Страница 1 от 4
определяне начала и краища на трифазен двигател
Публикувано: ср юни 10, 2009 10:48 am
от vladi006
моля за компетентно мнение за различни методи за определяне на начала и краища на трифазен асинхронен ел.двигател.

Публикувано: ср юни 10, 2009 11:49 am
от lenko71
Кутията с клемите на двигателя ли е или е разкачена?
Re: определяне начала и краища на трифазен двигател
Публикувано: ср юни 10, 2009 1:00 pm
от vladi006
става въпрос за 6 извода,без кутия и означения
Публикувано: ср юни 10, 2009 1:47 pm
от moimoimoi
по принцип като се пренавива двигател се връзват по тройки-едната тройка начала а другата крайща,не са ли с различен цвят поне?
Re: определяне начала и краища на трифазен двигател
Публикувано: ср юни 10, 2009 2:17 pm
от fikata
vladi006 написа:става въпрос за 6 извода,без кутия и означения
Принципът е следния: Две намотки се свързват последователно и се подава понижено напрежение.Мери се напрежението на третата намотка.Принципа на трансформация.Пресвързват се/разменят се/ крайщата на двете намотки.Пак се мери напрежението трансформирано в третата.Това напрежение е най голямо,когато свързването е начало-край начало-край. Упражнението се повтаря като и третата намотка се свързва последователно с една от първите две и т.н и т.н.
Публикувано: ср юни 10, 2009 5:26 pm
от Милен
Свързваш батерия към едната намотка, към другите две последователно включваш волтметър. В момента на включване и изключване на батерията с ключа, в другите две намотки се индуцира напрежение което се отчита от волтметъра. С повторно включване на другите две намотки намираш такова свързване при което стрелката на волтметъра реагира на дясно. При това положение на + на батерията и - на волтметъра са свързани началата на две намотки. Вместо стрелкови волтметър може и с цифров мултицет, тогава "дясното" отклонение ще съответства на + постояно напрежение, а лявото на отрицателно, - е СОМ извода на уреда.
Метода описан от fikata също е добър.
Публикувано: ср юни 10, 2009 8:41 pm
от lz1wvm
Тоя двигател няма ли болчета.Ако го отвориш там се вижда най добре.
Публикувано: ср юни 10, 2009 10:29 pm
от lyki
Aко имаш възможност да отвориш капака на двигателя и погледнеш пакета,при бандажиране винаги в една посока тръгват 2+1 ,никога трите начала или трите края не тръгват в една посока.
С помоща на това правило и 1-2 последователни опита се налучкват.
Ако са разменени просто има много силен електрически шум двигателя.
Надявам се след помоща на Милен да не налучквам повече

Публикувано: ср юни 10, 2009 11:01 pm
от sstefanov
Мисля си за следния вариант:
С едно трафче да се захрани едната намотка. После когато към нея се свърже единият край на някоя друга, ако са край с начало на другите 2 края напрежението ще е 2 пъти по-голямо от приложеното. А ако са свързани край с край напрежението ще е почти 0.
(сега видях, че съм повторил метода на fikata, за което се извинявам)
Публикувано: чет юни 11, 2009 9:59 am
от elmin
**