Страница 2 от 4

Публикувано: пет мар 12, 2010 5:39 pm
от Милен
Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.

Публикувано: пет мар 12, 2010 9:44 pm
от romanpm
Милен написа:
Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.

:lol: Ти ма хвърли в тъча , т.е. от там дето "смуче и фърля" или имаш предвид тока не е ясно :? и в двата случая няма да стане , точен е moimoimoi ! :buch: много е чел

Публикувано: съб мар 13, 2010 7:54 am
от Милен
Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.

Публикувано: нед мар 14, 2010 10:02 am
от world_explorer
Милен написа:
Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.
Не забравяй, че охлаждането и нагнетяването са две напълно различни неща които нямат нищо общо освен като топлообмен. Като пример при компресорите на корабите охлаждането е с вода. Ако размени входовете става вакум помпа а не компресор. На компресорите входа е винаги от атмосферата. При буталните компресори няма значение накъде се върти защото калпаните са пластинкови. Има значение само за смазването. :-D

Публикувано: нед мар 14, 2010 10:43 am
от hygro
Не е вярно, че посоката на въртене на компресорите е без значение.

При компресорите с коляно-мотовилков механизъм оста на коляновият вал е поставена асиметрично, встрани от оста на цилиндъра - т.нар. дезаксаж. Целта му е да се намали триенето на буталото в цилиндъра, вследствие на страничните сили, породени от крайната дължина на мотовилката. Ако въртим компресора в обратна посока, дезаксажът автоматично става отрицателен и тогава вместо да намалява, силно увеличава триенето.

Много от ротационните компресори дори ще се повредят, ако бъдат въртени в обратна посока...

Публикувано: нед мар 14, 2010 11:06 am
от world_explorer
Да колега. Но може и буталният болт да е поставен асиметрично. Това се прави с цел да се компенсират газовите сили на челото на буталото. Това може да се оправи ако се завърти буталото около вертикалната си ос на 180 градуса. Мисля повече да не пускам мнения защото темата е за ел. двигател а не компресор.

Re: Може ли да се реверсира монофазен мотор

Публикувано: нед ное 30, 2014 9:22 am
от big_death
Явно въпроса ми е за тук - може ли да обърнем посоката на този двигател, и ако може как ?

Re: Може ли да се реверсира монофазен мотор

Публикувано: нед ное 30, 2014 9:26 am
от fikata
Сменя се посоката само ако са изкарани изводите начало и край на пусковата и работната намотка- просто на едната намотка се разменят местата на свързване /начало и край/на клемното табло
Погледни отдолу на дъното на капачката на клемната кутия на двигателя.Нормално там е показано как с пресвързване на изводите на твоя двигател се сменя посоката.
Ако на капачката нямаш схема, тогава с мултицет:
-определи кои са крайщата на пусковата и работната намотка.
- пусковата намотка е с по голямо съпротивление от работната.
Размени крайщата на свързване на една от двете намотки и посоката на въртене ще се обърне.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 11&t=13531
Според снимките този двигател е с два кондензатора - пусков и работен и центробежен прекъсвач.
Ако нямаш възможност да изпълниш процедурата описана по горе ти предлагам:
За да обърнеш посоката на този двигател според снимките/ първата и втората/ размени местата само на червените изводи/проводници/ между горната и следващата клема/тази под горната/.
Съображения:
Жълтите проводници са изводи на центробежния прекъсвач,който е включен последователно на пусковия кондензатор Сп. При развъртане на двигателя,центробежния прекъсвач изключва Сп и в работен режим остава включена пусковата намотка последователно с работния кондензатор Ср като група паралелно включена на работната намотка.
Изображение
В твоя случай центробежния прекъсвач е вкючен между захранването и Сп, а не е след Сп, както е по приложената схема, което не променя по същество пускането и работата на двигателя.

Re: Може ли да се реверсира монофазен мотор

Публикувано: нед ное 30, 2014 12:07 pm
от kuger
Искам да добавя нещо. На моя компресор от Ифа, на вала му има нещо като лабиринтно уплътнение във вид на резба с едра стъпка. Служи за обиране и прибиране на маслото, мажещо лагера обратно в картера.
При обратно завъртане започва да изхвърля масло от там.

Re: Може ли да се реверсира монофазен мотор

Публикувано: нед ное 30, 2014 4:55 pm
от П. Петков
fikata написа:
Посоката се сменя, ако са изкарани изводите "начало" и "край" на пусковата и работната намотки - просто на едната намотка се разменят местата на свързване на клемното табло ("начало" и "край").
Ако изводите не са изведени, лагерните щитове на двигателя са с еднакви присъединителни диаметри и познанията по елекротехниката са нулеви, най-лесният начин за обръщане посоката на въртене е..., като роторът на двигателя заедно с щитовете, се завърти на 180 градуса спрямо статора. :)