пон мар 04, 2024 10:47 pmSwiftymoves написа:
Пробвах, повишава се налягането в системата, шумът не намалява, даже може би става по-силен. "Може топлообменника на абонатната или филтър преди помпата да се е позапушил." не знам това какво е, може ли повече информация? Смених 3ма майстори най-малко, никой не е коментирал подобно нещо.
При затворен кран след изхода на работеща помпа (в посока към радиаторите), дебит няма, шум има ли?
Направи тази проба, когато няма централно топлоподаване след 21:30. Очаква да е по-тихо в тези часове, пък и на помпата да и е по-хладно.
Тази помпа на макс.степен при затворен кран към изхода качва налягането под един бар и то само в участъка от помпата до спирателния кран.
Тази проба трябва да насочи откъде се генерира шум. Дали от механиката на помпата при въртенето и, предавано по стоманените тръби или от движението на водата по тръбите.
А възможно е и от двете. Но нека пробата да покаже.
На снимките виждам 2 манометъра, но и двата са на смукателната част по трасето. На снимките и двата показват към 1 бар. Това при работеща помпа ли е?
Тези манометри при работеща помпа и текущ дебит (отворени кранове) ще показват пада на налягането във филтъра и топлообменника. А на снимките или е незначителен или помпата не работи или манометрите не отчитат точно.
Кавитация при помпите се получава когато налягането в смукателната част на помпата е под атмосферното. Т.е. този тип манометри не отчитат такова налягане и стрелката ще е на нулата.
Колко е налягането според манометрите при спряла помпа и колко показват при работеща помпа и отворени кранове?