Ел. инструментите. Консумативи.
plamen6703 - майстор
Някои се заблуждават като мислят, че като купуват "нов" акумулатор от магазина е нов акумулатор. Нов е за тях, но всъщност е произведен преди повече от половин година сулфатизирал акумулатор :wink: Хубавото е, че има поне двегодишна гаранция на "новия" акумулатор. :partyman:
preslav - майстор
чет яну 10, 2019 1:28 pmAndri01 написа:
т.8: .... не 16 в. , а 12,6-12,8 в. !!!!
Ах, на точка 8 не бях обърнал внимание - напълно зареденият акумулатор не отделя "буйно" мехурчета, а е като леко развълнувано езеро, море или водна повърхност набраздена от вятъра. Това обаче не е лесно за обясняване, въпрос на опит е, трябва да си видял стотици заредени акумулатори, също както опитният заварчик е видял хиляди волтови дъги и "на око" може да определи заваръчния ток.
В кратката си практика не съм продал нито един акумулатор, който не е минал през зарядно, не е проверена гъстотата на електролита му, не е коригирано нивото му и т.н. Опитно съм установил, че НОВ акумулатор се дозарежда най-добре през 2 паралелно свързани крушки по 55 Вата, свързани последователно на веригата на зарядното. В края на заряда крушките едва мъждят, електролитът леко се вълнува и кумуто е готово за експлоатация. Говоря обаче за мераклии и за батерии до 90 Ah, българо-руско трансформаторно зарядно и никаква аФтоматика.
Вече не ми се занимава с глупости, помпя с каквото имам, карам докато може, но една врачка ми каза, че "жена и акумулатор, ако не се грижиш за тях те напускат".
ОЩЕ съм в очакване авторът на темата да сподели какви са онези заклинатени термини, които никой не е чувал, дали не е нещо като инджипляктор или Глагол Ха Черв - Добро Яко, признавам си без бой, че Морзовата и Менделеевата таблица не ги знам.
igteam - помощник
Майко мила, не очаквах такава дисертация по темата :) Благодаря за хубавите отговори, в момнта не знам дали да си изхвърля селеновото зарядно или направо цялата "лятна" кола :) Сериозно, благодаря че ме информирахте кога приключва заряда, ще мисля други варианти за зареждане явно :( Иначе колата е на жената и акумулатора е нов ама като я кара по 500м на ден до градината и обратно се налага да го зареждам 1 на месец.

Да използвам темата до колко волта трябва да се зареждат AGM акумулаторите и колко трябва да държат след заряд, че на другата кола нещо не пали от раз напоследък в студа.

А може и да препоръчате някое читаво зарядно.
preslav - майстор
чет яну 10, 2019 10:41 pmigteam написа:
Да използвам темата до колко волта трябва да се зареждат AGM акумулаторите и колко трябва да държат след заряд, че на другата кола нещо не пали от раз напоследък в студа.
За сефте чух за такива акумулатори, но като прочетеш това - https://batteryuniversity.com/learn/art ... ss_mat_agm ще намериш отговор на въпросите си.
Andri01 - майстор
Ами то си пише там - 2,40 в. на клетка или 14,4 в. на акумулатора. А иначе ,щом се кара толкова малко ,най-добре е намери начин веднаж седмично да я раздвижиш поне 1 час. така АБ сам ще се зареди нормално . И един съвет /не поискан :)/: провери напрежението на заряд на самата кола. Трябва да държи около 14,3-14,6 в. даже и на дълги светлини. :partyman:
vrangelov - специалист
чет яну 10, 2019 10:41 pmigteam написа:
...
Да използвам темата до колко волта трябва да се зареждат AGM акумулаторите и колко трябва да държат след заряд, че на другата кола нещо не пали от раз напоследък в студа.

А може и да препоръчате някое читаво зарядно.
Това, което питаш го знае само производителят на батерията.
Иначе така при общи приказки и при 25 градуса по Целзий:
1. докато токът е постоянен и е максимум 30 процента от общия капацитет, напрежението се качва до 14.7V
2. при постоянно напрежение токът слиза под 1 процент
3. токът си остава така, а напрежението става 13.8V
4. следва режим на 13.2V, а като го изключиш, го качваш на колата.
Температурната компенсация е -3 или -4mV/°C на клетка. Твоите са 6.
Зарядно не бих ти препоръчал, защото и двете, които имам се оказаха, че не са си стояли само в Европа. Едното играло в някакъв ансамбъл в Китай, пък другото било в Индия.

Поздрави
igteam - помощник
пет яну 11, 2019 5:55 ampreslav написа:
За сефте чух за такива акумулатори, но като прочетеш това - https://batteryuniversity.com/learn/art ... ss_mat_agm ще намериш отговор на въпросите си.
Чел съм го, но нещо ми се разминава, хем AGM трябвало да се зарежда по-малко от обикновените хем ако прочетем инструкциите на Bosch C3 зарядното пише че за обикновен е до 14,4, а AGM до 14,7. Което ми се струва разумно, понеже едната кола зарежда с 14,2-14,4 (обикновения) а другата кола напъва до 14,8 и после го поддържа около 13,2 (АГМ).
preslav - майстор
Аз тълкувам по друг начин написаното в посочената статия - As with all gelled and sealed units, AGM batteries are sensitive to overcharging. A charge to 2.40V/cell (and higher) is fine; however, the float charge should be reduced to between 2.25 and 2.30V/cell (summer temperatures may require lower voltages). Automotive charging systems for flooded lead acid often have a fixed float voltage setting of 14.40V (2.40V/cell); a direct replacement with a sealed unit could overcharge the battery on a long drive. - особено в подчертаното изречение.
Подарявал съм такова зарядно - https://www.onlinemashini.bg/zarqdno-us ... -ah-/38670 - гледам, че при тези "продуктът е изчерпан", което не значи, че го няма на други места. Пише, че е подходящо за АГМ акумулатори. Също така пише, че произходът му е Чехия - това не го вярвам.
plamen6703 - майстор
Качествено зарядно за акумулатори от български производител http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html ! :partyman:
hidrazin - майстор
Качественото зарядно от български производител все едно е изрязано от списание "Весёлые картинки".
Ма тва списание беше вървежно при децата до към 80-те години.
И техните зарядни са в стил от тези години - ЦЕ-КА ключе, потенциометърче.
Кабелите просто си излизат от дупки в кутията направени със свредло. :-D
Особено много кърти мивки модела им натикан в разклонителна кутия ПКОМ...

Прикачен файл:
Зарядно кутия ПКОМ.jpg

Отдавна се отказах да купувам каквото и да е българско стига да мога да купя същото китайско или турско.
:partyman:

Тема "Амперметър за зарядно за акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: