SolidWorks и симулация за поток и топлообмен
Публикувано: чет юни 28, 2012 1:42 pm
Здравейте колеги.
От известно време се питам необходимо ли е да се правят сметки и проекти за отоплителни инсталации?
Съществуват софтуери за 3D моделиране и цялостно изграждане на обекти. Под обекти нека се разбира всеки предмет, който може да ни хрумне от винтче до завод за производство на цимент. На тези обекти се "присажда" материя. Примерно изчертаваме цилиндър с височина Н и радиус R. Задаваме му дебелина на стената - m (няма да е плътен цилиндър, а тръба). Задаваме път на тръбата. Задаваме материал на тръбата (мед, алуминий, PPR ...). От библиотеки в работната площ добавяме топлообменници, кранове, бойлери, радиаторни ребра или пък ако няма такива с характеристики, които са ни нужни модифицираме библиотечните обекти. Сглобяваме всичко в едно на работната площ и получаваме виртуален модел на физическата система, която искаме да изградим. Нещо повече - в този виртуален модел може да зададем течност, която да циркулира чрез инструмент, наречен Flow Simulation. Чрез този инструмент имаме възможност да наблюдаваме в кой клон на тръбата каква е скоростта на флуида, температурата му, има ли завихряне, риск от кавитация и кой знае още какво. Може да посочваме радиатор 3 на етаж 4 и да следим каква е температурата му на входа и на изхода...
Залагаме обекти, материали и входни условия и анализираме получените резултати дали ни удовлетворяват. В крайна сметка всичко опира до изчертаване, което първия път ще е доста трудоемко, но всеки следващ път ще ползваме изчертаните обекти като шаблони и ще модифицираме характеристиките им. Линковете по - долу не са просто красиви анимации, а изходни данни, които ще служат за последващите инженерни анализи и решенията, които ше се вземат на тяхна база.
Atmos
Flow Simulation
Моля за вашите коментари и мнения.
От известно време се питам необходимо ли е да се правят сметки и проекти за отоплителни инсталации?
Съществуват софтуери за 3D моделиране и цялостно изграждане на обекти. Под обекти нека се разбира всеки предмет, който може да ни хрумне от винтче до завод за производство на цимент. На тези обекти се "присажда" материя. Примерно изчертаваме цилиндър с височина Н и радиус R. Задаваме му дебелина на стената - m (няма да е плътен цилиндър, а тръба). Задаваме път на тръбата. Задаваме материал на тръбата (мед, алуминий, PPR ...). От библиотеки в работната площ добавяме топлообменници, кранове, бойлери, радиаторни ребра или пък ако няма такива с характеристики, които са ни нужни модифицираме библиотечните обекти. Сглобяваме всичко в едно на работната площ и получаваме виртуален модел на физическата система, която искаме да изградим. Нещо повече - в този виртуален модел може да зададем течност, която да циркулира чрез инструмент, наречен Flow Simulation. Чрез този инструмент имаме възможност да наблюдаваме в кой клон на тръбата каква е скоростта на флуида, температурата му, има ли завихряне, риск от кавитация и кой знае още какво. Може да посочваме радиатор 3 на етаж 4 и да следим каква е температурата му на входа и на изхода...
Залагаме обекти, материали и входни условия и анализираме получените резултати дали ни удовлетворяват. В крайна сметка всичко опира до изчертаване, което първия път ще е доста трудоемко, но всеки следващ път ще ползваме изчертаните обекти като шаблони и ще модифицираме характеристиките им. Линковете по - долу не са просто красиви анимации, а изходни данни, които ще служат за последващите инженерни анализи и решенията, които ше се вземат на тяхна база.
Atmos
Flow Simulation
Моля за вашите коментари и мнения.