Страница 1 от 1
свързване на бойлер
Публикувано: ср сеп 24, 2008 11:19 pm
от null
Здравейте
Ще си сменям бойлера (елдом, неръждавейка, на 7г., не е изключван от тогава) с такъв със серпентина.
Серпентината ще се захранва от парното, като на входа ще има термоглава, която да прави "байпас" на серпентината когато циркулира студена вода.
От тук излиза и въпроса как да въжа тоците на бойлера.
На мен ми хрумна следното - преди тремоглавата слагам един датчик, който отчита температурата на парното и ако е под определена граница вкючва ел. частта на бойлера и тя вече да си решава колко да грее (ако трябва)
С две думи - докато работи парното тока на бойлера е изключен.
Да ама не. Тия датчици дето ги дават за управление на помпата не могат да издържат на бойлера. Мисля си, че ще трябва и контактор (не съм сигурен дали така се казва). Ама това всичкото е в банята !!! Не мога да измисля как да ги изкарам извън банята.
Дайте някакъв коментар и идеи как да стане. То сигурно си има дори и стандартно решение, ама аз не го знам.
Публикувано: чет сеп 25, 2008 7:46 am
от LazarGanev
Ако сложиш един термостат на изхода на котела/камината, който да включва помпата при 80°С, ще си сигурен, че студена вода няма да циркулира, ще отпадне нуждата от термоглава, байпас и др. усложнения, като едновременно с това ще подобриш горивния процес в котела. Ако наистина смяташ, че е оправдано автоматично включване на ел. нагревателя, това може да стане с обикновен температурен датчик, но моето мнение е, че е по-добре с ръчно управление.
Публикувано: чет сеп 25, 2008 9:33 am
от null
Аз помпата си я управлявам в мазето - има текъв терморегулатор дето я пуска когато достигне температурата дето съм я задал.
Само, че аз съм си пинтия и съм сложил 40С та да си върти докато има поне малко топло. Да ама това не е достатъчно за бойлера. При него ще върти през байпаса до примерно 70С.
И сега задачата е следната - когато е под 70С да е включена електрическата част на бойлера, иначе не.
Доколкото гледах тия терморегулатори, като тоя дето ми управлява помпата не са изчислени като за бойлера. Значи трябва да ползвам контактор. Да ама всичко това е в банята!
Ей за това си мисля. Иначе даже още не съм купил бойлера ...
Публикувано: чет сеп 25, 2008 10:23 am
от krasiorocknroll
http://bg.danfoss.com/xxTypex/191163_MN ... IT239.html
Това ще ти свърши ли работа?
Нарисувай в пейна какво искаш да направиш.
Публикувано: чет сеп 25, 2008 10:28 am
от tysonlkr
null написа:
Доколкото гледах тия терморегулатори, като тоя дето ми управлява помпата не са изчислени като за бойлера. Значи трябва да ползвам контактор. Да ама всичко това е в банята!
Ей за това си мисля. Иначе даже още не съм купил бойлера ...
Казваш че проблемът ти идва от това че всичко е във банята

Не можеш ли да го изнесеш извън банята

Бойлерите имат и ключ извън банята и могат да се включват отвън

Следователно тези контактори за които говориш могат да са отвън и няма да имаш никакви проблеми с водата и влагата в банята

Публикувано: чет сеп 25, 2008 10:38 am
от null
Да но по трасето на кабела за бойлера няма никъде наблизо радиатор или дори тръба. А за да го изтегля в друга стая ще трябва да къртя плочките

Май съм по-навит да си щракам с копчето пред банята отколкото да светне някой вътре.
Иначе цитирания по-горе продукт може да управлява до 2KW, бойлера е 3KW. Иначе като гледах доста добре се херметизира (поне на картинката)
Публикувано: чет сеп 25, 2008 12:40 pm
от Милен
Термостата го слагаш където ти е удобно. Кабелите които излизат от него управляват контактор минимум 16А който включва бойлера. Контактора е по-добре да бъде вън от банята и да ти комутира кабела захранващ бойлера. Само трябва да пуснеш допълнително кабелче от термостата до външната кутийка с контактора. Ако не ти се къртят плочки може и открито по ъглите на банята, няма да е чак толкова грозно, а и може да намериш кабел в тон с плочките.

Ако пък е толкова голям проблем открития кабел сложи си контактора вътре до бойлера в влагозащитена кутия, която допълнително херметизираш със силикон например

То и тоците под бойлера не са чак толкова добре херметизирани така че още една кутийка няма да е кой знае какво.
Щом тоя бойлер работи постоянно е хубаво да му сложиш и дефектно токова защита например в кутийката за контактора.
При твоята система се замислям няма ли да топлиш водата в тръбите на отоплителната инсталация при спрян котел и включен бойлер. Все пак ще има топлообмен от нагрятата вода през серпентината към топлоносителя на отплението. Би трябвало да се помисли и за някаква "блокировка" за подобен случай, ако и не ти се въртят ръчно кранчета.
Публикувано: чет сеп 25, 2008 1:01 pm
от LazarGanev
Милен написа:
При твоята система се замислям няма ли да топлиш водата в тръбите на отоплителната инсталация при спрян котел и включен бойлер. Все пак ще има топлообмен от нагрятата вода през серпентината към топлоносителя на отплението. Би трябвало да се помисли и за някаква "блокировка" за подобен случай, ако и не ти се въртят ръчно кранчета.
ЬАко сложи байпас, той ще шунтира бойлера и няма да се губи топлината от него. Но аз имам друга забележка - да караш котела да работи постоянно при 40°С не е добра идея - той минава в кондензен режим и ще трупа нагар и конденз. Нямаш ли подобни наблюдения?
Публикувано: чет сеп 25, 2008 2:06 pm
от null
Два пъти в годината чистя комина ...
А иначе е студено. Паля сутрин (07:00) и вечер (18:00). Реално са около 12 часа между паленията. Миналата година нямах тремостат дето да ми изключва помпата. При палене температурата на водата беше около 30-35 градуса. Само около 6 часа на цикъл е над 70. Чистя, но в къщи беше топло.
Май ще взема да се откажа от идеята да управлявам бойлера, а направо ще си го изключвам от таблото и ще го включвам само когато не паля.
Публикувано: чет сеп 25, 2008 10:32 pm
от Bobivan
Когато човека е паралия слагам
ТОВА във

[/url]
този му вид!!Плюс контактор 25А ,предпазител 25 А!!!
На мястото на помпата в схемата на диференциалния термостат слагам ел.магнитен вентил 2/2,220VAC,NC.
Диференциалният термостат комутира фаза към контактора ,а терморегулатора на бойлера-само Нулата!!!!