Страница 2 от 9

Публикувано: съб май 01, 2010 12:29 pm
от idakieff
мой съвет е да си помислиш за друг топлоизточник камината според мен за апартамент е почти най лошия избор
значи всяка година трябва да правиш ремонт и през отоплителния сезон дост цапа и пуши колкото и да подържаш чисто а и както си уплътнил с нова дограма незнам дали си предвидил да влиза въздух за камината иначе като отваряш вратите ще ти връща пушек и незнам дали изобщо ще ти гори хубаво

Публикувано: съб май 01, 2010 3:22 pm
от AntonBM
Прав си за изхвърлянето – мощността, която дават е при горене на сухи дърва и перфектна настройка на клапите. Все пак с не чак толкова сухи дърва може да изкараш поне 8,5 kW, а ако сложиш от еко брикетите нищо чудно да изкара и над 10 kW…
Най-добрият вариант за свързване ти го е дал Лазар – мед ф22.
Подведи си свеж въздух от терасата до камината с PVC тръба – става с Ф50. Може да се вкопае в замазката. Ако обличаш камината с гипсов фазер – докарай въздуха до пространството между него и камината. Ако няма остави го така, че да обдухва камината някъде от долу и да се затопля от нея.
Вярно е, че с камините се цапа и мъкненето на дървата е голяма хамалогия, но ти вероятно го знаеш... Все пак те придават един несравним комфорт – припукването на дървата е много приятно...

Публикувано: пон май 03, 2010 12:12 am
от vessselinov
От камината до колекторите ще разуча въпроса как ще стане с Ф22 мед, къде ще минат, кой ще ми ги лепи, колко ще ми струва и т.н..
Не съм купувал още нищо. Всичко е на ниво проект. Сега първоначално трябава да поръчам и да сложа тръбите че ще слагам гипскартон в най голямата стая. Ако увелича радиатора още малко 1800/600мм мощноста му ще стане близо 4 kW, тогава до него каква тръба да пусна ф16, ф18 или ф20? Тези полиетиленови тръби нали не се лепят а само се стягат?
От стената ще оставя тръбите да излизат около 30 см, едната от горния край на радиатора едната от долу,(не знам дали има значение коя ще е отдолу дясната или лявата:wallbash: ). Стойки за панелните радиатори да предвиждам ли от сега или ще ги пробия след това през гипскартона?

Публикувано: ср май 05, 2010 9:18 am
от vessselinov
Момчета на стена от гипскартон как се монтират панелни радиатори трябва ли да предвиждам нещо преди да сложа ГК. :?

Публикувано: ср май 05, 2010 6:40 pm
от ArturDent
AntonBM понеже ти ценя мненията - един въпрос:
Преди време бях пуснал една тема за реалната мощност на горивна камера с водна риза. По-горе съветваш колегата да добави радиатор, който да "обере" излишната мощност.
При мен ситуацията е следната - 11 кВ за отопление, 4 кВ за бойлер ?, а камината ми е 20+5. Тия 5 ги забравяме за сега. Грешка ли е че слагам по-голяма камина и ако е какви проблеми мога да имам. Отворена система.
Съображенията за по-голямата камина са:
- ъгловата камина на Прити не се произвежда с по-малка мощност
- не вярвам да постигна мощността на производителя, която е тествал при почти идеални условия.
- по-мокри дърва
- евентуално разширение на системата и нужда от допълнителна мощност.

виж това....

Публикувано: ср май 05, 2010 10:23 pm
от lz1add
ArturDent написа:
AntonBM понеже ти ценя мненията - един въпрос:
Преди време бях пуснал една тема за реалната мощност на горивна камера с водна риза. По-горе съветваш колегата да добави радиатор, който да "обере" излишната мощност.
При мен ситуацията е следната - 11 кВ за отопление, 4 кВ за бойлер ?, а камината ми е 20+5. Тия 5 ги забравяме за сега. Грешка ли е че слагам по-голяма камина и ако е какви проблеми мога да имам. Отворена система.
Съображенията за по-голямата камина са:
- ъгловата камина на Прити не се произвежда с по-малка мощност
- не вярвам да постигна мощността на производителя, която е тествал при почти идеални условия.
- по-мокри дърва
- евентуално разширение на системата и нужда от допълнителна мощност.
Артъре погледни тук: http://www.prity-bg.com/Products/produc ... oductid=16
А инак по-високата мощност винаги има смисъл.....по-голямата нагревна повърхност на източника може да се използва за работа с по-ниска температура на топлоносителя,/ако са подходящо оразмерени отоплителните тела/ респ.ниски разходи за отопление.Спор няма,че първоначалната инвестиция ще е по-голяма......въпрос на избор.

Отговор

Публикувано: чет май 06, 2010 1:01 am
от pac_
От камината до колектора сложи медна тръба ф28 за да има достатъчно дебит.На гипсокартона може да се закачат алуминиеви радиатори(има специални дюбели),но за панелни ще трябват някакви стойки стоящи.

Re: Отговор

Публикувано: чет май 06, 2010 12:31 pm
от vessselinov
pac_ написа:
От камината до колектора сложи медна тръба ф28 за да има достатъчно дебит.На гипсокартона може да се закачат алуминиеви радиатори(има специални дюбели),но за панелни ще трябват някакви стойки стоящи.
Медна ще сложа до колекторите, но това ще е по-нататък. По скоро ми трябваше да знам до последната точка (големия радиатор вече 3820W) какви тръби да сложа. Четох че зе Ф16 се ползва до 3200W http://lokalno-parno.narod.ru/parno15.html и затова реших и купих Ф18. Сега ги полагам и ще ги вкарам в гипскартона на стената преди ватата.

Публикувано: съб май 08, 2010 2:10 pm
от AntonBM
ArturDent, мерси за доверието.
Избора на мощност на камина е нещо, на което малко хора обръщат внимание.
Аз по принцип съветвам хората да избират камината по външен дизайн. Тя се монтира видимо, най-често в най-представителното помещение и този фактор за нея е водещ. Често обаче мощността на водната риза е по-голяма от мощността на инсталираните отоплителни тела. Мощността на камината и радиаторите обикновено се дават за топлоносител с параметри 90/70/20°С (изход/вход/стая). Ако камината е по-мощна от радиаторите тя може да загрее водата до по-високи температура от 90°С. Може да стане страшно ако тя надхвърли 100°С и не е защитена инсталацията. При отворени системи няма как температурата да надхвърли 100°С, защото водата започва да извира. От разширителният съд изхвърля смес от вода и пара. При затворените системи се вдига налягането и избива предпазният клапан. Това обикновено подсеща човека да спре да слага дърва в камерата.
С нарастване на тази температурата на топлоносителя нараства и мощността на радиаторите. Това до някъде може да тушира разликата в мощностите. Друг начин е да се вдигне скоростта на помпата – при режим 95/85/20°С радиаторите консумират с 22% повече от това което дават при 90/70/20°С. Ако температурата на въздуха в стаята е 10 а не 20° мощността на радиаторите е с почти 45% по-висока. Т.е. твоите 11 kW стават към 16 kW. Бойлера е консуматор, ако е по-студен от топлоносителя – мощността му не е константна 4kW (както си писал) а варира, като когато е студен е толкова голям консуматор, че не позволява загряването на останалата част от инсталацията.
Все пак ако разликата в мощността е повече, както е при теб почти 80% (ако се гледат само радиаторите) е гарантирано, че ще прегрееш водата. Бойлера малко ще забави това завиране, защото той ще дръпне част от мощността, но в крайна сметка ще се изхвърли топлоносител от разширителния съд.
Ако сложиш термометър, с който да следиш температурата на топлоносителя можеш да си решеш проблема, като не слагаш повече дърва, след като си достигнал до 70-80°С. Все пак по-добър вариант е да сложиш повече радиатори или 1 вентилаторен конвектор (той смъква много температурите – има много висока мощност при високи температури на топлоносителя). Източване на топла вода от бойлера също може да помогне за смъкване на температурата на инсталацията.
Всичко писано по-горе е за случая – камината е по-мощна от инсталацията с повече от 20-25% имаш сухи дърва напълнил си я до горе и не обръщаш внимание на това, че в стаята вече е достатъчно топло и не си притворил клапите на камината (т.е. не и ограничаващ мощността)! Както виждаш в това последно изречение се вижда, че не е чак толкова страшно...
П.П. Все пак – съветвам те са сложиш още радиатори! Така ще им смъкнеш температурата. Ако имаш дете и то се лепне на радиатор загрят на 90°С ще разбереш защо...

Публикувано: съб май 08, 2010 4:16 pm
от naskov
ArturDent написа:
AntonBM понеже ти ценя мненията - един въпрос:
Преди време бях пуснал една тема за реалната мощност на горивна камера с водна риза. По-горе съветваш колегата да добави радиатор, който да "обере" излишната мощност.
При мен ситуацията е следната - 11 кВ за отопление, 4 кВ за бойлер ?, а камината ми е 20+5. Тия 5 ги забравяме за сега. Грешка ли е че слагам по-голяма камина и ако е какви проблеми мога да имам. Отворена система.
Съображенията за по-голямата камина са:
- ъгловата камина на Прити не се произвежда с по-малка мощност
- не вярвам да постигна мощността на производителя, която е тествал при почти идеални условия.
- по-мокри дърва
- евентуално разширение на системата и нужда от допълнителна мощност.
Ако може и аз да си кажа мнението :) На въпроса ти грешка ли е това, за ще кажа не. Защо? Мощността на камината ти зависи изцяло от това какво количество дърва си сложил в горивната камера и колко сухи.. Ако напълниш горивна камера до горе със сухи дърва, то тогава ще имаш такава мощност, каквато я е определил производителя. Слагайки по-малко, мощността ти веднага пада, така, че избора на по-голямата камината от гледна точка на оразмеряването не е грешен. Единствен недостатък ще е по-големия разход на гориво. Сложи си термометър на видно място и според неговите показания ще определяш кога да слагаш дърва и колко