не му пречи дори след отключването с централното, но без друга консумация като светещи плафони, работещо радио и т.н.. Той ако има пад да речем 0,2V след само едно отключване значи сериозно е тръгнал.
Температурата не е фактор при измерване на напрежението след продължителен престой, виж ако мериш гъстота там е друго.
Понеже става дума за необслужваем посочвам напрежението като ориентир за моментното състояние, и е добър ориентир ако се измерва правилно.
kozl - майстор
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва и акумулатора на нея. Освен това и акумулатора е на 5 г.служба и може и да е пътник :?
На три автоматични зарядни няма ефект за зареждане (2 са лидълски). Четвъртото явтоматично е с възможност за контрол на тока и то не тръгна, защото и то има защита като няма напрежение на щипките. Та включих ръчното с регулиране на тока на степени. Еми заряда на най-високата степен почна едвам едвам към 1А. След известно време се качи на 4А, после на 8А. Свалих го от ръчното и закачих автоматичното. На другия ден зарядното показваше зареден акумулатор. Напрежението 14,6V. Колко е зареден :? - с гъстотомера няма как да пробвам, че капсулован. Но направи ми впечатление, че бързо му спадна зарядното съпротивление за разлика от този Изображение.
И друго реших да измеря тока на автоматичното зарядно. Е с три мултицета пробвам и все различен ток :shock: Най-голям тока през MY68. Другите мултицети са още по-некачествени и явно с по-голямо съпротивление на шунта, та свързани последователно на зарядното му намалят тока на зареждане, оти го лъжат за напрежението на акумулатора със своя пад на напрежение от шунта и пробниците.
Та мисля да го разредя пак с крушка за къси/дълги и тоя път да го зареждам с ръчното зарядно + таймер. Това де не съм направил е ръчно зарядно с фиксиран ток. Моето има отклонения от първичната или от вторичната намотка, вече не помня коя, с което се променя волт-амперната характеристика на зарядното с цел да се регулира тока, ама донякъде, защото си остава зависимостта от акумулатора.
hidrazin - майстор
пон окт 28, 2019 9:21 amkozl написа:
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва ...
И какво толкова очакваш? Пък и в момента цените на вторични са прилични.
Разреждал съм акумулатор до да не може да отключи колата или поне да зачерви фаровете.
Това за една вечер. Е, зареди се но не изкара и два месеца.
Плюс това два пъти съм виждал акумулатор зареден ... наобратно. :-D
:partyman:
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: