Пробите можеш да ги правиш по всяко време ,даже е добре да започнеш с вода и покрит колектор ,спираш тока на помпата ,това, все едно контролера е решил да я спре и проверяваш какво е станало ,изпразнил ли се е колектора ,докъде е пълен ДС , къде да е отвора за контрол на нивото за пълнене на системата, колко вода остава в ДС като заработи помпата... ако водата излиза на тънка струя с голяма скорост без да е запълнила сечениети на тръбата значи имаме прекъсване на водния поток, което не трябва да се допуска макар да не е фатално....каквото се сетиш ....затова ти предложих в началото да не му заваряваш горния капак за да се вижда какво става в него,за работата на системата това, че е отворена или затворена няма значение. Когато се убедиш ,че всичко работи както трябва , заваряваш капака на ДС за да няна загуба на флуид от изпарение и изолираш! Топлата тръба от колектора ще стига до горния край на ДС но не и по-ниско и там, когато помпата работи, водата както казва Филматопло ще чучурка /не като в казана за ракия разбира се а едно изливане на на вода с норналния дебит на помпата/ в съда , това е работният режим ,като спреш помпата /все едно контролера така е решил/ трябва и чучуркането да спре и да се чуе едно засмукване на въздух от топлата тръба в посока нагоре към колектора а нивото на ДС ще започне да се покачва ,защото се изпразва колектора през студената тръба, помпата,серпентината и по топлата тръба нагоре стига до ДС. Виждаш , че водата в системата се движи в ДВЕ посоки,едната е когато помпата работи в посока : изход помпа, студена тръба , долен край на колектора през колектора ,най-високата точка и после надоло кам ДС ,излива се в него ,от долния му край по топлата тръба в серпентината и отново в помпата. Това е в режим загряване на бойлера,когато спреш помпата, водата започва да се движи в ОБРАТНА посока , това става, защото напора на клона на студената тръба е по-голям ,тъй като топлата тръба има прекъсване в мястото на чучуркчнето и продължава дотогава, докато се изравнят нивата на водата в ДС и водата в студената тръба/ НЯМА КАК ДА ГО ВИДИШ нивото в студената тръба/ просто нивото в ДС ще спре да се покачва/ и тогава този процес спира ,предполагам, че ще отнеме до 1 минута . Това е и нивото в ДС, до което трябва да се напълни първоначално системата,колектора е празен, водата за него е в ДС, като заработи помпата ,тя ще го напълни. И сега да те питам ,за какъв обратен клапан споменаваш? АКО Е ВЪЗВРАТЕН КЛАПАН, той ,просто ще блокира посоката, в която тече водата при спряла помпа и източване на колектора и системата неможе да се осъществи!!!!!!!!Колкото ДС е монтиран по-ниско, толкова трябва да е по-голям а водата в него да може, като се пусне помпата да напълни всички тръби и колектора и да остане поне 20 литра.При спряла помпа, трябва да има поне 20 см. въздух м/у горно ниво на водата в ДС и топлата тръба към колектора ОТ КОЯТО ЩЕ ЧУЧУРКА ПОСЛЕ ВОДАТА!

Размера на тръбата м/у колектора и ДС НЕ ТРЯБВА ДА Е ГОЛЯМ ЗА ДА НЕ СЕ ПРЕКЪСВА ВОДНИЯ ПОТОК В НЕЯ ЗА ДА СЕ ЗАПАЗИ СКАЧЕНИЯ СЪД В ТОЗИ УЧАСТЪК.Така водата, която се движи от колектора надоло кам ДС ще ,,дърпа,, и ще помага на помпата ,ако там потока се прекъсне /при голямо Ф или недостатъчен дебит и или напор/, помпата ще се налага да компенсира този воден стълб през цялото време на загряване на водата, което ще се отрази основно на дебита на флуид през колектора и малко на преразход на ток!Системата ще работи но с косур!Няма да е изпипана!

Като заработи помпата в ДС да се види дали не става ,,фитилче, косъмче,, демек да не дърпа въздух , затова неговия обем неможе да е под определен минимум ,както и колко вода ще остане над нивото до отвора на долната тръба, което да гарантира нормалната работа на помпата без да възникне кавитация!Дръпне ли въздух, после системата няма да мине в режим самоизточване , защото няма кой да тежи в студения клон!Така че ДС го направи кам 40 литра, а колко ще го напълнш ще покаже наладката, ако има засмукване на въздух продължаваш да пълниш докато спре гадния процес и допълваш още за резерв!Може и с кран на изхода на помпата да се контролира този процес но става за сметка на дебита!

Да допълня,системата не достига до положение на прегряване и тогава да се източва ,контролера вижда, че това може да се случи и спира помпата преди процеса на завиране да е започнал и колектора се изпразва и този цикъл се запазва и е нормалния режим на табота на системата!Контролера спира помпата в два сличая ,първо когато бойлера е загрят и второ когато Т в колектора стане опасно висока с вероятнос за завиране на флуида и при двата случая спре ли помпата се осъществява източване на колектора!
