Страница 1 от 1

велосипед с акумулатор

Публикувано: нед авг 02, 2009 9:26 pm
от barekov1
Здравейте! Имам едно старо колело и стартер от опел. Чудя се дали мога да сътворя един велосипед на акумулатор. Някой правел ли е такова животно?
http://www.evalbum.com/1754
http://www.electricscooterparts.com/index.html

Публикувано: нед авг 02, 2009 9:47 pm
от moimoimoi
както се вижда от снимките явно можеш :-D
но ми се струва че това е по скоро е за кратковременно подпомагане в нужните моменти когато трябва да се изкачва баир и яко въртене на п.....те

Публикувано: нед авг 02, 2009 10:07 pm
от barekov1
Това на снимката е мотор от стартер на Тойота, и е с мощност 1.4КW. Развива скорост от 64Км/H. С АБ 22Ah.

Публикувано: нед авг 02, 2009 10:15 pm
от Antonii
Със стартера едвали ще стане.
Той е предвиден за кратковременна работа, трябва ти друг двигател.

Публикувано: нед авг 02, 2009 10:25 pm
от LazarGanev
Антоний е прав. В техникума дипломната ми работа беше действащ макет на скоростна кутия и съединител. За да опростим нещата решихме задвижването да е от стартера. Това, че е за краткотрайна употреба ни беше ясно, но в крайна сметка за да се покаже действието на съединителя и превключването на скоростите(кутията и съединителя бяха така срязани, че да работят) не трябва кой знае колко време. Това, което изникна като проблем и го забелязахме чак на края беше огромният вой, шум и стържене в класната стая :)

Публикувано: нед авг 02, 2009 11:00 pm
от Nimi
Ако не се лъжа стартера на Тойотата е с редуктор така, че може и да издържи по-дълго време.. особено ако натоварването не е голямо.

Със стартера на Опела няма да стане номера.

Публикувано: пон авг 03, 2009 5:23 pm
от barekov1
С редуктор са на дизелите! Но това няма никво значени, Важното е предавателното число от мотора към колелото.

електровелосипед

Публикувано: вт авг 04, 2009 11:43 am
от shotik
barekov1 написа:
С редуктор са на дизелите! Но това няма никво значени, Важното е предавателното число от мотора към колелото.
На Шкода Фелиция е редукторен стартера.

Стартера не е подходящ,защото е мощен и за да го ползваш ще му трябва още поне един акумулатор за по-дълъг път и ще стане много тежко колелото..Друго е ,че ротора е лагерован на втулки и трябва много смазване,а не е на лагери.Като се износят втулките и ще започне ротора да стърже по статора и накрая ще се залепва и няма да може да се върти.Сложен ще е и контролера за управление на електромотора .
Не си заслужава да си губиш времето и финансите за това.
Вярно е ,че с електричество ще е по-евтино,но цената на електромотора ,контролера и акумулаторите и е доста висока и зимата като не го ползваш,акумулаторите ще се скапят,ограничен е и прехода,може да е между 10 - 30 км и то за специално създадените фирмени електровелосипеди с безконтактен елмотор ,който е главина на електровелосипеда и специални акумулаторни батерии за 24,36, 48 и 72 Ач ,а елмотора за 24,36,48 или 72 волта напрежение.

Виж от моите мнения на стр.6 от 22.04.2008 г и на стр.4 от 01.02.2009 г по тази тема.

Публикувано: вт авг 04, 2009 5:59 pm
от barekov1
shotik Мощността е около 1 кв. Няма да има електроника. Ще потегля като мото-фрезите, с ремък и обтегач. Относно втулките, в пунктовете за изкупуване на старо желязо има стартери колкото си искаш. Почти без пари. Ще си приготвя и малко резервни. За зимата имам до-зарядно устройство, което постоянно зарежда и разрежда АБ с цел по-дълъг живот. Дай линк, че нещо не разбрах къде е темата.

теми

Публикувано: вт авг 04, 2009 9:28 pm
от shotik
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=


http://www.napravisam.bg/forum/viewtopi ... highlight=

това са теми пускани от мен,но има и други ,търси с "Търсене" на форума,за електромотори