Страница 1 от 2
Тунинг на ЮПС...?
Публикувано: чет дек 11, 2008 6:57 pm
от Takezo Sensey
До всички електричари.
На кратко ...
Интересува ме може ли на вече съществуващ ЮПС да бъде "закачен" външен акумолатор с цел , да "държи" повече време помпата ако спре тока.
И ако може с какви парамерти да е .
До колкото си спомням , вътре акумолатора е 6 волта. С 12 волта ще стане ли ...?

Публикувано: чет дек 11, 2008 9:52 pm
от Bobivan
Отваряш стария UPS,гледаш какъв е вградения акумулатор и монтираш паралелно подобен отвънка...
Общо взето,всеки акумулатор се зарежда с ток,равен на 1/10 от Амперчасовете му...
Така че има голяма вероятност да не стане желаното...

Публикувано: пет дек 12, 2008 1:16 am
от Takezo Sensey
Благодаря ти но не това исках да чуя . Но истината по някога боли.
Тааа очаквам още гениални идеи за моята кауза.
Публикувано: пет дек 12, 2008 10:15 am
от Takezo Sensey
Публикувано: пет дек 12, 2008 10:24 am
от malkstor
Акумулаторите поне на тези, които съм отварял, винаги са били на 12 волта. Ако вържеш външен автомобилен, е трудно да се каже дали системата ще работи като хората, защото ел. веригите са разчетени за зареждане на един капацитет, а ти свързваш многократно по-голям. Това значи че акумулатора ще се зарежда с дни, ако не и за повече от седмица. Не знам как ще му се отрази това на работата, това при условие че токозахранването почти не прекъсва. Ако прекъсва често няма да успява да ти се зареди акумулатора. Освен това за всеки акумулатор си има нормален заряден ток, зависещ пряко от капацитета. Веригите на UPS-а са разчетени за такъв ток за акумулатора, който си върви с UPS-а. Не знам ако зареждаш акумулатор с многократно по-голям капацитет с много малък ток дали въобще ще се зарежда.
Единствения начин да разбереш дали със сигурност ще работи е да опиташ.
Публикувано: пет дек 12, 2008 12:43 pm
от ELEMENTAL
malkstor написа:Не знам ако зареждаш акумулатор с многократно по-голям капацитет с много малък ток дали въобще ще се зарежда.
Ще се зарежда само, че по-бавно.
Публикувано: пет дек 12, 2008 1:25 pm
от Takezo Sensey
ELEMENTAL , точно теб чаках - разбираш ги тези работи
Ще проверя параметрите (и модела) вътре и ще ги напиша , ще помоля и за съвет какво да сложа.
Имам някъкъв много бегъл спомен че батерията вътре е 6 волта...
В момента "кара" около 25-35 мин. за моята система това е много много малко .
Трябва ми е да "държи" поне 1 час - знам че може , и се надявам да помогнете.

Публикувано: съб дек 13, 2008 12:45 am
от stanetzz
Преди 2 години взех за каминката "доработен" компютърен UPS, на който едно от гнездата му беше преработено така, че към него се включва щекер с кабел и клеми за свързване с автомобилен акумулатор.
Миналата седмица го тествах за издръжливост- 2ч30мин (45 Аh акумулатор+ вътрешния), след това УПС-а започна да дава отвреме навреме някакви сигнали, и го спрях.
Иначе току-що проверих напрежението- 13,5 волта е- би трябвало да се е заредил оттогава.
И още нещо- акумулатора миналата година беше изпуснал киселина върху ламинирания паркет, беше поразядено под него.

Може би даже е кипнал?

Добре, че не сме се изтровили...

да
Публикувано: нед дек 28, 2008 2:40 am
от Ronin
Да може...но с някои доработки...не е проста работа...аз крепя 3 компютъра на 3000VA UPS...около 12 часа.....спирането на който и да е компютър при мен е фатално.....спират да работят Н-на брой хора а загубите........мога да ти кажа теоретично как съм го направил аз ....друг е въпроса ти за какво ще го ползваш......т.е дали ти е удачно.....ако е за камина или домашно ползване ..не си заслужава а и излиза доста скъпо...търси друго решение
п.с По принцип вътре са 2*12 волта акумолатори и последователно дават 24 волта на едно импулсно.......
Re: Тунинг на ЮПС...?
Публикувано: нед дек 28, 2008 9:13 am
от Justy
takezo написа:До всички електричари.
На кратко ...
Интересува ме може ли на вече съществуващ ЮПС да бъде "закачен" външен акумолатор с цел , да "държи" повече време помпата ако спре тока.
И ако може с какви парамерти да е .
До колкото си спомням , вътре акумолатора е 6 волта. С 12 волта ще стане ли ...? 
Май това е въпросът, който не се забеляза. Ще стане много задимено и осмърдено - ще гръмне импулсното. Щом вътрешния акумулатор е 6 волта, външния задължително трябва да е 6. Има такива автомобилни.