Страница 1 от 2
Питанка за електромотор
Публикувано: съб авг 29, 2009 7:44 pm
от mitko414
Развали се вентилатора на банята. На снимката е моторчето. Съмнявам се в елемента, ограден в червено. При замерване с омметър дава безкрайно голямо съпротивление (прекъснал).
Питанката ми е: какъв е този елемент и мога ли да го шунтирам?
Извинявам се предварително за лаишкия въпрос.
Публикувано: съб авг 29, 2009 7:53 pm
от Милен
Елемента най-вероятно е кондензатор и не може да се шунтира. Ако можеше без него, нямаше да е там за това може да си напълно сигурен.
Публикувано: съб авг 29, 2009 8:09 pm
от fbr
По начина на свързване, най-вероятно е термопредпазител и може да го шунтираш, но за да прекъсне вероятно лагерите са запекли и понататъшната работа може да доведе до запалването на двигателя.Външния вид на двигателя красноречиво говори за прегряването на двигателя.
Публикувано: съб авг 29, 2009 8:41 pm
от mitko414
fbr написа:Външния вид на двигателя красноречиво говори за прегряването на двигателя.
Това, което се вижда около оста е припой от един предишен ремонт. С него фиксирах лагера.
Наистина на снимката прилича сякаш лагера се е стопил

.
Моторчето е от типа "Shaded-pole motor", благодарение на Милен, ми се изясни, че явно е от типа "Capacitor-start motors".
Сега ще се ровя за капацитета на този стартов кондензатор. -- Намерих информация: от 75 до 600 микрофадара. Като намеря такъв, ще пробвам и ще пиша за резултата.
Благодаря Ви за бързите отговори.
Публикувано: съб авг 29, 2009 9:41 pm
от Милен
Малко множко ми се виждат μF за които говориш за тази въшка.
Публикувано: съб авг 29, 2009 10:15 pm
от fbr
Този двигател не е с кондензатор, а има навивка накъсо на едната част на полюсите на магнитопровода, като по този начин се създава въртящо се магнитно поле. И въобще, за да е с кондензатор би трябвало да има една основна намотка и друга през кондензатор, а такова нещо на снимката не виждам.Големината на предполагаемия кондензатор също не отговаря.
Публикувано: съб авг 29, 2009 10:51 pm
от LUSKO89
Незнам дали е пренавиван или правен нещо но по снимката виждам че намотката е греяла а нищо чудно да е прехвърлило.
Публикувано: нед авг 30, 2009 8:07 am
от mitko414
Мотора не е пренавиван, а дали е прегрял не мога да кажа, затова качвам още две снимки, евентуално да помогнат за "диагнозата".
Характеристики на мотора, може да са в полза:
30W, 1100 U/min, 510 m3/h.
Публикувано: нед авг 30, 2009 8:14 am
от Милен
Ако препишеш цялата табелка на мотора ще има по добър резултат - тип или модел производител и др. подобни данни т.е. цялата табела дословно.
Публикувано: нед авг 30, 2009 8:17 am
от emil_v r
шунтирай го безотговорно , тва е предпазител от прегряване .
повечето такива двиг. изобщо го нямат там .
Остави дв. да работи и го пипни дали прегрява , ако да-
у боклука , има и намотка накъсо

..
80% има нам. на късо от прегряването от износването на втулките
ха ха .