Страница 1 от 3

Алтернатор

Публикувано: чет авг 06, 2009 6:13 pm
от barekov1
Имам алтернатор от Лада. Искам да го ползвам като електромотор. Някой знае ли как се свързва?

Публикувано: чет авг 06, 2009 6:43 pm
от Johny
Никак. Копуса ти "-" , а клемата е"+".
/За да не трия, оставям поста, но този отговор не е верен. Не прочетох внимателно въпроса. Sorry/

Публикувано: чет авг 06, 2009 7:17 pm
от barekov1
Не става! Това не е генератор. Алтернатора е трифазен и има една намотка на ротора. Предполагам , че на ротора се подава постоянно 12В. Въпроса е как да свържа статора.

Публикувано: чет авг 06, 2009 7:24 pm
от fbr
На статора трябва да подадеш 12 волта трифазно променливо напрежение, на трите фази на статора, а след това да спазваш условията за пускане и работа на синхронен двигател. А за тях най-лесно от уйкипедия.

Публикувано: чет авг 06, 2009 7:25 pm
от lenko71
Бареков, пак с твоите безумни идеи. Като пуснеш ток на намотката на ротора създаваш неподвижно магнитно поле. Статора, ако изобщо успееш да го захраниш (оставям настрана факта че има диоди), също ще създаде неподвижно магн. поле (освен ако не му пуснеш трифазен ток). И как ще се завърти иова нещо?

Публикувано: чет авг 06, 2009 7:46 pm
от moimoimoi
много ми е интересно от къде ще намериш трифазно напрежение 12 волта :? :lol: :-D
а после колектора накъсо ли трябва да се даде незнам

Публикувано: чет авг 06, 2009 9:12 pm
от barekov1
Ето ви трифазен инвертор http://forum.radiospec.ru/index.php?act ... ost&id=233

Публикувано: чет авг 06, 2009 9:20 pm
от lz1wvm
Трифазното напрежение на статора е задължително.Повечето навити ротори са явнополюсни(демек с постоянно магнитно поле създавано от постоянен ток регулиращ се в определени граници зависещи от мощността на ел.мотора).Това значи синхронен двигател.Мощността му зависи от възбудителния ток в ротора.И ако той не е достатъчен започва прескачане през фазовите намотки на статора което предизвиква загряване на ел.двигателя и съответно неговото изгаряне.Преди няколко години изгорих подобен на 380 волта.За това мисля че това е доста проблемно решение ако не е оразмерен точно.

Публикувано: чет авг 06, 2009 9:24 pm
от moimoimoi
ок, и каква е далаверата- ще маскираш алтернатор като двигател ли :-D
каква е целта ти?
не е ли по лесно да си намериш двигател 1.1 монофазен

пп:а тоя алтернатор ако успееш да го преработиш на двигател-какви ще са му номиналните обороти?ток?

Публикувано: чет авг 06, 2009 9:33 pm
от lz1wvm
barekov1 това което е на линка прилича на управление на стъпков двигател.Гледам че има и обратна връзка с оптрони за оборотите на двигателя.Това при теб не може да се направи.Или ако се направи ще е доста трудно.Схемата която е на линка е от раздел цифрова схемотехника.А на теб за управление на ел двигателя ти трябва аналогова схемотехника.Така че не продължавай да се задълбаваш в нещата.Търси по изгодно решение.