Страница 1 от 3

Помогнете Мотор от пералня --> мотор за циркуляр

Публикувано: съб окт 10, 2009 10:44 pm
от 0890407230
Здравейте. Започнах да си правя цилкуляр (банциг) и стигнах до мотора. Имам един много запазен от Перла 05 но той е асинхронен. Как да му свържа жиците за да го пускам като обикновен монофазен мотор. С електрожена и флекса се справям , но с тоците не съм въобще компетентен.
Ще съм благодарен за малко съвети от компетентните.

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:02 pm
от moimoimoi
изобщо няма да ти свърши работа тоя мотор-прекалено му е малка мощноста
то зависи и от банцинга все пак
снимка може ли да покажеш?размери
обикновенно банцизите са над 5 киловата и са трифазни

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:29 pm
от 0890407230
http://media.snimka.bg/4540/015336001-big.jpg

http://media.snimka.bg/4540/015335998-big.jpg
ето снимка. То аз имам трифазен ток ама нямам такъв мотор. На машинката съм и сложил голяма предавка и ще има достатъчно мощност. Утре ще сложа и плота и ще го фиксирам. След това пак ще кача снимка :)[/url]

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:40 pm
от moimoimoi
това дето си сътворил ме разсъни :lol:
това не ми прилича на банцинг а по скоро на циркуляр
банцинга е с лента а циркуляра е с диск
предполагам ще режеш малки клечки
ама не виждам как ще го сменяш тоя диск като се счупи ,за заточването ще му намериш цаката как да е
ама пак ми се струва съмнителна тая машина,може да сложиш един маховик да акумулира поне малко въртящ момент че като подадеш дървото и щ го затормозиш
и все пак ми се струва че ти трябва поне 1.5-2.2 киловата двигател
този от пералнята колко оборотен е-маи е двускоростен и трябва да му ползваш бързата скорост,трябват ти и кондензаторите от пералнята
ти така и така го имаш не пречи да пробваш с него двигател,ама дай снимка на изводите че да измислим свързването

пп:ти хубаво си сложил голяма предавка за повече мощност ама колко трябва да са оборотите на диска?-мисля трябва да ги пише на самия диск

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:43 pm
от n_a
Това "сътвореното" е яко недоразумение по няколко линии.

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:48 pm
от lenko71
Тази ремъчна шайба отстрани май също е от пералня... и като сложиш мотора и го пуснеш "на центрофуга" ще изкараш не повече от 600 оборота/мин което е крайно недостатъчно, а и мощността...

Публикувано: съб окт 10, 2009 11:52 pm
от velsi
С това, което си направил до тука най-много да се пребиеш. А че няма да върши работа е повече от ясно. Разкарай тази шайба, намери си мотор поне един киловат и 2880 оборота и тогава пак ще обсъждаме. Конструкцията ти също е доста паянтова за такава машина. Иначе евала за ентусиазма, но както се казва "не става само с ядене".

Публикувано: нед окт 11, 2009 12:02 am
от moimoimoi
трябва да изкараш диска извън опорите,т.е. както е голямото колело но от другата страна,и се хваща на оста с гайка и шайба,сега както си го сложил едва ли центрован и като се завърти ще ходи наляво надясно
максималните обороти трябва да ги пише на диска,от тях си смяташ предавката съобразена с оборотите на двигателя
примерно акодиска го дават че може да се върти с 500 оборота максимум а двигателя ти е 3000 оборота то предавката ти трябва да е 3000/500=6
т.е. шайбата на двигателя спрямо шайбата на оста трябва да е с съотношение 6 към 1 най малко
за мощноста си изказах мнението 1.5-2.2киловата на 3000 оборота
и още нещо - тази конструкция ми се вижда доста анемична-ще има да подскача
и се използват за опори на оста самонагаждащи лагери

Публикувано: нед окт 11, 2009 7:44 am
от sian
Здравей това което си направил ми се струва опасно,освен дебаланса на диска ,следствие на заварката има голяма вероятност диска да се спука и... не ми се мисли.По добре си вземи нещо готово,това със сигурност ще ти върши добра работа за дребни неща.
http://www.raider.bg/index.php?p=5&cat=53&id=238
ползвам нещо подобно но руско имаше ги на времето циркуляр+абрихт+борапарат доста е слабо ,но с добре заточен диск съм нарязал много дъски от европалети,дограма и старо дюшеме и куфражни дъски .

Публикувано: нед окт 11, 2009 7:53 am
от Милен
Автора на тоя паяк може да види как изглежда фабричния циркуляр на линка който му даваш. На него се вижда масивната плоча за стабилност на машината, а и височината е по ниска, докато тази от снимките на 089*** е доста височка и няма такъв масивен елемент.