ср яну 02, 2019 5:55 pmHursa написа: и да замериш съпротивленията между другите три.Технически грамотен човек не трябва да ползва думата в червено за измерване, ако хвърляш с камъни вече е друга работа
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
plamen6703
- майстор
47 мнения в "Трифазен двигател схема въпрос???"
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
Ми това (такъв замер
) е най-елементарната проверка. По-добре от колкото да се мисли с ръце, да включваш и да гледаш какво ще се получи.
(Но мислех, че темата е "защо така се получава" - много по интересен въпрос, жалко
)
(Но мислех, че темата е "защо така се получава" - много по интересен въпрос, жалко
Последна промяна от Hursa на ср яну 02, 2019 8:24 pm, променено общо 1 път.
Landser
- напреднал
- Мнения: 42
Да и за тва е темата, защото някой хора казваха, че мотора няма да тръгне на бърза без замостване, е тръгва си даже и под товар макар, че на скорост много по голяма от 1430 об/мин и от тук идва следващия въпрос.
При положение на еднакво съпротивление и на двете намотки то тогава какъв е проблема мотора да не работи така и да изгори.
В случая като се замисли човек мотора става трискоростен?!

При положение на еднакво съпротивление и на двете намотки то тогава какъв е проблема мотора да не работи така и да изгори.
В случая като се замисли човек мотора става трискоростен?!
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
ср яну 02, 2019 8:24 pmLandser написа: Да и за тва е темата, защото някой хора казваха, че мотора няма да тръгне на бърза без замостване, е тръгва си даже и под товар макар, че на скорост много по голяма от 1430 об/мин и от тук идва следващия въпрос.Това вече е по интересния въпрос - поне за мен. Предполагам, че ще грее значително - като се натовари. Ще харчи значително - при малка изходна мощност. В случая - това, че са еднакви съпротивленията е само проверка на схемата, но не и как са позиционирани намотките в статора.
При положение на еднакво съпротивление и на двете намотки то тогава какъв е проблема мотора да не работи така и да изгори.
В случая като се замисли човек мотора става трискоростен?!
ср яну 02, 2019 8:30 pmLandser написа: Само, че си мисля, че така свързан вала изостава или избързва спрямо магнитното поле, няма синхрон между полето и вала илиНяма как да избърза, когато работи в двигателен режим, не и асинхронен двигател с такъв ротор - но това е според мен
Само аз така си мисля доста интересно![]()
Двигателя е асинхронен - ротора "приплъзва", изостава - спрямо "въртящото се" магнитно поле индуцирано от намотките на статора. Колкото "по многополюсен" е двигателя - толкова повече време е необходимо на полето да "опише" пълен оборот - "пробягвайки" по намотките на статора - съответно по бавнооборотен е двигателя. Увеличавайки съпротивителния момент - приложен към ротора - увеличава се "приплъзването", увеличава се тока през намотките му, увеличава се консумацията му. Но съпротивителния момент, с който можем да натоварим двигателя - може да нараства само до т. н. "критически въртящ момент" на двигателя - максималния, който може да даде. При такъв "критически момент" се достига до т. н. "критическо хлъзгане" - максималното приплъзване в конкретния двигател. При натоварването му над критическия въртящ момент - двигателя спира и може да "изгори намотката" на ротора. Но това е - до колкото знам. ("Обяснението" е доста повърхностно, специалисти в електротехниката биха дали значително по-добро, сорри
(Но за коректност - трябва да се прави разлика между "асинхронен двигател с накъсо съединен ротор" - какъвто е в случая и т. н. "асинхронен двигател с двойно захранване".)
lov
- майстор
- Мнения: 6263
Ще ти го кажа на право с риск още от първия ден на новата година да ме гледаш на криво. Оправи си понятията за индуктивно съпротивление и тогава обяснявай какво съпротивление измерваш на намотките и мощностите ги остави на страна. Т'ва не ти е реотан на печка..
А за асинхронните двигатели и особенно за двускоростните най добре е да забравиш всичко което знаеш и да почнеш от ново да четеш.
А за асинхронните двигатели и особенно за двускоростните най добре е да забравиш всичко което знаеш и да почнеш от ново да четеш.
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
С такава реплика трудно ще ме засегнеш - питащия е мерил активното съпротивление на намотките и само за него ставаше въпрос (и то в случая, няма почти нищо с мощността). Може би ти трябва да попрочетеш?
Всъщност - той може да каже как го е измерил, може пък да не съм разбрал.
Всъщност - той може да каже как го е измерил, може пък да не съм разбрал.
mironcho
- специалист
- Мнения: 753
Върнах на първата страница и видях, че в третия пост пишеш, че има връзка между едната и другата тройка. Извинявам се за пропуска. Това и факта, че мериш еднакви съпротивления би трябвало да е знак, че мотора дори и да е пренавиван е направен по оригиналната му схема. А защо мериш еднакви съпротивления и как да измериш за да разбереш дали двете намотки са съвсем еднакви предлагам да се досетиш сам. То това май няма никакво значение, ако мотора тръгне, както е предвидено.
До колкото си спомням моторите с превключвател D-YY се характеризират с еднакъв въртящ момент на двете скорости. Само, че за да стане това трябва да превключваш напълно, т.е. да замостваш иначе само с превключване на високата скорост мотора работи в странен триъгълник.
При положение, че знаеш коя е бавната, включвай смело. Според мен е добре да провериш и запазиш (или смениш с нов) пакетния превключвател за скоростите и да добавиш контактор само за включване.
Ето схема на превключвател бавно-бързо, малко по-лесно смилаема от тази в другата тема:
До колкото си спомням моторите с превключвател D-YY се характеризират с еднакъв въртящ момент на двете скорости. Само, че за да стане това трябва да превключваш напълно, т.е. да замостваш иначе само с превключване на високата скорост мотора работи в странен триъгълник.
При положение, че знаеш коя е бавната, включвай смело. Според мен е добре да провериш и запазиш (или смениш с нов) пакетния превключвател за скоростите и да добавиш контактор само за включване.
Ето схема на превключвател бавно-бързо, малко по-лесно смилаема от тази в другата тема:
Прикачен файл
p078.gif (9.38 KиБ) Видяна 1393 пъти
Hursa
- майстор
- Мнения: 1557
ср яну 02, 2019 11:55 pmmironcho написа: До колкото си спомням моторите с превключвател D-YY се характеризират с еднакъв въртящ момент на двете скорости.При звезда/двойна звезда въртящият момент се запазва. При триъгълник/двойна звезда максималния въртящ момент нараства почти два пъти.

Тема "Трифазен двигател схема въпрос???" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!