Аз имах проблем с фаровете на колата на жена ми, Тойота Авенсис 2004 г. Колата е с Xenon, фабричен и светеше ужасно слабо. За проба спрях моята кола с фабричен Xenon също, и когато пуснах моите фарове, тези на тойотата все едно, че загаснаха. Нищо общо.
Това ме провокира да стартирам доста сложна процедура по- "профилактика". С приятел свалихме бронята на колата, после единия фар за опит.
Как протече "профилактиката":
1. Свалихме внимателно всички крушки, разбира се без да пипаме стъклените части.
2. С пистолет за гореш въздух започнахме да нагряваме между стъклото (всъщност то е вид пласмаса) и корпуса на фара за да размекнем слепващото вещество. Прилича много на болкит, но е сиво. След това леко с 2 прави отверки се разделят, леко, бавно и последователно.
3. След като го разделихме, извадихме рефлектора и го почистихме с кърпа и само вода
4. Свалихме лупата на Ксенона, беше доста черна и помътняла и я измихме с препарат за прозорци на Sonax.
5. Единствено не можахме да изчистим мини рефлекторчето, което е зад Ксенон крушката защото в момента в който го пипнеш и покритието пада, доста по-различно е от основния рефлектор, с който нямаше проблеми.
6. Измихме и стъклото отвътре, защото също беше помътняло от прах.
7. Изчистихме и основния рефлектор
Процедурато по сглобяване е обратна, пак с пистолета за топъл въздух на 230 градуса за да не прегреем/развалим пластмасите. За да съм сигурен, че е 100% залепнал фара, и за да елиминирам риска от влага.... допълнително го минах по-ръба между стъклото и пластмасата с продукт на 3М който е като болкит, ако е интерестно ще му напиша точния модел (може и със санитарен силикон).
След това започна по-интересна процедура, която бях чел във форуми и гледал клипчета - шлайфане на стъклото отвън, което беше потъмняло от времето и доста очукано от камъчета!
1. Използвахме САМО 3М консумативи! Първо със шкурка 1500 матирах/шкурих фаровете за по-големите дупчици (може и 1000 ако са големи, а гледах в един клип братята руснаци дори с 500 да шкурят, но честно казано аз това не бих пробвал, поне не на мой фар
).
2. След като се матира, с 3М 50417 (новия модел груба шлайфпаста, може и така известната 09374 която е старата) - Фаровете придобиха завиден блясък
3. Полирахме я накрая със 3М - 09376 полир паста
Не знам дали ще ми повярвате, но разликата е очевадна.
Като чистя 2-рия фар, обещавам и снимки!