Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
Какви висши хармоници бре? :x Пък и с кондензатор 35 микрофарада. Смущения ама друг път. Ако са го шибнали паралелно на захранването е точно заради косинуса. Я гледай италианците какъв косинус са избарали на електромоторите:
http://www.crystalblue.bg/web/pub/cryst ... 0-60hz.pdf
Не че ще е така както го пишат ама от мен да мине. Хич и няма да ме учуди. Из европата почнаха да затягат мерките при производителите относно тоя прословут косинус. Щом и на климатиците почнаха да слагат регулатори за косинуса...
:partyman:
emo_peev - специалист
Опитах се да кача няколко пъти снимка на клемите на кондензатора но уви.. На мобилен нет съм от Виваком в момента.
Та, мотора е имал нещо като клеморед от " термоусойчива" пластмаса. Та тя се постопила, с него са решили да сменят и кондензатора и до тук с ремонта на компресора...
От това положение се захванах аз... Такъв кондензатор 40-35mF не намерих, т.е. Намерих но на цена 120.00лв. Сложил съм 35-35m?........ ако трябва ще сложа два отделни?
Отвориха ми същия двигател на компресор но там е различно - три извода. Намерих в нета снимки на двигател 1,5 kW на този производител пак с 4 ри извода но без електроНен изключвател.
Голяма каша .....
hidrazin - майстор
Не е задължително кондензатора да е двоен. Просто така спестяват място и връзки. Слагаш един 40 и един 35 като свързваш заедно по един произволен извод от двата за общ. Ако обаче този втория е като по схемата на GalinBelos - паралелно на мрежата, спокойно си минаваш без него.
То от снимката ти се вижда че е имало клеморед. Продават ги като резервна част по магазините ако толкова държиш да има.
Сега пък какъв електронен изключвател се появи??? :?
:partyman:
emo_peev - специалист
hidrazin написа:
Сега пък какъв електронен изключвател се появи??? :?
:partyman:
"Electronic circuit breaker" - онова черното със двете клеми от снимката.
valentino76bs - майстор
Има вариант да е термичка или токово реле ако е така по схемата на колегата си е Т.З.
alsted - майстор
То нали беше термозащита? Всъщност дали точно не е изключвател на пусковата :? ... по време? И свободния ти извод да е на неговия свободен?
Прикачен файл:
свободен извод.JPG
свободен извод.JPG (34.68 KиБ) Видяна 3880 пъти
valentino76bs - майстор
alsted написа:
То нали беше термозащита? Всъщност дали точно не е изключвател на пусковата :? ... по време? И свободния ти извод да е на неговия свободен?
Прикачен файл:
свободен извод.JPG
По време не!
По ток!
alsted - майстор
И как се променя тока на пусковата при старт? Пада след развъртането? С колко?
valentino76bs - майстор
Ето ти една схема да се ориентираш.
Прикачен файл:
1.1кв.jpg
40 и 145 микрофарада.
fikata - майстор
alsted написа:
И как се променя тока на пусковата при старт? Пада след развъртането? С колко?
Как работи електромеханичното пусково реле:
При използване на пусково реле е заложено на пусковият ток. Той протича през бобината на релето при което котвата включва веригата на пусковата намотка. След развъртане на мотора, тока естествено намалява и пружинка връща котвата, с което се прекъсват контактите на пусковата намотка. Същият ток протича и през едно реотанче и ако пуска проължи по-дълго /с по-голям ток/, то една биметална пластинка прекъсва захранването докато биметала не се охлади.
Изображение
Този е принципа на електромеханично пусково реле.
Тук се споменава за електронно "Electronic circuit breaker" - онова черното със двете клеми от снимката. Предполагам,че то изпълнява същата роля като електромеханичното.
Все пак нещо трябва да изключва пусковата намотка на този мотор след развъртане то му :)
Ако нищо не изключва пусковата намотка, тогава в гадаенето минаваме към третия вариант.
Твоят монофазен двигател от типа кондензаторен монофазен АС двигател. При тях и двете намотки са работни и остават включени .Тази схема се прилага при по-мощните монофазни двигатели.
Асинхронен кондензаторен двигател. По принцип този двигател е двуфазен но двете му работни фазови намотки се включват към една и съща еднофазна мрежа(~220V съответно фаза и нула). Едната намотка ГЛАВНАТА се включва направо към мрежата а другата намотка ПОМОЩНАТА се включва през кондензатор към същата мрежа. ПОМОЩНАТА намотка остава вклюена постоянно. Двете намотки имат различен брой навивки но ЗАЕМАТ РАВЕН БРОЙ КАНАЛИ за ралика от първия тип двигатели!!!
Първи тип двигатели: Еднофазен асинхронен двигател с работна и пускова намотка. Паследователно в пусковата намотка се включва фазовоизместващ елемент(капацитет, индуктивност или активно супротивление). При пускането на този тип двигатели двете намотки са захранени паралелно от захранващата мрежа (~220V съответно фаза и нула). При развъртането на двигателя до определени обороти от номиналните, пусковата намотка се изключва от центробежен регулатор или от друга автоматизирана апаратура и остава да работи само с работната намотка. Тоест в първия момент на пуска този двигател работи като двуфазен а след изключването на пусковата намотка вече работи като еднофазвен.

В такъв случай "Electronic circuit breaker" трябва да се разчита само като термична защита.
Последна промяна от fikata на нед мар 30, 2014 1:55 pm, променено общо 3 пъти.

Тема "Помощ за свързване ел.двигател на въздушен компресор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: