Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
lubomirlz - специалист
Мислех да направя дистрибутора, но входа на изпарителя беше на ф16 който се стесняваше може би на ф 10 и за това се отказах. Ще ги преглътна 20-те % неравномерно разпределение фреона в каналите, тъкмо в някои канали ще е по-висока скороста и ще си връща маслото през тях :lol:
Не ми се дупчи чисто нов компресор, но някак ме блазни идеята да му монтирам стъкло на кратера.
Манетвентила е малък EVR6 такъв имах а не ми се даваха пари за друг, ще тествам ако не е добре тогава ще сменям. Чудя се дали да не заредя с 250-300 мл. повече масло в маслоотделителя, които така или иначе ще се разнесат в системата в последствие. Тоя компресор го дават само за 407с но дали няма да работи по-добре като цяло системата ако го заредя на 22 :?
Има пропуски в изработката които си ги видях още докато я правих, някои си ги отстраних в движение, но като цяло мисля че се получи добре, тоя компресор го избрах понеже съм с радиатори и ще гоня висока температура на кондензация.
Boyan - специалист
Има един много стар трик. При системи на R22 да се добави около 3-5% R134.
Това подпомага масления транспорт. По-добре да си остане на R407, защото в него има r134.
Другата причина да си работите на 407 е натоварването на компресора .
За да извлечете максимума от серия ZH е добре натоварването да е над средното.
Горещите пари биха свалили вискозитета на маслото и както се изразяват от SWEP, биха понижили точката на "срязване".
Ако клапана е марков на Ф6 има шанс да получите добра температура на парите. Ако е менте, светлият отвор може да е дори Ф3 и да дроселира.
Това, че ви блазни да монтирате оченце означава, че разсъждавате съвсем адекватно.
Обяснявам за хората, които сега попадат на темата или не са специалисти:
Топлообменниците са с голяма площ, която рано или късно ще се обмаже и ще задържи много масло.
Сепаратора ще възпрепятства дебелият маслен изолационен слой и голямата циркулация на масло, но не може да попречи на обмазването.
Ако решите да монтирате око , мога да ви подаря едно.
Шоп може да снима как е станало неговото.
шоп - майстор
нед яну 06, 2019 4:29 amBoyan написа:

Шоп може да снима как е станало неговото.
С удоволствие ще снимам!
Още утре ще кача снимки. Според мен се получи много професионално-направо фабрично:-)
lubomirlz - специалист
Благодаря за предложението, стъкло ще си купя.
Магнетвентила е на данфос EVR6, ако се окаже, че дроселира ще го сменя, но за сега ще е с него.
Данфос имат една серия честотни инвертори за компресори, в които е заложено при стартиране или при продължителна работа на ниски обороти да развъртат компресора за определено време на максимални обороти именно за да си върнат маслото.
За моя съм му взел софтстартер да стартира и спира плавно, но имам и свободни инвертори, ще взема да му забия един и да го въртя в диапазона 50-60Hz което си е 20% увеличение на масовия дебит от там скороста и разпределенито на фреон в каналите :roll:
шоп - майстор
Ето и обещаните снимки на масленоето око, което Боян монтира на моето Саньо. За мен като човек любител си изглежда направо фабрично.
Смятам, че трябва много знание, опит и майсторлък да оперираш един компресор. Веднъж трябва да знаеш къде да дупчиш, че ако попаднеш на опорите на долния лагер.... Втори път да знаеш височината и трети път да работиш чисто, без стружки и т.н..

Според мен да уцелиш височината и за да центрираш окото за да е центъра на масленото нивото, си трябва или много опит или изчисления на обем картер и обем масло :?
Предполагам, че опорите на долния лагер си личат от заварките по корпуса.

Боян ще каже как става магията, но от мен чест и почитания за знанията, майсторлъка и желанието да помогне :prayer: :prayer: :prayer:

П.П. Смятам, че всеки компресор, който се куплира с ТП с директно изпарение трябва да има такова око.

Прикачен файл

SAM_9642.JPG

Прикачен файл

SAM_9643.JPG
SAM_9643.JPG (104.28 KиБ) Видяна 1700 пъти
filmatoplo - майстор
:prayer: И докторите ако са така :wink:
lubomirlz - специалист
Много добре е станало.
При Копеланд е лесно, хората си дават размери на компресорите за моя компресор височината на която трябва да се монтира стъклото е 80mm. Събира 1,9 литра масло, по сметки излиза същата височина :)
xzaqwe - напреднал
Като гледам какви термопомпи правите то моята по скоро прилича на тромпет .Еми те това стана за сега една седмица е надута за тест .

Прикачен файл

50127174_228343088087696_1290213226599940096_n.jpg

Прикачен файл

50072409_595782410842826_3505522856404451328_n.jpg

Прикачен файл

49650778_1510372292428819_7373714920241627136_n.jpg
Билян - специалист
Къде ще седи осезатела на трв-то няма хоризонтален участък
xzaqwe - напреднал
чет яну 10, 2019 11:10 pmБилян написа:
Къде ще седи осезатела на трв-то няма хоризонтален участък
Ми там го мислех .

Прикачен файл

4.jpg

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: