Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
DMN - майстор
Прав си, не съм се изразил правилно. Имах предвид допълнение към твоето мнение, да се измерва по-скоро токът, а не толкова напрежението.
Както си го написал - с външно захранване на възбудителната намотка. Като се следи токът в нея, ако се промени само той....
:partyman:
tzetz009 - специалист
:? Два мултицета (на волтметър - DC )(за предпочитане СТРЕЛКОВИ ) между четките и маса(земно) би трябвало да покажат (почти) еднакви реципрочни стойности и после измереното при проблемната работа ще покаже дали има пробив ротора !

Ред: ... към корпус , естествено :) !

:partyman: :partyman: :partyman:
lov - майстор
И така става. Но не е лошо да измислиш някакъв активен товар поне на 10% от номинала. Най лесно бидон тенекета сол и вода. И тоя честотомер там не работи ли или го карате на слух. При ниска честота такива аномалии без товар са си нормални защото регулирането не е предвидено да работи в тази област. А още повече ако сте го товарили с индуктивни товари няма да ме учуди нищо. Щото казваш че се товари но падат ли оборотите съответно и честотата. Гледай и какво става с рейката на газта. Това също е показател какво се случва косвено в генераторната част.
Извинявай че пиша като на малоумен но съм се нагледал на много простотии да не говорим че и аз на очевадното съм се дзверил и го пропускам като причина.
MIRO_073 - майстор
вт май 21, 2019 9:10 pmfbr написа:
Измери с какво напрежение работи възбудителната намотка и я захрани с някакво външно захранване, като изключиш външните елементи на възбуждането свързани към изхода на генератора.
Благодаря за полезния съвет. Така и направих. Докато беше всичко в норма замерих напрежението на възбуждането - 20,4V. Взех два стари акумулатора със сумарно напрежение 21,1V Пуснах генератора, пуснах и възбудителното напрежение. Следя напреженията на възбуждането с мултицет и напреженията на изхода (генерираното напрежение) - всичко в нормите. Махам възбуждането и го възстановявам от акумулаторната клема за проба със съвсем лека искра. След известно време отново се появи проблема (това бучене). Пробвах отново да разкача възбудителното напрежение и се получи дъга около 3-4см. направих няколко опита, разбира се резултата беше същия. Докато акумулаторите държаха около 19-20V и агрегата държи напрежение. Но взеха да падат.

За мен резултата е ясен - междувитково късо във възбудителната намотка.
fbr - майстор
ср май 22, 2019 11:40 amMIRO_073 написа:

За мен резултата е ясен - междувитково късо във възбудителната намотка.
За да се получи такава дълга искра при прекъсване на възбуждането, няма как да има междунавивково късо във възбудителната намотка. Дългата искра означава че имаш голямо напрежение на самоиндукция. Протичал е голям възбудителен ток, ти си го прекъснал, и при прекъсване се получава напрежение на самоиндукция, и това напрежение е толкова по-високо. колкото е по-голям тока който си прекъснал. Но защо се вдига възбудителния ток, това за мен остава загадка. Останали са ми спомени от електрическите машини, че с възбудителния ток на синхронните генератори се регулира косинус фи. По вероятно ми се струва да имаш проблем в статорните намотки на една от фазите, защото само тогава се предполага ще имаш отместване на тока от напрежението, тоест промяна на косинус фи . Но сигурното е, че е вътре в генератора, ако в момент на тези експерименти си откачил частта на изхода, предназначен за възбуждането.. Ако си решил да го правиш, мога да ти дам връзка за мнение към един бивш преподавател в МЕИ-то, сега продава помпи, но не отказва консултации.
Andri01 - майстор
Какво стана с едната искряща четка? И защо искри само една,а не и тази ,която е свързана в паралел с нея ?
MIRO_073 - майстор
ср май 22, 2019 3:30 pmAndri01 написа:
Какво стана с едната искряща четка? И защо искри само една,а не и тази ,която е свързана в паралел с нея ?
Нищо. В нормален режим не изкри. Може да не изкри и 1 час.
fbr написа:
...ако в момент на тези експерименти си откачил частта на изхода, предназначен за възбуждането..
Изцяло откачено и захранено изцяло автономно.
Andri01 - майстор
Ако искрящата четка е като другите три: по материал,износване,вид и размери на гнездото,кабел и начин на свързаване,НЯМА начин да искри. Провери ли тези неща? Проверил ли си трафовете ,кондензаторите ,диодите и връзките дали не греят? Белята може да идва от загряване на някой елемент или връзка,след известно време на работа.
stoy@n - специалист
вт май 21, 2019 8:46 pmMIRO_073 написа:
..... Дроселите не съм проверявал. Как да ги проверя :? С мегера и омметъра...
Ако имаш познат с мотор анализатор да го измерите ...мегера няма да ти покаже проблем вътре в намотките
:?
Brassmonger - специалист
Провери веригата за управление на обратната връзка за регулиране напреженията между ротор и статор. Това, че генератора не захранва консуматор не означава, че не се натоварва изобщо и дизеловия двигател.

Тема "Дизел-генератор АД30-3Т3 - проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: