Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ivomagna - специалист
пет апр 05, 2019 5:20 amkozl написа:
чет апр 04, 2019 5:02 pmivomagna написа:
При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?
Нещо не е наред ако системата е затворена.
Манометъра трябва да е в най-ниската точка за да е най-ефективен за отчитане.
Ако ти е изправен манометъря и системата е затворена, то вероятно има загуба на течност, вследсвие на което системата не е достатъчно пълна с течност, а и вероятно РС е напомпан на по-високо налягане примерно 2 бара и при изстиване в системата възниква вакум (манометъра отчита нула). При загряване и разширяване на течността, налягането се повишава, а РС не реагира поне до 2 бара, след което започва да поема раширения обем и налягането не се покачва повече. Но от 0 до 2 бара, в който диапазон явно РС не поема разширения обем, налягането ще се изменя в зависимост от Т на течността.
Решението в такъв случай, е да се премери налягане в РС при отворена система и да се напомпа допълнителна течност в затворената система докато достигне налягането на манометъра сумата от това, на което е напомпан РС + налягането от разликата по височина от манометър до РС. Последното при условие, че РС е над манометъра (ако РС под манометъра геодезичното налягане се изважда от това на РС).
Подобно явление е при всяка охладителна автомобилна система. Само че там има още един предпазен клапан против вакума и специално конструилан РС, койтопда отделя въздуха от течността.
Или когато течността изстине и налягането в охл. система на двигателя спадне се отваря противовакумния клапан и влиза въздух. А когато загрява и налягането се покачи се отваря предпазния за превишено налягане и излиза въздух, па понякога и течност, когато е била в повече при изправен двигател де.
Благодаря, за подробното разяснение. Не би трябвало да има теч, скоро разглобявах колектора, запоен е и тестван.
ivomagna - специалист
пет апр 05, 2019 11:57 amivomagna написа:
пет апр 05, 2019 5:20 amkozl написа:
чет апр 04, 2019 5:02 pmivomagna написа:
При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?
Нещо не е наред ако системата е затворена.
Манометъра трябва да е в най-ниската точка за да е най-ефективен за отчитане.
Ако ти е изправен манометъря и системата е затворена, то вероятно има загуба на течност, вследсвие на което системата не е достатъчно пълна с течност, а и вероятно РС е напомпан на по-високо налягане примерно 2 бара и при изстиване в системата възниква вакум (манометъра отчита нула). При загряване и разширяване на течността, налягането се повишава, а РС не реагира поне до 2 бара, след което започва да поема раширения обем и налягането не се покачва повече. Но от 0 до 2 бара, в който диапазон явно РС не поема разширения обем, налягането ще се изменя в зависимост от Т на течността.
Решението в такъв случай, е да се премери налягане в РС при отворена система и да се напомпа допълнителна течност в затворената система докато достигне налягането на манометъра сумата от това, на което е напомпан РС + налягането от разликата по височина от манометър до РС. Последното при условие, че РС е над манометъра (ако РС под манометъра геодезичното налягане се изважда от това на РС).
Подобно явление е при всяка охладителна автомобилна система. Само че там има още един предпазен клапан против вакума и специално конструилан РС, койтопда отделя въздуха от течността.
Или когато течността изстине и налягането в охл. система на двигателя спадне се отваря противовакумния клапан и влиза въздух. А когато загрява и налягането се покачи се отваря предпазния за превишено налягане и излиза въздух, па понякога и течност, когато е била в повече при изправен двигател де.
Благодаря, за подробното разяснение. Не би трябвало да има теч, скоро разглобявах колектора, запоен е и тестван.
+ налягането от разликата по височина от манометър до РС - това не го разбрах как да го измеря.
ivomagna - специалист
пет апр 05, 2019 3:02 pmradius написа:
за всеки 1м 0.1бар
Благодаря!
ivanov_km - специалист
Какво ще рече Номинален дебит 50 l/h за един панел? Въпросът е по какъв начин трябва да се съобразим с тези параметри, изобщо какво говорят те?
Halfdone - напреднал
Здравейте, започвам монтажа на слънчевата инсталация Drainback, с 2 панела по 2 квадрата, които ще топлят 200 литров бойлер и тръбен прът около 10-12 метра в посока.Имам тръба неръждавейка DN12, та въпросът ми е преди да съм започнал монтажа, дали е достатъчна или ще ми трябва по-голяма?
speka_rs - майстор
Повече от достатъчна, до 500 л бойлер dn12 без грижи.
Halfdone - напреднал
пет апр 12, 2019 12:02 pmspeka_rs написа:
Повече от достатъчна, до 500 л бойлер dn12 без грижи.
Мерси :supz:
radius - майстор
А и се гони да е макс.тънка да пренася и малкото събрана топлина.
И аз съм с 200л и следя с интерес какво ще се получи.
ivanov_km - специалист
А тази сцепената шайба, която се поставя след последния пресован прешлен на гофрата в крайна сметка каква роля играе? Има чувството, че пречи на затягането, а не помага, да неговоря, че е направена от евтина ламарина и ръждясва на втория ден.

Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: