пет апр 28, 2023 4:10 amLisko написа:
Скоростта зависи от следните неща (но обикновенно едно от тях взема превес пред другите)
- Колко е предавателното отношение, тоест ти отзад имаш най-малката зъбчатка с еди колко си зъба. Кита идва с определена зъбчатка (не си пазиш твоята си). Примерно в моя кит беше с 44 зъба. Има с повече има и с по-малко (за планинско)
- Колко е максималната скорост на въртене на мотора приведена към обороти на педалите. При моя е около 120 оборота, което е много. Направо си е неприятно да въртиш толкова бързо педалите - пробвайте и ще видите.
- Дали си по равно или по наклон.
- Дали духа вятър
- Колко си обтекаем (наведен).
- Зависи и от килограмите на колелото+колоездача и раницата, но по равно и с висока скорост повече зависи от обтекаемостта.
- Зависи и от волтажа на батерията.
Това за Бафанг където няма фърмуерно ограничение (има софтуерно ако желаеш).
Ако обаче си вземеш цяло марково колело, тогава вероятно ще има вкарано ограничение на скоростта. То не важи при нанадолнище обаче. Просто мотора не работи ако е достигната разрешената скорост.
Интерес има, особено като видях, че са по 4-5 бона новите и то с фабрично орязано оборудване. Все пак може да
отскоча да тествам някоя 28ца, да видя баланса дали не е високо
Това с предавателните числа е интересно, но да, да въртиш с 120/мин... но това не се ли решава със забен венец, с десет броя,
11-46 зъба примерно, в краен случай преден венец би могло да се намери и с повече зъби?
всъщност, при средноразположен двигател - винаги ли е с подпомагане или може автономно да се движи?
Поне това
клипче тук така изглежда, но и там сумата е колкото една кола.
С подпомагане може би е най-добре, т.е. мотора по права, безветрена отсечка развива примерно макс 30км/ч, а ти на най-малкия зъб отзад, добавяш още 15км/ч въртящ момент = 45км/ч но ще си на "собствена тяга" вече или комбинация? Правилно ли разсъждавам?
Каква концепция ще ми препоръчате:
1. сравнително леко; до/около 20кг; имам представа от асемблиране на велосипед с предна аморт. вилка 11-12кг... китът с батерията на колко възлиза? Сега видях, че примерно Bafang BBS02B Mid-Drive Motor, 48 V 750 W е 6,40кг с кашона. Което е доста добре.
2. Возията; 28" гуми + аморт. колче мисля че ще компенсират, все пак ще се кара основно из София. Предна вилка с хубави амортисьори ще е задължително. може и дисаги да се сложат отзад.
2. Скорост (поне 30- 35км/ч), заради междуселския маршрут, а и кефа
25км/ч ми се струва много ограничаващо, особено град- село, което понякога може да се случва. Къде е оптималната среда... за 5-6км/ч в повече не бих дал още 300лв да кажем.
Този обяснява как се смята мощността, но това как корелира със скоростта (при тегло (65кг + 20кг).)
3. Системи за
предпазване от кражба - ако възлезе на над 1000-1500лв; и при факта че ще е в мазето (тежко, няма асансьор), също и пред обществено място - трябва първо това да се помисли. В работата ми има къде дори на сянка да се остави, но...
Ще проверя как е положението с влаковете и метрото в София.