Някои се заблуждават като мислят, че като купуват "нов" акумулатор от магазина е нов акумулатор. Нов е за тях, но всъщност е произведен преди повече от половин година сулфатизирал акумулатор Хубавото е, че има поне двегодишна гаранция на "новия" акумулатор.
чет яну 10, 2019 1:28 pmAndri01 написа: т.8: .... не 16 в. , а 12,6-12,8 в. !!!!Ах, на точка 8 не бях обърнал внимание - напълно зареденият акумулатор не отделя "буйно" мехурчета, а е като леко развълнувано езеро, море или водна повърхност набраздена от вятъра. Това обаче не е лесно за обясняване, въпрос на опит е, трябва да си видял стотици заредени акумулатори, също както опитният заварчик е видял хиляди волтови дъги и "на око" може да определи заваръчния ток.
В кратката си практика не съм продал нито един акумулатор, който не е минал през зарядно, не е проверена гъстотата на електролита му, не е коригирано нивото му и т.н. Опитно съм установил, че НОВ акумулатор се дозарежда най-добре през 2 паралелно свързани крушки по 55 Вата, свързани последователно на веригата на зарядното. В края на заряда крушките едва мъждят, електролитът леко се вълнува и кумуто е готово за експлоатация. Говоря обаче за мераклии и за батерии до 90 Ah, българо-руско трансформаторно зарядно и никаква аФтоматика.
Вече не ми се занимава с глупости, помпя с каквото имам, карам докато може, но една врачка ми каза, че "жена и акумулатор, ако не се грижиш за тях те напускат".
ОЩЕ съм в очакване авторът на темата да сподели какви са онези заклинатени термини, които никой не е чувал, дали не е нещо като инджипляктор или Глагол Ха Черв - Добро Яко, признавам си без бой, че Морзовата и Менделеевата таблица не ги знам.