Като сте заговорили за керосин... Да, керосинът е нефтен дестилат. Терпентинът не е доколкото знам и той е по-близо до смолите. Като школник в родната казарма имам ясни спомени, че керосинът си беше бистър и течен като вода, дори и в най-кучите студове каквито имаше "по онова време". А мирисът му няма да го забравя и на оня свят! Газта за горене каквато се продаваше в ония зелени стъклени шишета със специфична форма леко се доближаваше до авиационния керосин. Предполагам, няма да е била толкова филтрирана. Керосинът е зверски калоричен и с него трябва да се внимава като се смесва с други горива. Наистина помага при ниски температури за подобряване на течливостта, ако мога така да се изразя. Но се добавя в минимални пропорции. Няма почти никаква детонационна устойчивост и е непрепоръчителен за бензинови двигатели, освен на старите съветски камиони от рода на ЗиЛ и ГаЗ каквито за щастие отдавна няма. По-добре да се ползва при дизели и както казах с мярка. В днешно време не знам откъде може да се намери керосин. Поделения отдавна няма и ги няма крадливите старшини да го продават в ония зелени ламаринени туби и после да се налива във варели за нафта каквито имаше в почти всяка маза... Е-е-е-х-х-х...! Минало...!
пет яну 26, 2024 11:33 pmD.Kalchev написа: ... съветски камиони от рода на ЗиЛ и ГаЗ каквито за щастие отдавна няма...Грешка. Има и се използват доста активно. И още дълго ще се използват.
Сооории че ти развенчах сънищата...