• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
kozl - майстор
Разкостих една от дефектиралите крушки от яд, че не можах да отлепя светодиод с 2 поялника едновременно.
Обаче това де го начичат станция за горещ въздух некъде ми се крие и не мога да го ползвам, поне за момента.
Светодиодите са на платка в-у алуминиева ламарина с дебелина под милиметър.
Изображение

Около плочката има алуминиева камбана - охладител и стига до резбата за фасунгата. Е не можах да и премеря дебелината, но цялата камбана тежи 6 грама на кухненския кантар. При окъсяване на светодиода с пад на напрежене към 115 волта, другите "светнаха".
Светодиодния драйвер е некаква схема SM 2082D (ADAESAA25). Другата платка де се показва съдържа грец, паралелно на който има две последователно свързани съпротивления по 200К и електролитен кондензатор 6,8мкФ 400 V и подава напрежение на надписите +U и -U. R1=33; R2=47

Редактирано...
Последна промяна от kozl на вт фев 26, 2019 7:51 am, променено общо 1 път.
nikolov333 - майстор
А тоя "прегризан" резистор R2, така ли си беше..?
ivan_v - специалист
Не си беше така. Прекъснах го за да намаля мощността с цел да изкара повече преди да изгори.
tzetz009 - специалист
:? Спам .....
Последна промяна от tzetz009 на пон фев 25, 2019 10:09 pm, променено общо 1 път.
hidrazin - майстор
пон фев 25, 2019 6:01 pmkozl написа:
Светодиодния драйвер е некаква схема SM 20820
Накрая не е 0 ами е D
SM2082D
:partyman:
kozl - майстор
Има диаграма в ПДФ-а (ток-спротивление R1), но тя е толкова стръмна в стойности под 50 ома, че трудно за отчитане.
А и на снимката са 2 съпротивления, вероятно в паралел. Ако тъй еквивалента е 19,4 ома.
Според приблизителна оценка по графиката за 33 ома 15mA за 20 ома към 30 mA.
kozl - майстор
Ей разрових джунджуриите и си открих станцията за горещ въздух (най-после). Обаче с нея не можах да отлепя нито един LED. Алуминиевата плочка под диодите ми глъта топлината и не стаа. Или пък станцията ми слаба, че от по-евтините.
Приложих друг метод и след като батисах 3 диода, четвъртия го свалих с макетно ножче като разлепих медното фолио барбар със здрав светодиод. После с горещия въздух падна Cu фолио и диода готов за спойка.
Е поне спояването лесно.
А да повредения LED първо го надробих и после почистих припоя чешки индукционен поялник там де е бил споен.
И така 1 бр. рециклирана LED крушка.
За 3 лева па не знам дали си заслужава рециклажа, па и нали си избута гаранцията :?
EDI - майстор
Мятай в коша, вече са по лев килото.
hidrazin - майстор
съб мар 02, 2019 7:27 pmkozl написа:
...станцията за горещ въздух (най-после). Обаче с нея не можах да отлепя нито един LED. Алуминиевата плочка под диодите ми глъта топлината и не стаа.
Подгряваш цялата алуминиева платка.
За такъв размер и в домашни условия - халогенна луничка.
Слагаш я на масата да свети нагоре и отгоре платката. После е лесно.
Само гледай да не я прегрееш много...
:partyman:
kozl - майстор
Мерси ва съвета.
Ще го пробвам на следващата плочка, защото тази я нарязах на малки парчета около светодиодите и те така.
М-у другото на дефектирала крушка като натиснах "болния" диод и той закачи и светна барбар с цялата верига диоди по окръжността. След като я изключих от мрежата наново включих и па почна да свети крушката с намалена яркост. Което ме кара да приема, че нещо се отлепя в диода и прекъсва връзката. Предполагам образува се междина. След което следва пробив при напрежени, което измервам към 110 V и веригата се затваря, но тока вече е ограничен от пробива.
Теоретично може би :?
Практично требе да пробам с напрежение към 20V и резистор дали болния диод ще светне и ако да теорията ми се срина :lol:
За момента обаче немам матриал. Крушките беа 3. Една стана донор, една вече свети на фасонга в сутерено, а на третата и отстраних "болния" диод.
В една друга подобна тема постнах снимки на друга марка LED крушка с много, много повече метал за охлаждане. Ще взема да го претегля на везната та описателните да станат числителни.
Та въпреки гоуемата разлика в теглото, по тежката не се оказа по-трайна. Или може би охлажденето не се крие само в метала. Требе повече повърхност. Да ама оребрените структури по крушките вече не ги срещам по масовия пазар. :? Но тенденцията е ясна. Не повече от гаранцията. Требе да се мисли за оборота. :roll:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Тема "LED крушки V-TAC" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: