Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
nautilus33 - майстор
Някой може ли да каже 8" или 10" са по-подходящи за оран? По принцип 8" ги дават за косилния апарат.
nautilus33 - майстор
Да попитам нещо- понеже последните няколко пъти ми го прави този проблем фрезата, и се чудя дали аз съм изгубил тренинг с паленето или нещо не е наред. Та, като тръгна да дърпам въжето на стартера, да речем 3-4 път не мога да го издърпам докрай, а някъде по средата законтря и се връща назад, но така, сякаш някой го дърпа наобратно, имам чувството, че ще ми откъсне пръстите дръжката на стартера? Дали дърпам много рязко или е друг проблема? Възможно ли е от леко поместване на машината напред-назад по време на дърпане на движението да законтря, макар че е на 0 скорост, т.е. няма връзка между колела-двигател? Не го прави при всяко дърпане, но да речем при 40%-50%, което ме дразни, защото не мога да запаля, когато прави така. Може ли да е от това, че дърпам въжето леко настрани, а не право нагоре?
preslav - майстор
пон окт 28, 2019 3:25 pmnautilus33 написа:
Да попитам нещо- понеже последните няколко пъти ми го прави този проблем фрезата, и се чудя дали аз съм изгубил тренинг с паленето или нещо не е наред. Та, като тръгна да дърпам въжето на стартера, да речем 3-4 път не мога да го издърпам докрай, а някъде по средата законтря и се връща назад, но така, сякаш някой го дърпа наобратно, имам чувството, че ще ми откъсне пръстите дръжката на стартера? Дали дърпам много рязко или е друг проблема? Възможно ли е от леко поместване на машината напред-назад по време на дърпане на движението да законтря, макар че е на 0 скорост, т.е. няма връзка между колела-двигател? Не го прави при всяко дърпане, но да речем при 40%-50%, което ме дразни, защото не мога да запаля, когато прави така. Може ли да е от това, че дърпам въжето леко настрани, а не право нагоре?
По принцип тези машинки имат автоматичен декомпресьор, ако той е неизправен се получава подобен ефект. Ако си сръчко ще се справиш сам с ремонта като прегледаш някое и друго видео в Ютуб.
nautilus33 - майстор
Къде се намира този декомпресор, имаш ли представа. На български като напиша, ми излиза смао едно клипче. На английски излизат разни, но са на вече разглобени машини, по-тчно мотори.
preslav - майстор
пон окт 28, 2019 7:17 pmnautilus33 написа:
Къде се намира този декомпресор, имаш ли представа. На български като напиша, ми излиза смао едно клипче. На английски излизат разни, но са на вече разглобени машини, по-тчно мотори.

Надявам се от това кратко видео да ти стане ясно до къде трябва да бръкнеш за да откриеш проблема! Предполагам ще е достатъчно да отвориш капака на клапаните за да се убедиш, че при теб има подобна система, а после разглобяваш по нататък за да видиш дали имаш проблем със счупена пружина или заклинващи детайли.
Само като идея - аз бих опитал да източа сегашното масло в двигателя и да го заменя с масло за промиване, ако проблемът е в използването на некачествено масло, вероятно ще се реши само с промиването и зареждането с ново качествено масло. Внимавай!!! двигателят да не работи повече от няколко минути с тънкото масло, ако трябва палиш и гасиш до изчезване на проблема!
ben84 - специалист
пон окт 28, 2019 6:57 pmpreslav написа:
пон окт 28, 2019 3:25 pmnautilus33 написа:
Да попитам нещо- понеже последните няколко пъти ми го прави този проблем фрезата, и се чудя дали аз съм изгубил тренинг с паленето или нещо не е наред. Та, като тръгна да дърпам въжето на стартера, да речем 3-4 път не мога да го издърпам докрай, а някъде по средата законтря и се връща назад, но така, сякаш някой го дърпа наобратно, имам чувството, че ще ми откъсне пръстите дръжката на стартера? Дали дърпам много рязко или е друг проблема? Възможно ли е от леко поместване на машината напред-назад по време на дърпане на движението да законтря, макар че е на 0 скорост, т.е. няма връзка между колела-двигател? Не го прави при всяко дърпане, но да речем при 40%-50%, което ме дразни, защото не мога да запаля, когато прави така. Може ли да е от това, че дърпам въжето леко настрани, а не право нагоре?
По принцип тези машинки имат автоматичен декомпресьор, ако той е неизправен се получава подобен ефект. Ако си сръчко ще се справиш сам с ремонта като прегледаш някое и друго видео в Ютуб.
Дръпни въжето няколко пъти бавно.
Ще усетиш кога започва да вдига компресия и кога изпуска.
Когато решиш да палиш, дърпаш бавно. Започне ли такт "сгъстяване" налягането в цилиндъра се покачва и ще усетиш съпротивление. Тогава връщаш ръкохватката и пак дърпаш така, че да развъртиш двигателя за да запали.
По тоя начин преодоляваш най-голямото съпротивление още в началото.
Дано си ме разбрал.

ПП Не е удачно четиритактов ДВГ да се пали с ряз, както двутактова резачка.
Чупят се стартери и се късат въжета, ако си корав. Ако не си може и травма да си докараш. :partyman:
ben84 - специалист
пон окт 28, 2019 7:17 pmnautilus33 написа:
Къде се намира този декомпресор, имаш ли представа. На български като напиша, ми излиза смао едно клипче. На английски излизат разни, но са на вече разглобени машини, по-тчно мотори.


Каква е марката и модела?
preslav - майстор
Последна промяна от preslav на пон окт 28, 2019 8:12 pm, променено общо 1 път.
nautilus33 - майстор
ИМТ 506, машината е двутактова, та за това дърпам рязко и силно.
В такъв случай, предложението за дърпане на въжето бавно, дали ще сработи? Макар да не съм сигурен, че го разбрах правилно, но ще опитам. По принцип, това, което правя е да дръпна въжето леко, докато усетя съпротивление. Тогва спирам и дръпвам рязко, без да връщам въжето както си писал.

Преслав, благодаря за линка. Не панимаем руски, ама ще ползвам преводач.

ПП да не се окаже, че сте мислили за четиритакрови машини, и двутактовите нямат такъв декомпресор? Питам, защото гледам двигателя от линка май е четиритатов, а и ben84 е останал с впечатлението, че машината е четиритактова.
preslav - майстор
пон окт 28, 2019 8:01 pmnautilus33 написа:
ИМТ 506, машината е двутактова, та за това дърпам рязко и силно.
В такъв случай, предложението за дърпане на въжето бавно, дали ще сработи? Макар да не съм сигурен, че го разбрах правилно, но ще опитам. По принцип, това, което правя е да дръпна въжето леко, докато усетя съпротивление. Тогва спирам и дръпвам рязко, без да връщам въжето както си писал.

Преслав, благодаря за линка. Не панимаем руски, ама ще ползвам преводач.

ПП да не се окаже, че сте мислили за четиритакрови машини, и двутактовите нямат такъв декомпресор? Питам, защото гледам двигателя от линка май е четиритатов, а и ben84 е останал с впечатлението, че машината е четиритактова.
Да за 4 тактов матор иде реч във всички клипове - не ги гледай.
За 2 тактовите си мълча.

Тема "Мотоблок/мотофреза- всичко свързано с тях" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: