Страница 1 от 11

Как се монтира климатик

Публикувано: пет окт 03, 2008 10:20 pm
от maxuel82
Четох четох ама не можах да намеря инфо за това как се монтира климатик че скоро ще си купувам и мисля да си го сложа сам че монтажа е 150лв.а хич не ми се дават а и новите климатици нямат нужда от зареждане с фреон-те са си заредени и ми остават само тръбите?Сега са пуснали някакви "ЯМАТЦУ"и казват че са били много добри? :?:

Публикувано: пет окт 03, 2008 11:34 pm
от tysonlkr
Климатиците доколкото знам се монтират само от оторизирани монтажници.Ако си го монтираш сам гаранцията май няма да важи :wink:
Ти си решаваш :roll:

Публикувано: съб окт 04, 2008 9:19 am
от rendo
Ще ти напиша как се монтира но все пак си помисли дали си струва да го правиш сам.........



Първо определя се мястото на вътрешното и външното тяло.
Така трябва да се прецени че тръбният път да бъде минимум 1 м.
Външното тяло трябва така да е монтирано че да е 50 см по високо от вътрешното.

след това : вътрешноо тяло има конзола за монтаж тя се фиксира към стената посредством дюбели . на вече монтираната конзола са оставени по широки пространства през които да минат тръбите за към външното тяло.
Пробиваш стената след това към вътрешното тяло има изкарани тръби
тези тръби трябва да се снадят с тези които ще отидат към външното тяло - това се прави по 2 начина - по професионалния е чрез заварка а по ахмашкия посредством фитинги
след това се поставя изолация на тръбите и се изкарват заедно навън (двете медни тръби кабела за към външното тяло тръбата за отичане на конденз на вътрешното тяло)
след като си извадил тези тръби монтираш конзолите за външното тяло посредством дюбели - имай в предвид че външното тяло е поне 30 кила т.е. конзолите трябва да са здраво монтирани.
след като направиш това монтираш външното тяло към конзолите посредством винтове (ако имаш възможност сложи по 1 шайба от гума за колело поне за да може да служи като тампон да обира вибрациите.)
след като е монтирано външното тяло се свързва ел захранването му което идва от вътрешното тяло - всеки климатик си има схема за свързване.
след това посредством фитинги свързваш тръбите за външното тяло

На клапана където се вързват тръбите към външното тяло има винтил за допълване - към него се върза компресор който да направи вакуум в тръбите.

След това вече можеш да пуснеш фреона - като в това време климатика не се пуска.
след като си му пуснал фреона с манометър към същия винтил се мери налягането дали е в границите.

след около половин час се прави повторно замерване с манометъра за да се провери дали няма изтичане по свръзките на тръбите.


В най най общи граници е това - описал съм ти много общо всичките стъпки.
Не питай за конкретни параметри - щом ще ставаш монтажист ти трябва да си ги знаеш ........... :lol:

Публикувано: съб окт 04, 2008 2:55 pm
от hygro
rendo написа:
След това вече можеш да пуснеш фреона - като в това време климатика не се пуска.
след като си му пуснал фреона с манометър към същия винтил се мери налягането дали е в границите.
Едно допълнение - количеството фреон трябва задължително да се контролира по маса. За целта бутилката с фреона се окачва на везна. Само с манометър не е възможно да се спази предписаното количество, тъй като в равновесна течно-газова фаза показанията му зависят само от температурата, а не от количеството на запълване. Неправилното зареждане ще доведе или до неефективна работа поради недостиг на работен флуид или до повреда на компресора заради "влажна" работа.

Публикувано: съб окт 04, 2008 5:09 pm
от deianr
А имаш ли нужните инструменти? Вакуум-помпа например?

Публикувано: съб окт 04, 2008 6:44 pm
от beos
rendo написа:
Първо определя се мястото на вътрешното и външното тяло.
Така трябва да се прецени че тръбният път да бъде минимум 1 м.
Външното тяло трябва така да е монтирано че да е 50 см по високо от вътрешното.
Мисля, че колегата в бързината е объркал кое тяло трябва да е по на високо ..

Вътрешното трябва да е по високо или ако няма вариант да е по-високо от външното се прави "маслена тапа" като тръбите правят отиват нагоре и след това слизат надолу за да влязат в стаята и в монтираното по ниско вътрешно тяло - но това е само когато няма възможност да се монтира външното тяло по на ниско от вътрешното!

Успех!

Публикувано: съб окт 04, 2008 9:03 pm
от rendo
beos написа:
rendo написа:
Първо определя се мястото на вътрешното и външното тяло.
Така трябва да се прецени че тръбният път да бъде минимум 1 м.
Външното тяло трябва така да е монтирано че да е 50 см по високо от вътрешното.
Мисля, че колегата в бързината е объркал кое тяло трябва да е по на високо ..

Вътрешното трябва да е по високо или ако няма вариант да е по-високо от външното се прави "маслена тапа" като тръбите правят отиват нагоре и след това слизат надолу за да влязат в стаята и в монтираното по ниско вътрешно тяло - но това е само когато няма възможност да се монтира външното тяло по на ниско от вътрешното!

Успех!
Правилно колега збъркал съм
А веднага ще попитат защо това се прави нека и това спомена:

-Когато телата не се в една равнина - климатика работи по добре - просто го приеми за аксиома - и жалиш компресора

Публикувано: съб окт 04, 2008 10:50 pm
от joe007
hygro написа:
rendo написа:
След това вече можеш да пуснеш фреона - като в това време климатика не се пуска.
след като си му пуснал фреона с манометър към същия винтил се мери налягането дали е в границите.
Едно допълнение - количеството фреон трябва задължително да се контролира по маса. За целта бутилката с фреона се окачва на везна. Само с манометър не е възможно да се спази предписаното количество, тъй като в равновесна течно-газова фаза показанията му зависят само от температурата, а не от количеството на запълване. Неправилното зареждане ще доведе или до неефективна работа поради недостиг на работен флуид или до повреда на компресора заради "влажна" работа.
По принцип е така но когато се допълва фреон или се слага от бутилка,а когато се пуска нов климатик точното количество е в климатика и няма как да се претегли.Само с манометри както е писал колегата.

Публикувано: нед окт 05, 2008 6:44 pm
от maxuel82
Много ви благодаря за инфото колеги :prayer: :prayer: :prayer: имам фреон и вакуум помпа само манометри нямам ама ще взема имам в склада за фризерите :-D а :?: :?: :?: аз гледам че по блоковете телата ги монтират дето им е наи-удобно поне така ми си вижда?а имам и тази "машинка"дето прави конусите на медните тръби за фитингите?абе всичко имам само акъл давайте? :-D ЗАНАЧИ ВЪНШНОТО ТЯЛО ТРЯБВА ДА Е ПО-НИСКО ОТ ВЪТРЕШНОТО :?: ПРАВИЛНО ЛИ СЪМ РАЗБРАЛ :?:

Публикувано: пон окт 06, 2008 9:27 am
от rendo
да