Най - вълнуващия въпрос зимно време.
parbaliev - напреднал
пон дек 17, 2018 12:48 amLazarGanev написа:
Задай му веднага 80*С
Ок,днес след като се прибера ще вдигна на 80 градуса и ще пиша на другия ден петното от конденза дали се увеличава или не :)
burner - специалист
Всяка камина си има изисквания към комина (т.е. тягата в Па) дадени от производителя.
Не е хубаво така да се дават съвети на сляпо. Моята камина е 7кв и изисква мин 12 Па тяга на комина, като производителя посочва минимална височина 5м и сечение ф18.
============
И в моята инструкция пише такива неща, но с риск да се повторя - в една барака сух Голденфайър работи с гофре фи 80, изкарано на 5 см височина от земята зад бараката. На друго място сух Бърнит има изкаран кюнеца през стената зад него без следа от комин. И двете камини са в офиси на фирми, продаващи и инсталиращи котли, камини, пелети. И си работят от години така.
6osi6 - майстор
[/quote]

Малко не по темата, но ...
Всяка камина си има изисквания към комина (т.е. тягата в Па) дадени от производителя.
Не е хубаво така да се дават съвети на сляпо.[/quote]
Кое е съвет на сляпо!?
lektora - специалист
пон дек 17, 2018 2:11 pm6osi6 написа:
Малко не по темата, но ...
Всяка камина си има изисквания към комина (т.е. тягата в Па) дадени от производителя.
Не е хубаво така да се дават съвети на сляпо.[/quote]
Кое е съвет на сляпо!?
[/quote]
Имах предвид, че не е толкова просто да се вземе решение да се стесни сечението на комина.
Също (пак извън темата) не разбирам защо изискванията към комина (тягата) на една скъпа камина с двойно горене са доста по високи в сравнение с едно прити примерно. Без да искам да обиждам притито в никой случай.
6osi6 - майстор
Не съм чул някой с изолирано Ф 130 поставено на котел, не на камина, да се жалва от конденз. Всички от оплакващите се са с комини с неизолирани участаци изградени от тухли. На тези места съпротивлението което те създават е най-високо. В ъглите се появяват места с ниска скорост на дима, в които газовете изстиват под 35 С° и това е условието за създаване на конденз.
На новите домашни автоматични котли димоотводите са с Ф под 150 мм.
Камините с автоматично подававне до 15 кВ. ще горят без проблем и със 130 мм.
Ако сложи инокс 130 и 2-3 санриметра перлит около него, както нялко души писаха в други теми - ще се намали съпротивлението в комина - съответно газовете ще се движат по-бързо и стените ще остават топли.
Турбулаторите и преградите създаващи допълнителни ходве, искат добър комин, защото овен от тях, стойността на тягата се влияе от едни и същи параметри на комина - височина (поне 7 метра), диаметър и загуби на топлна и съпротивление, произтичащи от вложените материали, пукнатините, кривини, промяна обема на секциите.
Писано е поне 1000 пъти.
Освен това, въздушните потоци в рещетката на горелката се разпределят по-добре в комбинация на принудителна и естествена тяга. Вентилаторът работи на по-ниски обороти, изгарянето е по-пълно, котелът след старт достига по-бързо в оптималия режим на горене.
naster - майстор
пон дек 17, 2018 1:00 pmburner написа:
Всяка камина си има изисквания към комина (т.е. тягата в Па) дадени от производителя.
Не е хубаво така да се дават съвети на сляпо. Моята камина е 7кв и изисква мин 12 Па тяга на комина, като производителя посочва минимална височина 5м и сечение ф18.
============
И в моята инструкция пише такива неща, но с риск да се повторя - в една барака сух Голденфайър работи с гофре фи 80, изкарано на 5 см височина от земята зад бараката. На друго място сух Бърнит има изкаран кюнеца през стената зад него без следа от комин. И двете камини са в офиси на фирми, продаващи и инсталиращи котли, камини, пелети. И си работят от години така.
Камината, която сме харесали има някакви инструкции за мин. Ф на комина и на първичния въздух (по спомени Ф160 и Ф80). Аз мисля да Ф180 да сложа тръба, не се знае утре какво ще ни щукне. Жената искаше открит огън, ама много занимавка: камерата с картонче и изолацийка, чиста работа. Въпросът е дали преоразмеряването на комина би имало негативен ефект, освен върху портфейла естествено. И благодаря предварително!
пон дек 17, 2018 5:12 pmnaster написа:
...
Камината, която сме харесали има някакви инструкции за мин. Ф на комина и на първичния въздух (по спомени Ф160 и Ф80). Аз мисля да Ф180 да сложа тръба, не се знае утре какво ще ни щукне. Жената искаше открит огън, ама много занимавка: камерата с картонче и изолацийка, чиста работа. Въпросът е дали преоразмеряването на комина би имало негативен ефект, освен върху портфейла естествено. И благодаря предварително!
180 ще ти е достатъчно и за бъдещо щукване.
Имам котел дето иска ф200 при 7-8 метра височина. Височината е толкова, един етаж съм на ф200, после влиза в стария печков единичков, уж за временно, че парите са изгубиха, като на стар бунар водите. Четвърти сезон времянката си бачка безгрижно. Имах намерения да е изолирано всичко с вата, ама Коледа ма превари. Дигнал съм половинка инокс на ф 180 + шапка. Противно на правилата, да не се редуцира от голямо към малко, комина си тегли.

Бандаааа, турих турбото и газовете паднаха с 10-15 градуса.
Много съм доволен. Пичеля.
Очаквайте тема "Избиха ми старческите петна и по комина".
burner - специалист
Сега се сещам, че 13 години експлоатирах 25 kW Дакон на въглища за отопляване на партерен етаж 117 кв в панелка. Имаше радиатори, отделно 450 метра подово. Коминът беше външен, височина 7 етажа, направен от тръби за поливане тип ,,Фрегата", изолирани с някаква вата и поцинкована ламарина. Никакъв конденз нямаше, и понеже не намерих широки тръби за до края, използвах по-тесни за последните два етажа. Теглеше като бесен. Пали се два-три пъти и така и го продадох с помещението тази година. Там разбрах какво е панел. Всички комини течаха с жълта гадост. Това е креозот и преохладения бетон в съчетание със суровите дърва, довеждаше до отчаяние живущите. За какви тухлени комини говорите, бетонните коминни тела нямат отопляне. В индивидуалната къща всеки намира решение. Вижте колегата за два дни тапицира комина.
parbaliev - напреднал
пон дек 17, 2018 12:48 amLazarGanev написа:
Задай му веднага 80*С
Котела вече работи повече от 24 часа на 80*C и като слязох в мазето в основата на комина имаше още повече вода.
При положение, че работи на 80 градуса след като загрее температурата, която е зададена в стаята котела се изключва
за още повече време комина реално изстива още повече (поне така си го обяснявам) Поддържането съм го задал намалил от 50 мин. на
10 мин. Прилагам и снимки на теча, които е в момента в основата на комина.
https://photos.app.goo.gl/xYanSD2rty5U1UWX8
https://photos.app.goo.gl/5Csm2dSF5JdZfxwQ9

Реално май друг вариант от тръба в комина нямам?!? :? Моля за мнения. :?:
Ако реша да пускам тръба в комина се явява друг проблем. Комина от основата в мазето до началото на плочата(около 7 метра) на покрива е с стандартни
бетонни коминни тела, останалата част от плочата до края на комина е правен от тухли и минава на отвор Ф180 (около 2,5 метра). При това положение ако реша да пускам тръба тя трябва да е с отвор максимум Ф160 (даже не съм сигурен дали при Ф160 ще може да се уплътни и да влезне без проблем)
... и тук някъде идва въпроса дали няма да стане прекалено тесен комина за котел и горелка на Грейко 20 киловата?!? :? :?
Другият ми въпрос е каква тръба е най-добре да се пусне и и какви са вариантите при избор на тръба и най-вече колко пари ще трябва да се приготвят #-o
maistora1965 - специалист
Според мен и Ф130 ще ти е достатъчно виждал съм да слагат такава http://profesionalbg.com/1481-%D0%B2%D1 ... 0%B8%D0%BD но в магазина до нас има такава и ми се видя доста тънка аз съм пред същата дилема и лятото съм решел да слаган нещо от този вид http://www.toplotrade.com/produkt/%D0%B ... %BD%D0%B8/ и двата вида са ориентировъчни просто за снимката.

Тема "Конденз в основата на комина" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: