Antonii написа:Да и на мен ми е интересно това "кофти" какво представлява. 
Първо: 50 пъти в секундата през намотките на мотора преминава огромен ток (примерно, при 2 ампера нормален работен ток, си говорим за 50-100 амперов пик). Това предизвиква загряване на намотките за кратко. Някои електродвигатели толерират това загряване без проблеми, защото имат запас по ток откъм изолация и фи на проводника. Те са неизбежно по-скъпи (медта е основен компонент от цената на електромотор).
Други работят, но им се скъсява живота. Трети изгарят, като обичайният симптом е прегоряла изолация.
Второ: всеки един променливотоков двигател, без изключение, когато е включен към правоъгълно захранване (а не истинска синусоида), бръмчи и вибрира. Колко? Това е въпрос на двигателя, товара, лагеруването и прочее. Някои системи успяват да поемат тоя "тормоз" и "си работят". Други не.
Накратко: няма 100% яснота по въпроса дали асинхронен променливотоков двигател може да се клати с правоъгълно напрежение. Емпиричните наблюдения сочат, че някои приложения си работят окей (примерно къщните вентилационни уредби), а други гърмят като пуканки и дори най-големия китайски ма*аф не смее да ги пусне на правоъгълно напрежение (пример: хладилник, фризер)
А, и отделно, електродвигател захранен с правоъгълно напрежение лъчи и шуми ужасно в електромагнитния спектър. Това обикновено няма значение ако ти е в мазето, но ако се опитваш да слушаш радио или недай боже Hifi аудио на 2-3 метра от помпата, ГАРАНЦИЯ че ще имаш непоносим брум.
И още една важна бележка, макар че тя май е по-скоро за "електротехника". Има една основната разлика между инвертор за правоъгълен изход, и инвертор с горе-долу чиста синусоида. Тази разлика е един възголям дросел (а по-често -- просто по-голям импулсен трансформатор), именно той оскъпява значително изделието, но и също така обира тези отвратителни "хармонични" съставки. Един вид, пак има електромагнитен тормоз, но той е преместен от консуматора в траф, специално проектиран да не гори при някаква си там изходна мощност.