Страница 2 от 4

Публикувано: нед авг 09, 2009 8:14 pm
от hygro
Junak написа:
Няма нужда от стабилни обороти, а оборотите трябва да се променят във функция от заваръчния ток.
Този ефект можеш да постигнеш само с управляем стабилизатор на оборотите :) Целта на стабилизатора е да елиминира въздействието на променящия се механичен товар на двигателя.

Ако се опитваш да управляваш двигател с паралелно възбуждане само чрез промяна на напрежението, ще останеш доста разочарован.

Публикувано: пон авг 10, 2009 10:09 pm
от velsi
В интерес на истинта очаквах малко повече идеи, но нищо, все някак ще се справя...

Публикувано: пон авг 10, 2009 10:48 pm
от hygro
Ами аз очаквам тези въпроси да ги отбива Елементал, ама явно е заминал в на почивка :)

Виж в центъра "Электропривод":

http://vksn.narod.ru/auto/audio/am302.jpg

Каква консумация има двигателят ти? Измери я в натоварено състояние и оттам ще видим какви промени да внесем...

Публикувано: пон авг 10, 2009 10:51 pm
от emil_v r
Кажи трябва ли автомат. да се променя скоростта и във каква функция от ампеража , какво е моторчето с магнит статор ... , и редукторът , снимка.

колко В дава намотката ?
ако е мощно и не се товари от телта може да не се стабилизира...

Публикувано: пон авг 10, 2009 11:03 pm
от velsi
Двигателчето е Бош, от чистачки на Ауди, вероятно А4, но това няма знаение. Статора е с постоянни магнити. Консумацията е около 3,5А Напрежението на намотката в момента е някъде към 18В, но след като се изправи сигурно ще се промени. А и на него може да му се сложи стабилизатор, така че това не е проблем. Автоматични регулировки не са нужни, трябва просто да се изменят оборотите в някакъв диапазон и да са относително стабилни.

Публикувано: пон авг 10, 2009 11:06 pm
от hygro
От 18V голяма жега ще се пада на транзистора... Утре ще пусна схема, щото и аз се одрямах вече.

Публикувано: вт авг 11, 2009 12:45 pm
от hygro
Един прост тиристорен регулатор вероятно ще е по-надежден в твоя случай. Схемата по-долу е за 115V, затова ще трябва да вземеш по-нисковолтов динистор или тиристор с ценер. P1 също ще трябва да намалиш.

Ако се наложи стабилизация на оборотите, експериментирай с резистор около Ом последователно на катода на тиристора и диод от катода към C1.

Публикувано: вт авг 11, 2009 6:21 pm
от emil_v r
Велси , проверих при един който си е направил такова устр.
Доволен е и го ползва ,също мот. от чистачки...

За твоя случай тия 18в , ще станат 24 в след грецо .
Много са , трябва да направиш извод от намотката...
Иначе на Хигро схемата е най удачно, и негреещо решение , макар че ти няма да можеш да я оживиш ( понеже най простите схеми се настройват -най- трудно , Закон на Емил )
Фиилд ти не требе , с Д8 ще имаш проблем ...
Д5 също ти не трябва , но Хигро ще каже че трябва , така че слагай го .
Потенц. няма да е същият , и посл. на него трябва тример...

Публикувано: вт сеп 01, 2009 9:46 pm
от zimel
Аз преди много време си направих телоподаващо ,но за регулирането на оборотите ме посъветваха да не използвам регулируем стабилизиран токоизправител защото товара бил динамичен т.е. отначало бил голям и.т. ...Затова си купих готова
(направена ) платка.
И не е небходимо да използваш (навиваш)намотка от мощния трансформатор,можеш да си навиеш(купиш)допълнителен ,колкото да ти захранва моторчето на подаващия механизъм.

Публикувано: вт сеп 01, 2009 9:54 pm
от velsi
С регулирането на моторчето се справих. Сега срещам трудности с изправянето и най-вече с филтрирането на напрежението за заваряване. Не мога да намеря електролитни кондензатори с много голям капацитет.