Страница 1 от 8

Шантава идея - Бензинов ДВГ на метан, използван за отопление

Публикувано: вт юли 28, 2009 3:47 pm
от tyo
Дойде ми една шантава идея :-D
1.3L бензинов ДВГ /с конверсия на на метан/ използван за отопление /естествено без знанието на тех. надзора :cool: /
В гаража монтирам ДВГ-то на стабилна метална стойка на тампони веднъж към пода и втори към мотора, всичкото в рамка от термопанели.
Подобрено искро и шумо заглушаване /ауспух демек :lol: /

Водата в големия кръг се използва за отопление с допълнителна ел.помпа освен механичната на самия ДВГ.

Колеги чакам отзиви :)

Публикувано: вт юли 28, 2009 6:15 pm
от tinalex
Ако му сложиш един генератор и един климатик и успееш да намалиш топлинните загуби и от трите неща до прилични стойности ще получиш нещо с поносим КПД.Има готови такива установки за отопление.Ще станеш враг на Енергото,което си е чудесна идея.А лятото с фотоелектретни панели.Много парички обаче иска.

Публикувано: вт юли 28, 2009 6:20 pm
от filmatoplo
За когенератор ли става въпрос , мисля че е скъпо . Ако двигателя задвижва преса за печатане на евро- става. :lol:

Публикувано: вт юли 28, 2009 6:25 pm
от Master_Kenobi
На първо четене се сещам за няколко проблема:
- Ще осигуриш ли нормална работна температура на двигателя?
- Ще има ли достатъчно дебит на загретия агент през водната риза на двигателя?
- Ще осигуриш ли достатъчно висока и постоянна температура на агента, при необходимия дебит, за подгряване на радиаторите в помещението?

Според мен, поне на два от въпросите отговорът е: "Май, не." Но това на първо четене...
:)

Публикувано: вт юли 28, 2009 7:01 pm
от filmatoplo
Лазаре ,Емо з - не ми са манджа когенераторите - какви им са параметрите съвсем теоретично. :? КПД или там КОП . :?

Публикувано: вт юли 28, 2009 7:48 pm
от lenko71
Тази идея е като да тръгнеш от Бургас за София само че през Истанбул (за по-напряко). Основната функция на ДВГ-то е да превръща друг вид енергия в механична - не в топлинна. Така че ми се струва че един котел на метан (предполагам че има такива) ще свърши по-добра работа.

Публикувано: вт юли 28, 2009 7:50 pm
от filmatoplo
И то кондензен :)

Публикувано: вт юли 28, 2009 8:14 pm
от LazarGanev
filmatoplo написа:
Лазаре ,Емо з - не ми са манджа когенераторите - какви им са параметрите съвсем теоретично. :? КПД или там КОП . :?
ЕмоЗ беше прогонен за съжаление и ще се опитам да отговарям аз:
Съгласен съм с автора и всички останали, че идеята е шантава и затова не я коментирам. Колкото до когенераторите, наистина имат страхотен коефициент на използване на енергията на природния газ, но... има пак едно НО! За да се получи това щастие трябва да се изпълни едно условие. Значи - на изхода на уреда се получават два вида енергия - топлинна и електрическа в определено съотношение - да речем 6кВт топлина и 4кВт ел.енергия. Ако успеем в същия момент да имаме консумация на всичката енергия - супер! Но, ако ползваме само топлината да речем, а няма къде да си наврем електриката, си навираме нещо друго, защото КПД-то пада.
В тоя ред на мисли се сетих за една скорошна реклама: (виж ми подписа)

Публикувано: вт юли 28, 2009 8:49 pm
от Iliev Labs
:)
Става само за аварийни ситуаций, по-скоро да си правиш ток.
Аз преди месеци, набързо го сметнах така:

1 Двигателят е втора употреба (предполагаем живот 100 000 км)

2 Щото съм зле с моточасовете го смятам в километри. При средна скорост 60км/ч прави 100 000 / 60 = 1666,66 моточаса

3 1666,66 моточаса са равни на 1666,66/24 = 69,4 денонощия нон стоп работа. Или иначе казано - максимум един сезон и сменяш двигатела.

Въпреки всичко е добре да го имаш, но си е набутване и хамалогия.

Публикувано: вт юли 28, 2009 9:14 pm
от Чаро
Iliev Labs написа:
:)
Става само за аварийни ситуаций, по-скоро да си правиш ток.
Аз преди месеци, набързо го сметнах така:
...
Би трябвало да не е така. При автомобила, двигателя има много голямо натоварване ( там и разхода е друг) докато основно за отопление няма натоварване на мотора, от там и малък разход на гориво и по-дълъг живот...
И аз като tinalex, мисля за компресор(термопомпа) задвижван от тоя двигател, чиито външен кръг е ризата на двигателя(затворена система) автоматизиран съединител за разтоварване на мотора при влизане в режим на ТП....Циркулацията пак на коляновия вал на мотора, а ток от електроразпределението си ползваш за лампите :-D