• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
пет яну 11, 2019 8:28 amТрифон П.Трифонов написа:

Замени фибрана със стиропор, постави го отвън и повечко сантиметри.
Как ще се постави стиропор отвън, като автора на темата в писмото преди цитата пише: "Като стената е външна без възможност за външна изолация "


Хм?
пет яну 11, 2019 2:13 pmшоп написа:
пет яну 11, 2019 8:28 amТрифон П.Трифонов написа:

Замени фибрана със стиропор, постави го отвън и повечко сантиметри.
Как ще се постави стиропор отвън, като автора на темата в писмото преди цитата пише: "Като стената е външна без възможност за външна изолация "


Хм?
Отдавна съм го чел, забрайл съм и приемам забележката.
А ако и в последното е упоменато, пак я приемам.
Верно така пише.
шоп - майстор
Трифон, 100% съгласен с теб. Ако имаме хубава външна изолация без термомостове е друга бира. Най-добрата бира бих казал.

За съжаление не навсякаде е възможна. Ограничени сме от съседи, калкани, разстояния, средства и т.н.

Аз лично не бих направил стенно отопление на външна стена, която е без външна изолация. Компромис е вътрешно налепен 10 см ( да 10 см ) фибран с фрезовани в него с обер фреза 20 милимитрови канали за тръбите + метални омега профили.

Аз лично съм направил една мансардна стая в която има и подово и стенно на всичките стени. Стенното е до нивото на прозорците. Има и въздушно слънчево отопление.

Къщата е опакована изцяло с външна топлоизолация и тази мансарда се топли само от сл. енергия. Писал съм доста в темата си: въздушно слънчево отопление с вакумни тръби.
fox_vt - майстор
Казвате 10 см изолация,добре е но е много,ще се загуби много място. На обикновенно подово колко изолация слагате отдолу. 10 см фибран го слагам на къща груб строеж и ниво замазка е 15 см ниво готов под 17 см. Но къщата е предвидена за това. Няма как в апартамент вече построен да се направи даже и нормално подово по изисквания. 5 замазка и 5 изолация и то пак не е сигурно дали и 5 изолация ще има. Стената за която говоря е тип калкан но на 10 см от другия калкан на съседния блок. Само вътрешна може.
Hursa - майстор
чет яну 10, 2019 11:30 pmfox_vt написа:
Hursa климатика има много голяма разлика в Т на топлообменника спрямо Т на въздуха. Говорим за около 10 градуса на топлообменника.
Разбира се, съвсем не съм специалист по системите за отопление и охлаждане. И може да греша.
Не знам до колко е надеждна информацията, но дават, че при съвременните високоефективни инверторни климатици разликата между температурата на въздуха и температурата на изпаряващия се (или кондензиращия се) фреон може да достигне 5 – 15 градуса (напълно сравнимо с разликите топлоносител/въздух, които дават “рехау” и “овентроп” за системите си за подово отопление – не се доверявайте на неспециалиста, проверете – а топлоносителя трябва да се охлади, най-вероятно, от подобна хладилна машина, а каква ще е температурата на фреона в нейния изпарител). Т. е., ако се съди само по тази температурна разлика се получава, че климатика е по-ефективното средство.
чет яну 10, 2019 11:30 pmfox_vt написа:
Относно контролера на рехау не съм съвсем съгласен с теб. Предполагам работата му е както казваш но мисля че пропускаш нещо радикално. Ти смяташ че става ти топло и пускаш стенното,но това е грешно. Както и подовото така и стенното разчитат на бавно и постоянно въздействие. Това значи че пускаш го в началото на лятото и гасиш есента. Разликата в Т може да е малка но топлообмен има даже и при 1 градус разлика,да бавен е но тук говорим за дни. В спалнята ми топлинния капацитет на стаята е половин градус на ден. Това значи че ако има рязко затопляне или захлаждане отвън градусите вървят с половинка на ден. И понеже през деня е горещо но нощем не то тогава се акумулира енергия във вид на студ във мебелите и стените в помещенията. И през деня не се добавя загубите на помещението а разликата между акумулираната енергия и необходимата за деня. Затова не се гонят големи разлики а се разчита на времето на въздействие.

Мисля, че има съществени грешки и неточности.
За това, че по-бързо може да се охлади (затопли) помещението от климатик в сравнение с подово (или стенно) – е вярно и според мен, но това е не малко негово предимство, а не недостатък (защото може и бързо, но може и бавно).
При отоплението (както и в много други области), до колкото знам, за да анализират процесите, условно ги разделят на два типа – стационарни и преходни.
В случая – преходен процес е – например, прибираме се от почивка и (или дори дистанционно – чрез връзка по нета) включваме “охладителя” на помещението, а то е със сравнително висока температура. (Нека охладителя се управлява от регулатор и сме му задали температура на помещението). “Охладителя” започва да работи, понижавайки температурата докато достигне зададената температура в помещението (ако може да я достигне). Това е преходния процес.
Достигайки зададената температура (ако я достигне), охладителя - регулатора му, управлявайки го (често понижава мощността си, тъй като е работил на по-голяма мощност, за по-бързо достигане на зададеното значение, за по-кратък преходен процес) - започва да поддържа заданието (температурата е почти постоянна или се колебае, около зададената температура в относително тесни граници – зависи до колко съвършено е управлението и до колко ефективно реагира “охладителя” на регулирането).
Чисто стационарен процес практически няма – когато температурата не се изменя във времето.
Ако източника (на „студа”), например термопомпата (или климатика), не може да управлява мощността си (или се управлява на степени) – тогава обикновено достигайки зададената температура или малко над зададената – ще се изключва (или ще превключи на по-ниска степен). С повишаване на температурата в помещението – отново ще се включи (или ще превключи на по-висока степен). Така, че температурата в помещението (то зависи как се управлява термопомпата, но нека е по температура в помещението, подобно на климатик) ще се колебае около зададената температура, в зависимост от настройката на регулатора.
Температурата ще се изменя и в резултат на действията ни – влизат и излизат хора, движим се активно в помещението, готвим, проветряваме.
Измененията в температурата на помещението могат и да са предизвикани и от изменението на външни условия – променя се външната температура, напича слънце, настъпва нощ, завалява - в резултат се увеличава или намалява притока на топлина отвън.
Регулатора постоянно ще управлява охладителя за да е температурата в помещението близка до зададената. Това наричат „квазистационарен” процес, до колкото знам, но може да се приеме (условно) за стационарен. (Извинявам се за отклонението, но ми е необходимо, за да мога да обясня какво искам да кажа.)
Така, че вие пишете предимно за преходния процес. Но той обикновено е относително краткотраен. (И при него климатика има предимства.) Нека сравним стационарния процес – например в едно и също помещение със стенно и климатик – но работи само едното или другото и работят цяло лято, без спиране.
Както отоплението в помещението работи за да компенсира загубите на топлина. Така и охлаждането работи за да компенсира притока на топлина – през стените, тавана, пода, прозорците, проветряване или вентилация.
пс По време на преходния процес освен охлаждането на въздуха, до желаната температура, протича и основното охлаждане на стените, пода, тавана и предметите в помещението до температура близка до зададената. Затова през този преходен процес се консумира значителна мощност от източника (на "студ", в случая), тъй като акумулиращата способност на тези тела е значителна, значително по-голяма в сравнение с въздуха, се изисква поглъщането на значителните количества топлина отдавана от тези тела в процеса на охлаждането им. След това, при стационарния процес, температурата на тези тела почти не се променя и се консумира мощност, само за компенсиране (за "извеждане") на постъпващата топлина. (Разбира се, изявен "преходен" процес ще се наблюдава и ако зададем друга температура на регулатора.)
Топлообмен има винаги когато има температурна разлика, както пишете. Нека сме задали 25 градуса за помещението - на климатика или термопомпата работеща със стенното. През нощта, лятото – температурата може да падне до около 20 градуса (може и по ниска). През деня, след обед може да се вдигне и до над 35 (може и по-висока). През нощта няма да има приток на топлина, дори помещението ще се охлажда. Съответно охлаждането ще се изключва (да не задълбаваме, че може да работи и на отопление :)). Както климатика, така и стенното ще се включат, едва когато температурата в помещението надвиши 25 градуса, за да компенсират притока на топлина отвън. Помещението е едно и също, топлоакумулиращите му свойства в случая са близки.
При стенно охлаждане ще има по-голяма инерционност. Но по охладената вода в тръбите – примерно 20 градуса – просто няма да се охлади нощта. А през деня – когато се включи стенното – ще започне от сравнително близка температура - до тази при която се е изключило. Ще има по-голяма инерционност, но тя ще бъде както от по-бавното охлаждане нощта, така и от по-бавното загряване през деня. Но ще бъде близка до тази на помещението с тръба с вода в стената. Близка до тази инерционност, ако сметнем, че ни е необходима можем да постигнем и с дебела циментова замазка и с дебели каменни плочки залепени на стената – според мен.
По отношение на влагата – не мисля, че ще има съществена разлика дали бавно или бързо ще се охлади помещението. Но докато при бързото охлаждане с климатик, тази влага която първоначално се „съдържа” в топлото помещение – ще се изведе. То при стенното трябва да се изведе по друг начин. Стенното в случая има съществена слабост. В помещенията постоянно ще се отделя влага. И докато зимата проветрявайки – извеждаме топлия с голяма абсолютна влажност въздух, а на негово място „влиза” студения с много ниска абсолютна влажност въздух. Който когато се загрее става с много ниска относителна влажност. То през лятото проветрявайки извеждаме хладния с голяма относителна влажност въздух и постъпва топлия, с относително ниска относителна влажност, но с висока абсолютна влажност въздух. И когато се охлади относителната му влажност става висока. Като се добави и значително по интензивното влагоотделяне в помещенията през лятото – то ефекта от проветряването е много по-малък, дори може да стане „отрицателен” в горещи дни. А тогава стенното може да работи с ограничения. В най-големите жеги хем ще е топло, хем няма да можем да проветрим. Освен, ако не работи влагоабсорбатор в помещението.
Стенното, както и подовото – до колкото разбирам – стават ефективни при добра топлоизолация. Защо решавате да започнете с опити. Не е ли по-добре първо да направите разчет – „рехау” предлагат методика и в нета има – за да видите до колко си заслужава във вашия случай.
Последна промяна от Hursa на пет яну 11, 2019 11:41 pm, променено общо 2 пъти.
Ясно, Фокс.
Колкото позволява, като място и фибранец.
Вече върху тръбите мисля, че трябва да е плътна мазилка.
Картон и въздушна междина са изолация, а не е ли целта акумулация на енергия.

Опаааа, ши чита до късно.
preslav - майстор
Hursa, не се обиждай, но се измарям да те чета, опитай се да бъдеш кратък и остави тези "застраховки", че не си специалист по темата! Не казвам, че разсъждаваш в погрешна посока, но съм убеден, че малко хора издържат на лекциите ти до безкрай. Казусът е безкрайно ясен, ще може ли със стенно да се добави толкова топлина, колкото губи стаята и обратното да се отнеме излишната топлина от стаята. Моето мнение е, че за отопление нещата ще се получат, но за охлаждане всичко ще е въпрос на условности. Далеч съм от мисълта да си вкарвам таралеж в гащите, но ми е любопитно какво другите ще постигнат с експериментите си.
fox_vt - майстор
Преслав точно обратното е. На отопление разликата между външна и вътрешна Т може да е 40 градуса и повече,а при охлаждане само максимум 20. Затова трябва много малко енергия за охлаждане. Затова за охлаждане става и най китайския климатик но не и за отопление.
Hursa защо реши че пиша за преходния процес. Аз ти казвам че в началото на лятото се пуска и се спира чак есента. Лятото не си ли оставял щорите пуснати. Може цял ден да се задържи температура вътре постоянна или със съвсем малко повишение. Тази топлина която толкова ви плаши че бяга през стените е много преувеличена лятото.Всичко зависи от типа помещение, изложение, прозорци и накрая изолация. Може помещение без грам изолация да бъде студено лятото,и то цяло лято. За справка малко по горе Т разлики . Сметни загубите при делта Т 40 и 20 гр. Лятото са малки не че ги няма но проблем със мощноста смятам че няма да има. Проблема е зимата дали ще стига мощност.
Трифоне целта е акумулиране на енергия но във помещението чрез мебели и останалите стени. В някои отношения хурса е прав за конденза,ако стената е със постоянна Т да речем 25 градуса във мазилка със голяма инерция то при рязко постъпване на топъл въздух има вероятност да кондензира на най студеното място. Но ако стената има ниска инертност както картон и тръби с въздух около тях то стената ,картона по точно в един момент ще си повиши температурата и после постепенно ще я понижи. Така според мен ще се получи естествена регулация на повърхностната температура без скъпи регулатори. Единствено трябва да се поддържа 25 гр постоянни на водата. И въпреки че изглежда добре има и уловка,картона може да е ниско инерционен но тръбите зад него не,и там може да има конденз. И ако те са в канали във фибрана то точката на оросяване ще е в самия картон. Сега там дали може стане влага нз. Само за инфо преди 15 години правих банята и ми пуснаха мухата да я правя с картон. А тогава си беше екзотика особенно за баня. И понеже съм експериментатор също както сега се навих. Човека който я прави каза че ще издържи 2-3 години. Аз обаче се заинатих и реших да не допусна това. Цялата е шпаклована със хидрозол ,хидроизолация за басейни.Но не се доверих напълно,шпакловах парче картон отвсякъде с рядка смес и във буркан с вода за 24 часа. Счупи се лесно като хартията беше влажна. От теста заключих че няма да има проблем и така до сега. В банята няма плочки само в ъгъла до душа частично. Проблема се яви в сифона и подовите плочки щото ми беше за първи път но човек се ужи докатое жив. Банята е три квадрата да не си помислите че е нещо голямо и без влага. Зимата е много студено не се отоплява,а при къпане 100%влажност,мерил съм я :lol:
preslav - майстор
съб яну 12, 2019 10:09 amfox_vt написа:
Преслав точно обратното е.
И аз си мисля, че е точно обратното, ама клима-мените не. Поне при мен е достатъчно да "дръпна" влагата от стаите и ми е комфортно до 27-8 градуса. Въпреки всичко летните ми сметки за ток са като зимните.
fox_vt - майстор
Прикачен файл:
IMG_20190112_111231-768x1368.jpg
Това е план на двата апартамента сори за чертежа набързо толкова.
Със номер 1 ще е свод който ще свърже двата апартамента. Номер 3 няма да се ползва. Кухня А е ремонтирана о остава кухня Е ще стане на спалня. D ще е детска стая.Където са удебелени стените е идея да е стенно като ако не му стигне мощност може да се сложи и на стените със прозорец с изключение на двете кухни,на ютонга не ми се слага още тежест. В коридорите преоразмерени радиатори а баня и тоалетна стандартно подово. Банята до Е ще е котелно (термопомпа,пелетен котел или газов котел) в зависимост кое ще се избере. За ориентир спалня В е 3,5*3,5 м. И все пак се замислих сериозно върху изолацията на калкана и може да изям 10 см сумарно от нея стена в полза на изолацията независимо дали ще има стенно или не. Това давайте мнения по нататъка ще чертая по хубав чертеж да пратя и на рехау за оферта.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Тема "Стенно водно отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: