Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
пон окт 14, 2019 6:00 pmiliya_i написа:
Най-вероятно има някакви мощни резистори на тях.
Няма резистори. Превключват се различни намотки.
пон окт 14, 2019 6:28 pmLutchezar написа:
Пробвал съм само с такова на един древен перфоратор. Работи.
Мотора на перфоратора и тоя вентилатор нямат нищо общо.
На перфоратора е четков (универсален).
:partyman:
Lutchezar - майстор
пон окт 14, 2019 6:43 pmhidrazin написа:

Мотора на перфоратора и тоя вентилатор нямат нищо общо.
На перфоратора е четков (универсален).
:partyman:
Съгласен съм. Но схемата поддържа няколко вида мотори, а и на сайта им има няколко вида различни китове. Със сигурност нещата им са по-добри от цитираното по-горе.

Относно грънчарското колело, няма ли да е по-евтино и безболенено да се направят няколко ремъчни предавки?
iliya_i - майстор
пон окт 14, 2019 6:43 pmhidrazin написа:
пон окт 14, 2019 6:00 pmiliya_i написа:
Най-вероятно има някакви мощни резистори на тях.
Няма резистори. Превключват се различни намотки.
Неведоми са пътищата на китайските пророци!
gogo7777 - майстор
Представям си грънчар пред колелото и инвертора. Какво ли ще извая с ръцете си..... :? Ще трябват поне още двама да помагат. То това занаятите затуй умряха. Прогрес и смех.... :lol: Все едно да туриш серво моторчета на китарата на Елвис.....да си регулира струните.... :)
a_stoev - майстор
пон окт 14, 2019 9:20 amvassilk написа:
Май по-скоро ще го сменя с един трифазен който взех за 100лв, отколкото да го пренавивам. Той инвертора е по-скъп от мотора. Оборотите ще трябва да могат да се намаляват на половина, не по-вече. При това положение важи ли всичко което пишете за охлаждане и тн?

А защо не може с PWM регулатор който му реже част от АС синусоида като този:
https://kupi-si.com/index.php?_route_=М ... латор.html

При нормална работа мотора в момента черпи 300W и около 5А. Това значи ли че нещо му е правено за да не работи на пълна мощност, или просто няма натоварване (при положение че е 7.1А и 740W)?

Поздрави и благодаря предварително!
Нещо не ми се връзват амперите които цитираш с мощността, но ако мотора е разтоварен и няма тежък пуск може да се регулира с тиристор и ще грее повече. Може да се наложи допълнително охлаждане. Колкото по-ниска е скоростта, товарната характеристиката ще става все по-мека, т.е. при натоварване ще спада скоростта.
В твоя случай имаш тежък пуск поради голямата инерция на колелото и глината и ти трябват стабилни обороти. Не мисля, че ще ти хареса работата с тиристорен регулатор. Ако някой колега има да ти услужи за пробата.
hidrazin - майстор
пон окт 14, 2019 7:28 pmLutchezar написа:
...Но схемата поддържа няколко вида мотори, а и на сайта им има няколко вида различни китове. Със сигурност нещата им са по-добри от цитираното по-горе...
Нещата им са еднакво калпави и за тези вентилатори стават, но с доста условности.
Най-важната е да не ти дреме като изпуши.
И кое от какво е по-добро?
пон окт 14, 2019 8:01 pmiliya_i написа:
пон окт 14, 2019 6:43 pmhidrazin написа:
пон окт 14, 2019 6:00 pmiliya_i написа:
Най-вероятно има някакви мощни резистори на тях.
Няма резистори. Превключват се различни намотки.
Неведоми са пътищата на китайските пророци!
В дадения случай са пределно ведоми.
Резистори там няма и няма какво да правят.
:partyman:
Hoвoceлckи - майстор
Мисля си за двигател от по-нова пералня (четков)?
valentino76bs - майстор
нед окт 13, 2019 10:21 pmvassilk написа:
Искам да го направя по-лесно за потребителя да регулира скоростта на въртене на мотора.
Имаш ли някакви обороти които най често се ползват примерно 500/800/ 1500....или искаш в широк диапазон да ги променяш?
gogo7777 - майстор
Трябват всякакви обороти....трябва и да спира. Въобще каузата е обречена.
Hoвoceлckи - майстор
Има само един въпрос - какви средства може да оправдае целта. С трици маймуни все пак не се ловят.

Тема "Контрол на оборотите ЕЛ-ПРОМ двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: