• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
И мен ме съмнява, че кондензатора е леко умален. Работи прилично, но винаги може и още.

Смятам, че пролетта, като сложа един предкондензатор за БГВ с мощност 1/10 до 1/20 от мощността на основният конднзатор нещата ще заспят.

Всъщност като гледам зависимостта на температурата спрямо нялагане за фреон 407С

http://www.xiron.ru/content/view/10/27/

никак не е лоша кондензацията

при вода към системата за отопление 45 градуса налягането е 19.5 бара демек кондензационната температура е 51,5 градуса

6.5 градуса среден температурен напор не е никак лошо. Е не е като 4 градуса както е при изпарението, но не е и 10 както при повечето китайски ТП.

Мисля да не пипам нищо. Системата е заредена с 2,4 кг фреон. Колко и да смятам не е презаредена.
Може да коригирам ТРВ с 1/4 оборота???

Маги, в момента ТП работи 4 мин и почива 15. Мога да променя времената...Какви периоди на работа и стоп паузи да заложа?
filmatoplo - майстор
Крадете параметри от готови оригинални машини .
magi208 - специалист
шоп написа:
И мен ме съмнява, че кондензатора е леко умален. Работи прилично, но винаги може и още.

Смятам, че пролетта, като сложа един предкондензатор за БГВ с мощност 1/10 до 1/20 от мощността на основният конднзатор нещата ще заспят.

Всъщност като гледам зависимостта на температурата спрямо нялагане за фреон 407С

http://www.xiron.ru/content/view/10/27/

никак не е лоша кондензацията

при вода към системата за отопление 45 градуса налягането е 19.5 бара демек кондензационната температура е 51,5 градуса

6.5 градуса среден температурен напор не е никак лошо. Е не е като 4 градуса както е при изпарението, но не е и 10 както при повечето китайски ТП.

Мисля да не пипам нищо. Системата е заредена с 2,4 кг фреон. Колко и да смятам не е презаредена.
Може да коригирам ТРВ с 1/4 оборота???

Маги, в момента ТП работи 4 мин и почива 15. Мога да променя времената...Какви периоди на работа и стоп паузи да заложа?
Историята е виждала и над 20 при китайските .
Особено като си навият ръчно стоманени кожухотръбни топлообменници .
Някои пък си го докарват сами като слагат малка помпа и не се замислят , че 100-те вата спестени от помпата им носят 500 повече от компресора .

За да настройвате ТРВ-то помислете дали може и как да си застопорите машината на 45 градуса изход . Примерно с подаване на малко свежа студена вода във вътрешната инсталация . Иначе нямате база за настройката . Ако по време на самата настройка температурата се повишава или пада настройката ще е на чист късмет .

За времената малко не разбирам въпроса . Не сте ли на температурен контрол със зададен хистерезис ?
Тогава времената се получават сами ...
шоп - майстор
magi208 написа:

За да настройвате ТРВ-то помислете дали може и как да си застопорите машината на 45 градуса изход . Примерно с подаване на малко свежа студена вода във вътрешната инсталация . Иначе нямате база за настройката . Ако по време на самата настройка температурата се повишава или пада настройката ще е на чист късмет .

За времената малко не разбирам въпроса . Не сте ли на температурен контрол със зададен хистерезис ?
Тогава времената се получават сами ...
С температурен контролер съм разбира се. Хистерезиса мога да го променям между 2 и 10 градуса. Задал съм му 5 и смятам, че това е оптимално.

Имам възможност към отоплителната система да прибавям или премахвам буферни съдове. Само с по един кран мога да добавя 650 литра с вода към системата ( така на стъпки мога 4х650 литра ) + няколко бойлера х80 литра и по 120 литра. Т.е. да варирам с инертността на системата и съответно старт-стоповете на ТП.

@magi208, златен съвет! Мога да вкарам студена водопроводна вода на входа, а излишната (системата ми е отворена ) от разширителният съд в олука:-)

Личи си, че сте човек с опит!!! Доста дни мислих как да стане без топломер, а то си имало и тънкости :partyman:

Чисто практически има ли подход как се регулира ТРВ? Например завивиам/ отвивам, изчаквам 15 мин, следя температурата и т.н. Чел съм доста, но ето такива чисто практични съвети липсват. Много хора си пазят хляба.

Вие определено се раздавате безкористно. :supz:
lov - майстор
Ей нали преди по темите писах че имам два топломера и мога да ти ги дам за експериментите. Не ми трябват към момента така че са свободни.
шоп - майстор
@lov,
благодаря за предложението.

На колко цола са вход и изход? При мен нямам тръба под 1 1/2.

Иначе на 1" мога да взема назаем веднага, но се опасявам от тапа.
ТП малко да и се намали циркулацията и КОПа пада сериозно :shock:
lov - майстор
Ще ги видя щото не се сещам де съм ги забутал но гайката май е на 1''. То трябва да ги издиря че така и не смених батериите и дано не са умрели.

п.п. Изрових ги но се оказаха още по малки. 3/4'' Пък пак добре беше темата че да им сменя батериите иначе и за водомер нямаше да стават вече. :lol:
magi208 - специалист
Отговор от Боян Спасов :
Ако са ултразвукови пак ще станат , защото имат много малко съпротивление за разлика от тези с турбинка .
При настройката по топломер е много лесно .
Уверете се , че имате добра циркулация през двата кръга .
За тази машина минимум 3,6 куб.м вътрешна и 4,5 външна .
Уверете се , че всички защити са функциониращи .
След като машината е работила поне 15 минути на 40 градуса изход просто затваряте ТРВ докрай , отваряте 1 оборот и започвате замерването .
Като отваряте по половин оборот през поне 6 минути изчакване си записвате колко ви е било топлопроизводството .
В началото ще расте и след няколко оборота започва да пада . Връщате на най-високата записана точка .
И можете да си поиграете вече с четвъртинки около нея за окончателно прецизиране .
Ще забележите , че точката с най-високо отдаване не е тази с най-високо изтегляне :) /близки са , но не се препокриват /
Условия при които теста трябва да се прекрати незабавно :
1 . Високото налягане се качва безконтролно на този фреон до и над 29 бара . /нормално трябва да се качи до не повече от 25 и да започне да спада / .
В този случай имаме презаряд или запушване . Връщаме 100 грама фреон и започваме отново . Ако историята се повтаря , пипнете с ръка дали няма разлика в температурата преди и след филтъра . Ако има , сменяте филтъра . Ако сте с по-малък топлообменник като вътрешен обем или площ значи сте се минали малко икономисвайки от топлообменник , но все пак машината може да работи . Отворете на 2 оборота и започнете настройката от тук .
2 . Ниското налягане е под 3,5 бара . Започваме да отваряме , докато стане 3,5 и от тук започва настройката .
Ако получите настройка при 4 бара или по-ниско налягане значи или имате лош дебит през външният кръг , или лош изпарител или вижте точка 3-та . Трябва да се отстрани проблема и тогава започваме настройката .

Т. 3 . След като сте направили идеалната настройка вдигате на 45 градуса и проверявате дали не можете да получите още малко добив като затваряте ТРВ със до 3/4 оборот . Ако обаче получавате все по-добър добив и след 1 оборот или имаме повредено ТРВ , или можете да теглите една благословия на този , който ви е продал този "сорт" фреон 407 :)
В интернрт се продават Т.П. , работещи със сондажна вода с температура 12 градуса и дебит 3 куб.м на час за 30 киловатова машина . Тази инструкция не е валидна за тяхната настройка !
Ahmakov - специалист
magi208 написа:
И понеже имам усещането , че за последен път ще пиша в този форум , На сбогуване ще ви покажа как точно се прави дезинформацията :
Избира се специфичен казус , който няма как да е широкоизвестен . Сондата на ТРВ-то и как се поставя.
Пропуска се някоя важна подробност , която иначе би променила нещата :)

Така че да кажа пак : Тя се поставя в този случай точно както съм написала .
И да се агументирам :

Нейното положение се изчислява спрямо диаметъра на смукателната тръба .
Смукателната тръба на този компресор е 22,2 милиметра или 7/8 инча .


Ето какво правило е в сила в този случай :
Прикачен файл:
Thermal_Expansion_Valves_0410_DJFc1.jpg
Прикачен файл:
Thermal+bulb+mounted+on+top+of+the+line.jpg
https://inspectapedia.com/aircond/Therm ... Repair.php
https://highperformancehvac.com/txv-the ... ion-valve/
http://hvac-talk.com/vbb/showthread.php ... styleid=41

Във окончателното решение към коя позиция да се премине има и още фактори , които преценявам на ум , преди да дам препоръка на някого . Не ги коментирам на дълго и широко , за да не ви отегчавам , но в случая на колегата Шоп това е правилният монтаж , и той съвпада с мнението на експертите .

След това Дезинформацията , която звучи убедително се позамазва малко с общи приказки и персонални нападки .
Ей не се спря.
Дезинформацията я правиш ти. Качваш две шарени картинки, даваш линк към сайт и...
ако някой от стотината видели картинките, беше видял какво пише в сайта щеше всичко да е ясно. Давам ти цитат от първия посочен,
"TEV Sensor Bulb Location

The thermostatic expansion valve sensing bulb that controls the thermostatic expansion valve is clamped to the refrigerant suction line where it monitors the system's temperature.

The TEV should be installed as close as possible to the air conditioning or heat pump evaporator coil inlet. Sketch of CAPILLARY TUBE defects courtesy of Carson Dunlop. Other TEV and cap-tube defects listed below were obtained from an installation guide for TEV's provided by Singer Controls Corp.

Danfoss (2005) points out that the expansion valve itself is installed in the liquid refrigerant line ahead of the evaporator coil (cooling coil) and that its sensor bulb is to be fastened to the suction line as close to the evaporator as possible.

For TEVs that use an external pressure equalization feature, the equalizing pressure line must be connected to the suction line (at the cooling coil outlet end) immediately after the temperature sensing bulb that operates the TEV. (Danfoss 2005).

On a small refrigerant suction line such as on a residential cooling system or heat pump, the sensing bulb is clamped on top of the suction line; If the sensor bulb is located outside of the refrigerated space, additional protection from ambient temperatures is required.

Extend insulation on either side of the suction line at least one foot on either side of where the bulb is located. Our photo of a thermostatic expansion valve above at TEV DETAILS shows that the sensor bulb was outside of the air handler and was taped under insulation covering the suction line.

On a commercial HVACR system that uses a larger diameter line (more than 7/8" in diameter) the thermostatic expansion valve sensor bulb is clamped at the 5-o'clock position or 7-o'clock position on the lower portion of the suction line.

Note: Danfoss gives slightly different instructions:

The [temperature sensing] bulb is best mounted on a horizontal suction line tube and in a position corresponding to betweeen 1 o'clock and 4 o'clock. The location depends on the outside diameter of the tube. - Danfoss (2005)

The intent is to place the TEV's sensing bulb close to but above the level of liquid refrigerant in the line. So for larger diameter refrigerant tubing the 2, 3, or 4 o'clock position may be used while on small diameter tubing the 1 o'clock position is used.

The reason we don't clamp the TEV sensor bulb on the bottom of the cooling coil line is that oil traveling along the bottom of that tubing can act as an insulator to prevent the TEV sensor bulb from accurately sensing the temperature of the evaporator coil."
На какво разчиташ, че ще си замълча защото си щяла да напуснеш форума, че никой няма да прочете какво пише в линковете, който си дала или че четящите този форум, едва ли четат английски?
magi208 написа:
...Когато топлината от кондензатора успее да стопли и изпарителя до температура над тази на компресора фреона ще се втечнява в компресора и имаме условие за дефект .
На времето Деничи мисля направи опит да наблюдава ефекта , само че си извади грешни изводи .
Не исках да се впускам в спорове тогава защо за една вечер му са се прехвърлили само 280 грама фреон :)
През фреонов маркуч , със сума ти стеснения и кран на бутилката с клапан е нормално да се прехвърля бавно .
Но при вашите широки тръби ефекта е бръз и ще зависи предимно от терморазликата .
Това кондензатора да успее да стопли изпарителя до температура, над тази на компресора, фреона ще се втечнява в компресора, няма как да стане, при положение че и трите елемента са монтирани на едно ниво. Ако компресора е монтиран на вън, на по ниско ниво от изпарителя, температурата падне доста под нулата и изпарителя е на топло, това може да се случи. Затова и " Деничи"? не успя да прехвърли повече от 280 грама фреон. И година да беше чакал повече от 200 - 500 грама газообразен фреон в бутилката няма да влезне.
Прехвърлянето колко да е бавно, около 1К/min.
И тъй като не смогвам да опровергая всички глупости които пишеш, от тук нататък само ще ги маркирам в червено.
Ahmakov - специалист
шоп,
не го приемай като критика, но направеното досега е наливане от пусто в празно.
Ако имаш желание може да процедираш така
1. отваряш крановете на буферите,
2. монтираш манометрите,
3. монтираш термометри на изходите от компресора, на горещата и на студената тръба, на около 5 см от запоеното,
4. монтираш термометри на входа и изхода на фреона и на водата на двата топлообменника, максимално близко до топлообменника,
5. ампермер на поне една от фазите, провери преди това какво е напрежението между трите фази,
6. пускаш ТП да работи и почваш да отчиташ показанията, най рано след 15 - 20 минути,
7. измерваш дебитите през двата кръга, топломерите които ти предлага lov ще ти свършат работа, може и с водомери за топла и студена вода на 3/4 или 1'', малко ще спънат системата, но е по добре от нищо. След измерването ще ги махнеш, така че нищо не губиш. Ако нямяш възможност за монтаж, в краен случай дебитите могат да се изчислят по другите данни.
Правиш си таблица и нанасяш измерванията - трябва да имаш 2 налягания и 10 температури, 1 -3 ток и 2 дебита. Измерваш с точност поне до десетти. Показанията ще се колебаят известно време, след което ще се стабилизират. Измерваш в продължение на половин час през 3 или 5 минути. През това време ТП не трябва да изключва. Чак тогава може да се каже кое, как и защо.
Ако някой ти каже, че може да определи дали работи нормално ТП без тези данни значи те лъже.
Защо не си ползваш буферите? Нали това ти беше идеята.
Не пипай ТРВ!!! Когато се види как рабори ТП ще ти кажа дали, колко и на къде да завъртиш.
Какви са диаметрите на тръбите между компресора и топлообменниците? За да не се ровим из темите, напиши типа на топлообменниците.
Колега Спасов много си бърз. Докато те прочета и направи корекция. Малко пречим на търговийката, ама ще извиняваш...
А ако подмине тези 13 оборота, защото той е в някакво средно положение, какво правим. Все пак той е от построилите Ноевия ковчег??

Прикачен файл

alo.jpg
alo.jpg (59.62 KиБ) Видяна 1883 пъти

Прикачен файл

ha.jpg
ha.jpg (114.91 KиБ) Видяна 1883 пъти
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: