Страница 1 от 1

Акумулаторен винтоверт на ток?

Публикувано: ср окт 15, 2008 7:37 am
от dimitar2s
Имам акумулаторен винтоверт Бош GSR 12 V, но акумулаторите му заминаха.
Мислех да потърся нови, но се замислих, дали не мога да си направя и захранване от мрежата.
За съжаление никъде не е посочен ток на консумация. Акумулатора е 1.5 Аh.
Някой правил ли е подобно нещо?
Имате ли идея какъв траф би свършил работа и какъв изправител мога да ползвам?
Дали може да се ползва електронен траф за лунички, който евентуално да се събере в стария корпус на акумулатора?
Предварително благодаря за мненията и съветите!

Публикувано: ср окт 15, 2008 9:30 am
от moni8888
Аз съм останал с впечатлението,че акумулаторите се зареждат със трафове с около 10 пъти по малък ток от този на самият акумулатор.Погледни какво пише на зарядното и ако примерно пише 800 mA то горе долу тока на консумация ти е 8 А,но съвсем не съм сигурен.

Публикувано: ср окт 15, 2008 10:11 am
от shotik
moni8888 написа:
Аз съм останал с впечатлението,че акумулаторите се зареждат със трафове с около 10 пъти по малък ток от този на самият акумулатор.Погледни какво пише на зарядното и ако примерно пише 800 mA то горе долу тока на консумация ти е 8 А,но съвсем не съм сигурен.

Здравейте,не бъркайте зарядния ток с необходимия 6-8-10 А за тази цел/номинален,моментен или какъвто се нарича/,като пример давам ,че ако за да заредиш акумулатор се иска 1/10 от капацитета /примерно 4 А /но когато се стартира мотора на кола се иска 80-120 А ток .Със зарядно за акумулатор на кола не може да я стартираш,но ако има стартиращ трансформатор тогава може.Аз имам такова зарядностартерно устройство ,в описанието на който е дадено ,че при стартиране дава до 200А ток.Електромотора на вентилатора на кола тегли около 6.5-7.5 А.
Затова и при този случай ще трябва мощен трансформатор или ако има възможност да се захрани с кабели от 12 В акумулатор на кола .

Публикувано: ср окт 15, 2008 10:24 am
от Justy
Лесно можеш да измериш. Както казва Шотик, включи го към автомобилен акумулатор. С ампермер във веригата. И дупчи яко. Така ще имаш тока, съответно мощността на празен ход и под товар :wink:

Публикувано: ср окт 15, 2008 7:11 pm
от romanpm
:) Имам Макита от 10 г направена по този начин с изправител за около 6А и ми върши прекрасна работа Трансформатора е тороидален 10 В . Не е хубаво токът да остава същия или по-голям при претоварване защото ще дефектира моторчето , а електронните ще се натовари и ще дефектира освен това мисля че е офазен и ще бие ток ... Трафът е друго има магнитно съпротивление подобно на акумулатора пада напрежението :?

Публикувано: ср окт 15, 2008 7:22 pm
от Justy
romanpm написа:
:) Имам Макита от 10 г направена по този начин с изправител за около 6А и ми върши прекрасна работа Трансформатора е тороидален 10 В . Не е хубаво токът да остава същия или по-голям при претоварване защото ще дефектира моторчето , а електронните ще се натовари и ще дефектира освен това мисля че е офазен и ще бие ток ... Трафът е друго има магнитно съпротивление подобно на акумулатора пада напрежението :?
Не плаши така човека. От 12 волта и да изпърца изправителя, няма страшно. А това за магнитното съпротивление на акумулатора не го бях чувал - разкажи :?

Публикувано: ср окт 15, 2008 8:35 pm
от mitcd
romanpm е прав нали го е правил :) И аз правих едно такова с мощен грец 30А и голям траф около 100 -150вата.Обаче пак не ми достигаше пълна мощност.Предполагам един 200 Ватов траф ще свърши работа.За импулсен и дума да не става ,като се натовари направо ще изпука

Публикувано: чет окт 16, 2008 7:32 am
от dimitar2s
romanpm и mitcd, можете ли да разкажете повече - каква е машинката, какъв акумулатор е имала, какъв траф ползвате, какъв и колко дълъг е кабела от трафа до машимката?

Публикувано: чет окт 16, 2008 8:30 pm
от romanpm
:) Винтоверта бе с акумолатор който се вкарва в дръжката , две скорости отлючващ регулируем механизъм траф около 80 W грец 30А електролитен кондензатор и 3-4 м гумиран 2,5 мм кабел /Justy можеш и тук да се хванеш за някоя запетая/ :lol:

Публикувано: съб окт 18, 2008 1:28 am
от mitcd
SKIL - 9.6 V/1,2 А -батерия .Траф към 150 W в кутия от компютърно захранване(сложи ако имаш по мощен).Грец към 30 А квадратен (метален-сложил съм му и радиатор).Кондензатор 4700 мф/25 V.На изхода на празен ход +14 V.