пет апр 05, 2019 5:20 amkozl написа:Благодаря, за подробното разяснение. Не би трябвало да има теч, скоро разглобявах колектора, запоен е и тестван.чет апр 04, 2019 5:02 pmivomagna написа: При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?Нещо не е наред ако системата е затворена.
Манометъра трябва да е в най-ниската точка за да е най-ефективен за отчитане.
Ако ти е изправен манометъря и системата е затворена, то вероятно има загуба на течност, вследсвие на което системата не е достатъчно пълна с течност, а и вероятно РС е напомпан на по-високо налягане примерно 2 бара и при изстиване в системата възниква вакум (манометъра отчита нула). При загряване и разширяване на течността, налягането се повишава, а РС не реагира поне до 2 бара, след което започва да поема раширения обем и налягането не се покачва повече. Но от 0 до 2 бара, в който диапазон явно РС не поема разширения обем, налягането ще се изменя в зависимост от Т на течността.
Решението в такъв случай, е да се премери налягане в РС при отворена система и да се напомпа допълнителна течност в затворената система докато достигне налягането на манометъра сумата от това, на което е напомпан РС + налягането от разликата по височина от манометър до РС. Последното при условие, че РС е над манометъра (ако РС под манометъра геодезичното налягане се изважда от това на РС).
Подобно явление е при всяка охладителна автомобилна система. Само че там има още един предпазен клапан против вакума и специално конструилан РС, койтопда отделя въздуха от течността.
Или когато течността изстине и налягането в охл. система на двигателя спадне се отваря противовакумния клапан и влиза въздух. А когато загрява и налягането се покачи се отваря предпазния за превишено налягане и излиза въздух, па понякога и течност, когато е била в повече при изправен двигател де.
пет апр 05, 2019 11:57 amivomagna написа:+ налягането от разликата по височина от манометър до РС - това не го разбрах как да го измеря.пет апр 05, 2019 5:20 amkozl написа:Благодаря, за подробното разяснение. Не би трябвало да има теч, скоро разглобявах колектора, запоен е и тестван.чет апр 04, 2019 5:02 pmivomagna написа: При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?Нещо не е наред ако системата е затворена.
Манометъра трябва да е в най-ниската точка за да е най-ефективен за отчитане.
Ако ти е изправен манометъря и системата е затворена, то вероятно има загуба на течност, вследсвие на което системата не е достатъчно пълна с течност, а и вероятно РС е напомпан на по-високо налягане примерно 2 бара и при изстиване в системата възниква вакум (манометъра отчита нула). При загряване и разширяване на течността, налягането се повишава, а РС не реагира поне до 2 бара, след което започва да поема раширения обем и налягането не се покачва повече. Но от 0 до 2 бара, в който диапазон явно РС не поема разширения обем, налягането ще се изменя в зависимост от Т на течността.
Решението в такъв случай, е да се премери налягане в РС при отворена система и да се напомпа допълнителна течност в затворената система докато достигне налягането на манометъра сумата от това, на което е напомпан РС + налягането от разликата по височина от манометър до РС. Последното при условие, че РС е над манометъра (ако РС под манометъра геодезичното налягане се изважда от това на РС).
Подобно явление е при всяка охладителна автомобилна система. Само че там има още един предпазен клапан против вакума и специално конструилан РС, койтопда отделя въздуха от течността.
Или когато течността изстине и налягането в охл. система на двигателя спадне се отваря противовакумния клапан и влиза въздух. А когато загрява и налягането се покачи се отваря предпазния за превишено налягане и излиза въздух, па понякога и течност, когато е била в повече при изправен двигател де.