• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
tzetz009 - специалист
:motz: Ш'са избиете , бре !!!

:partyman: :partyman: :partyman:
kuger - майстор
вт авг 07, 2018 10:54 pmben84 написа:
Мислиш че зарядно, което има максимален ток 3 ампера не може да зареди "75 амперов" акумулатор ли???
Да! Мисля. Мисля, че и доста по-голям ще зареди!
Ако ти не мислиш така, значи мисленето ти е грешно.
kuger - майстор
вт авг 07, 2018 11:20 pmkuger написа:
вт авг 07, 2018 10:54 pmben84 написа:
Мислиш че зарядно, което има максимален ток 3 ампера не може да зареди "75 амперов" акумулатор ли???
Да! Мисля. Мисля, че и доста по-голям ще зареди!
Ако ти не мислиш така, значи мисленето ти е грешно.
tzetz009 написа:
:motz: Ш'са избиете , бре !!!

:partyman: :partyman: :partyman:
А, нямаме такова намерение, просто си чешем ..... клавиатурите :partyman:
preslav - майстор
Мисля, че питането на автора беше по-скоро в посока да не си изпорти акумулатора ако зарядното "изведнъж" даде повече от 7А - няма такава опасност. Иначе зарядно си е хубаво да има човек - всичко се случва, особено със съвременните дрънгели, на мен акумулаторът ми падаше за 3-4 дена от дефектен GPS, излизаш в отпуск и след седмица не можеш да запалиш, съберат се повечко празници на куп - пак не можеш да запалиш и т.н. От фирмата два пъти ме натискаха да купувам нов акумулатор, ама аз инат - накрая GPS-а даде фира, смениха го с нов и втора зима карам със стария дозареждан акумулатор, а и вече не го дозареждам.
iliya_i - майстор
вт авг 07, 2018 10:54 pmben84 написа:
Мислиш че зарядно, което има максимален ток 3 ампера не може да зареди "75 амперов" акумулатор ли???
Не, немисля че няма да го зареди. Но мисля, че няма опасност да надхвърли 7 А.
DMN - майстор
С мултицет може да се измери зарядният ток, но зависи много от мултицета, и от големината на зарядния ток.
Какво имам предвид - повечето евтини мултицети имат много тънки проводници на сондите. При измерване на ток в тях се получава пад на напрежение, и измерваният ток по показание на мултицета винаги е по-малък отколкото е в действителност. Колкото по-голям е токът, толкова по-голяма е и лъжата при измерване. С хубави амперклещи принципно би било най-обективно измерването, тъй като е безконтактно и няма този проблем с пад на напрежението. Но в случая такава точност едва ли е необходима, токът на зарядното вече се каза колко може да е :) .



вт авг 07, 2018 6:53 pmiliya_i написа:



Вместо зарядно иди на море. За 400 км по магистралата ще се зареди до макс и зарядно няма да ти трябва. :-D

Карам най-често в режим палене - излизане от гаража - гасене - палене - 3 км. на къси - гасене - 9 часа престой навън - палене - 3 км. на къси - гасене - палене - влизане в гараж - гасене. Зимата в студено време пропъскам гасенето на излизане от гаража. По-дълги преходи - на рядко. При това без да зареждам никога акумулатор ги карам по 6-7 години българските. Най-много веднъж в годината да долея вода.


Та това със зарядното е повече за хора читатели, а не шофьори.
Явно имаш късмет с акумулаторите или режимът ти на каране е точно толкова, колкото да ги поддържа да могат да завъртят стартера. Колата ти също може би няма проблем с паленето и пали от раз. Щото друго е да пали за секунда, друго е да пали след 5 сек. въртене, а съвсем друго след 10 сек. (тука пред блока имаме един такъв) :) .
Всичко е относително.
На моя акумулатор още като го купих съм му закачил един соларен панел(10 вата) зад стъклото, защото не карам всеки ден(понякога по две седмици не я карам). Акумулаторът след месец-два ще стане на 4 г. Обслужваем е, още не се е налагало да доливам вода, но винаги гледам акумулаторът да е близко до точката на пълното му зареждане(с ток), на два-три месеца го проверявам с ареометър.
Сигурен съм, че ако не полагах никакви грижи за акумулатора си, отдавна да беше умрял, а сега зиме и лете си пали като нов, а колата не стои в гараж.
abracadabra - специалист
Благодаря колеги за коментарите и съветите. Хубави амперклещи са скъпи. Повечето от тези под 100 лв. не мерят сила на тока на постоянен ток. Има хубави мултицети, които и за тези пари 90 лв. мерят и прав и постоянен ток, температура, напрежение, съпр.,верига със зумер, диоди... та май някакъв такъв ще купя.
Колкото до акумулатора. не го заредих много. Май трябваше да го оставя още (аз само 3часа). Зареждането почна със зарядното от 14 и нещо и се вдигна до 14,75 някъде и после почна да пада... до към 14,6 V. И на 3-тия час го спрях. Сега вече 2-3 дни е в колата и показва 12,5V. Карал съм някъде 20-25 км. Може би четките и (или) реле на алтернатора на колата са за смяна, защото преди зареждаше на 13,88 V, а сега на 13,57 зарежда при 2000 об. То и при 1000 е почти толкова -около 13,4.
kr1100 - майстор
ср авг 08, 2018 11:52 amabracadabra написа:
Сега вече 2-3 дни е в колата и показва 12,5V. Карал съм някъде 20-25 км. Може би четките и (или) реле на алтернатора на колата са за смяна, защото преди зареждаше на 13,88 V, а сега на 13,57 зарежда при 2000 об. То и при 1000 е почти толкова -около 13,4.
Ти колко искаш да показва на колата , като е изгасен двигателя ? 14 В ли? 12,5 В е нормално.
Смени си реле регулатора / не знам каква ти е колата и алтернатора /. Провери и ремъка за алтернатора да не е хлабав.
preslav - майстор
ср авг 08, 2018 11:52 amabracadabra написа:
Благодаря колеги за коментарите и съветите. Хубави амперклещи са скъпи. Повечето от тези под 100 лв. не мерят сила на тока на постоянен ток. Има хубави мултицети, които и за тези пари 90 лв. мерят и прав и постоянен ток, температура, напрежение, съпр.,верига със зумер, диоди... та май някакъв такъв ще купя.
Колкото до акумулатора. не го заредих много. Май трябваше да го оставя още (аз само 3часа). Зареждането почна със зарядното от 14 и нещо и се вдигна до 14,75 някъде и после почна да пада... до към 14,6 V. И на 3-тия час го спрях. Сега вече 2-3 дни е в колата и показва 12,5V. Карал съм някъде 20-25 км. Може би четките и (или) реле на алтернатора на колата са за смяна, защото преди зареждаше на 13,88 V, а сега на 13,57 зарежда при 2000 об. То и при 1000 е почти толкова -около 13,4.
12.5 V за акумулатор в покой е напълно нормално, 13.88 V на 2000 оборота е долната граница на заряд и то при включени консуматори. Ако дълго време си карал с такъв заряд, акумулаторът е бил системно "недохранван" и е започнала сулфатизация, която е почти необратим процес. Има едно просто решение, две фарови крушки се свързват в паралел, а групата от крушки се свързва последователно между зарядното и който и да е полюс на акумулатора. В началото на заряда крушките ще светят слабо, в края на заряда ще мъждят или направо ще са изгаснали - обикновено за такъв заряд ще са ти нужни 10-12 часа, но после ще трябва да си оправиш и "динамото", може да са четки, може да е неизправен интегрален регулатор, най-неприятното е ако са "изкопани" колекторните пръстени на ротора, но и това е поправимо.
DMN - майстор
!2.5V както казаха вече е напълно нормално напрежение, с важното условие - кога е измервано и колко ти е верен уредът? Ако е измерено веднага след прекъсване на зареждането със зарядно или веднага след като е угасен двигателят, не е много нормално за зареден акумулатор това напрежение без консуматори - значи, че не е зареден. Ако е измервано след 5-6 часа или на другия ден, съвсем нормално си е. Зависи какъв е автомобила. Ти още с отключването му имаш консумация, ако е с централно, аларма, и т.н. веднага има спадане на напрежението.
abracadabra написа:
Зареждането почна със зарядното от 14 и нещо
Това няма как да е вярно, тези акумулатори в покой не достигат 14V, така че няма как да започне зареждането от 14V. Ако веднага след включването на точно това зарядно, което имаш, си измерил такова напрежение, то това означава, че акумулатора ти е бил напълно зареден преди това или нещо не му е в ред.
Може вече да е тръгнал към вторични.
Ти всъщност, защо реши да го зареждаш - какъв е проблемът?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Как да измеря ампеража на зарядно за акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: