Страница 1 от 5

Проблем с корозия на стоманено котле Прити 26KW.

Публикувано: пет авг 14, 2009 5:13 pm
от nikivd
Според всички указания за стоманени котли, входящата температура на водата не трябва да е по-малка от 65 градуса, а изходящата не по-малка от 80 градуса. В противен случай котлето ще корозира и ще се намали експлоатационния срок. Д ама не! Аз определено не съм спазвал тази особеност поради незнание.
Моят котел е минал 4 сезона на работа и след много трудно основно почистване установих следното. Долната част на водната риза след почистване от нагар е като нова, направо лъщи.
Изображение
Но горната част от водната риза е корозирала.
Изображение

На практика се получава, че при по-ниска температура на водата (каквато е в долната част на котлето) корозия не се получава. При по-висока температура (каквато е в горната част) корозия има! Въпросът е как да я предотвратя за напред? Продължавам с другите дефекти. Долната част до скарата има две тухли от страни.
Изображение
Изображение

Вече за нищо не стават, напукани са и се ронят. Да ги махна ли? Ще навреди ли на котлето? Тухлите са само отстрани, в дъното няма.

И като за накрая, котлето има една цепнатина точно до отвора за изгорелите газове. Там няма водна риза(незнам защо). С какво да я залепя? Имам под ръка електрожен, дали ще стане?

Изображение

Публикувано: пет авг 14, 2009 6:49 pm
от n_a
Счупените тухли вадиш и слагаш нови.

Публикувано: пет авг 14, 2009 7:33 pm
от zmeios
n_a написа:
и слагаш нови.
...като използваш от черния огнеупорен цимент (продават го предварително забъркан, като паста).

Да не вземеш да ги иззидаш с нормален цимент, ей!

Публикувано: пет авг 14, 2009 7:49 pm
от n_a
Не е необходимо да ги зида.

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:03 pm
от nikivd
Щом има такъв готов цимент най-добре да се отлее на място. Какво представлява, само с вода ли се разтваря? След това трябва ли да се изпича?

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:13 pm
от n_a
Какво да отливаш?? Това са огнеупорни тухли, имат си свойства и заради тях са там! Те подлежат на подмяна. Не на замяна.

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:17 pm
от nikivd
Имам предвид сам да си отлея тухлите.

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:25 pm
от zmeios
Не можеш да си отлееш сам тухлите. Купуваш си ги от склада, не са никак скъпи (по спомени).

Обаче не съм съгласен с n_a че не се зидат. Напротив, подзиждат се и още как.

В добрите железарии има от специалния цимент, не си го бъркаш (то и май няма как в домашни условия), а е на паста. Викат му 'цимент за камини и печки'. Бизон също имат такъв, "1000 degree cement" но техния ще ти излезе скъпичък -- на цената на която го продават е подходящ за замазване на пукнатини в/около камини, а не за подзиждане.

След като се подзидат, се оставя цимента 24 часа да протече реакцията. После се нагряват постепенно (то си го пише на цимента). Примерно тих огън - оставяш 2 часа - после среден - 2 часа и така няколко пъти. Целта е цимента да може да изпусне водата, без да възври бурно и да нацепи подмазването.

За тия две тухли, така като гледам, ще ти отиде една опаковка и ще ти остане даже. Примерно десетина петнайсет лева е.

След като приключиш със всичко може да ливнеш малко водно стъкло. Два лева е, а върши добра работа. Лошото е че при активно ползвана камина / котле / огън / кво'то и да е, трябва да се люсва по няколко пъти в годината. Но е по-добре от нищо.

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:45 pm
от filmatoplo
Горе се пробива защото конденза се испарява и парата контактува с най горещите повърхности и се окислява там метала - или ниска възвратна температура в котела ,или нискокачествен метал е причината или двете.

Публикувано: пет авг 14, 2009 9:54 pm
от nikivd
Може би суровите дърва и мокрите въглища са причината :?