Страница 1 от 4
Проверка на акумулаторни батерии
Публикувано: чет апр 30, 2009 3:45 pm
от stevebradata
Здравейте искам да попитам дали някои е засичал някъде нещо относно изпитване на акумулаторни батерии тука на едно устройство sunlight има такива батерии те са 12 волта 100 А и ме интересува например ако тествам батерията на 5 часа на 20 А до колко е допустимо да падне напрежението за да се каже че батерията още я бива

някъде има ли ги тези норми написани за да си види чул съм че не трябва да пада под 11,3 волта но не знам дали има къде да проверя някакви таблици ? ровя тука из нета ама няма никой

Публикувано: чет апр 30, 2009 7:55 pm
от lz1wvm
20А са недупостим так за този акумолатор.Теста можеш да направиш по следния начин.Зареждаш акумолтора до напрежение 14-14.5 волта с ток не по-голям от 10 ампера.След това включваш консуматор с ток не по-голям от 10 ампера и виждаш за колко време ще се разреди акумолатора.Така определяш капацитета(активната маса) който е останал в акумолатора.Колкото по-малък ток черпиш от него КПД-то му се повишава.Но за 100 амперчасов акумолатор тока на заряд и разряд не трябва да превишава 10А.
Публикувано: чет апр 30, 2009 10:01 pm
от stefan_gb
За изпитване на киселинни акомулатори има товарни вилки но има и други начини. Зареждаш го както каза колегата винаги с ток равен на 1/10 от собствения му капацитет , плътноста на електролита трябва да стигне 1,28 а напрежението за цялата батерия 14,4V, поставяш го на колата и вкл. стартера като през това време мериш колко пада напрежението. Не трябва да пада под 10 - 10,5V за добър акомулатор.
Публикувано: чет апр 30, 2009 10:29 pm
от ELEMENTAL
Офтопик: при напрежение под 10,8 волта електродите на акумулатора се пасивират.
Публикувано: чет апр 30, 2009 11:21 pm
от stefan_gb
Зависи , може и да не пасивират под 10,8V

има и други фактори това е теоретично описано, а на практика как ще докажеш че границата е 10,8 V

Публикувано: чет апр 30, 2009 11:36 pm
от lz1wvm
При опита който иска да направи stevebradata.А именно да дърпа 20 ампера от акумолатора акумолатора почва да кипи.Образуват се балончета около електродите,които повишават и вътрешното съпротивление на акумолатора.И както каза ELEMENTAL напрежението при тази ситуация не трябва да слиза под 10.8 волта.Това прави 1.8 волта на клетка-както пише и в дъртите книги.
Поздрави
Публикувано: чет апр 30, 2009 11:55 pm
от hygro
Допустимото минимално разрядно напрежение зависи от консумирания ток. Това се дължи на физически причини, най-вече на ограничената скорост на дифузията на електролита в плочите на акумулатора. Всеки производител публикува графики с препоръчителни стойности. Можеш да се ориентираш по пунктирната линия на лошата графика по-долу, но по-добра сега не намерих. При разряд с 20A минимално допустимото ти напрежение е грубо около 9,6V
@lz1wvm, разрядни токове от 0,2C са напълно нормални за оловни акумулатори. Специализираните за стартерни цели и за UPS позволяват спокойно 3-минутен разряден режим, в студено време понякога дори до 1,15V на клетка. Веднага след прекратяване на разряда напрежението се вдига до "безопасните" стойности, което показва, че не сме преразредили акумулатора. А това с кипенето се случва само при силно сулфатизирали, негодни акумулатори.
За сложни товарни профили има методика на разчет, ама понеже е дълга или може би щото ми се пише кратко

, ще я изложа само, ако някой много настоява.
Публикувано: чет апр 30, 2009 11:55 pm
от stefan_gb
Чел съм дъртите книги

и говорих общо взето на практика какво се получава. В веригата акомулатор стартер може да протекат доста по големи токове кратовременно (например 300А) и пада на напрежение е голям естествено. Имам наблудения поне на над 100 АБ годишно , отделно АБ на електрокари и при такива граници на напрежението под товар акомулатора си го бива .
Публикувано: пет май 01, 2009 12:10 am
от lz1wvm
Имаше конкретен въпрос 20А за 5 часа от 100 амперчасов акумолатор.Предполагам че трябва да отговорим на човека.
Публикувано: пет май 01, 2009 12:24 am
от hygro
Точната оценка на капацитета се прави при номинален разряден ток, най-често при 0,1C, т.е. с 10A, а не с 20A. Оценка на работоспособността се прави с натоварваща вилка при около 1-2C.
При 20A 5 часа няма да станат, защото с увеличаване на разрядния ток се увеличават и загубите. По-скоро ги брой 4 - за по-точно виж в каталога на конкретния производител, защото има разлики при различните модели.