Страница 1 от 6

Спешен проблем HELP .РЕШЕН !!!

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:00 pm
от kretio74
Здравейте колеги, подкарах си локалното парно и се появи проблем. Инсталацията ми е следната:
- от котела тръгват 2 вертикални щранга 40мм Полипропилен до 1етаж.
- от 1 етаж нагоре е с 32мм ППР
- Р2 е захранен с отделен щранг 25мм ППР
-радиаторите са автомобилни с обдухване (тип конвектор)
Та проблема се появи след запалването на котела (правен с 3 тръби 1 цол и 2 престилки 120/50/50см). Маркучите с които са захранени радиаторите взеха да се надуватвсе едно на колата и с изгоряла гарнитура. Даже на една по хлабава връзка се извади маркуча. Обърна водата много бързо но при достигане на Т60 гр. се извади въпросния маркуч като преди това се беше надул осезателно. Не знам дали котела не е много мощен за тази система или тръбите са с голям дебит, но вече е направено и търся изход от ситуацията. Ако направя байпас (връзка между студена и топла вода)на Р6 и над Р3 дали ще се падне налягането на маркучите.
Помогнете Моля Ви Искам идеи !!!

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:09 pm
от kretio74
От яд и бързане забравих да прикача принципната схема.

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:26 pm
от torbalan
кви идеи искаш да ти дадем - търси около теб човек, дето може да дойде на место и да ти оправи бакиите...

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:38 pm
от kretio74
torbalan написа:
кви идеи искаш да ти дадем - търси около теб човек, дето може да дойде на место и да ти оправи бакиите...
Добре де искам само възможни варианти. За майстора знам ма неща. Не мисля че не мога да се справя и сам по метода проба грешка, НО нали затова е този форум да си помагаме и да се справяме САМИ, а не да величеем колко много разбираме.

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:52 pm
от Фло
Очевидно на автомобилните радиатори не им достига пропускливост и затова маркучите се надуват.Вкарай им вътре в маркчите някаква тръба,може и от 2 парчета така,че гумената снадка да бъде възможно с най-малка повърхност да не се надува гумата.Мисля още,че автомобилните радиатори имат много и в пъти по-голяма контактна повърхност от купешките конвектори.Приветствам идеята!

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 10:54 pm
от torbalan
kretio74, ша ти отговоря само на последния въпрос....

налягането в цялата система е горе-долу еднакво - квито и връзки да направиш - няма да го промениш...

Фло, автомобилния радиатор е проектиран да отдава в околната среда мощност от порядъка на 60 - 200 и нагоре киловати...
в никой случай проблема не може да бъде от него :)

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 11:11 pm
от batkotony
Не става ясно от схемата какъв тип е системата-отворена или затворена.Имаш ли манометър?Колко е налягането,променя ли се и кога?Да не е затворен някой кран или да не би да си сложил някъде клапан ?Схемата е доста неясна...Като гледам къде е РС,предполагам е отворен тип,но ти кажи все пак...

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 11:14 pm
от Christo
Сега, то ясно, че сме направи си сам, но има компромиси заради безпаричие и компромиси,които не бива да се правят.
Тези автомобилни радиатори сигурно не са нови и от последен модел автомобили.За какво налягане са били предназначени да работят? Дали не са задръстени с котлен камък? Гумени маркучи :? Гледам триетажна сграда. При котела налягането е около една атмосфера, ако ти е отворена системата. До разширителния съд тръбата трябва да е минимум един цол, желязна. Никакви алуминий, гуми и др. тинтири-минтири. Също и тръбата, която свързва разширителния съд с атмосферата.

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 11:26 pm
от Фло
torbalan написа:
kretio74,

Фло, автомобилния радиатор е проектиран да отдава в околната среда мощност от порядъка на 60 - 200 и нагоре киловати...
в никой случай проблема не може да бъде от него :)
Да отдава -да,затова и се радвам и на идеята! Казвам за водопропускливостта,че не е нещо в ред,тоест дебита е висок може би!

Re: Спешен проблем HELP

Публикувано: чет дек 08, 2011 11:51 pm
от torbalan
ммммне, ако е чист - не би трябвало да има драми с дебита....

все пак някой спомена котлен камък, нечистотии и т.н. :)
ако е запушен от боклуци - тогава може би...