Страница 1 от 3
					
				Консумация на двигател :?
				Публикувано: пон ное 30, 2009 11:23 pm
				от ben84
				Да кажем че на данена машина има 1kW асинхронен двигател. Тази мощност е нужна само за старта а след това може да се справи и 100 ватов двигател. 
Та въпроса ми е, дали ако направя система в която големия двигател само развърта до "Х" обороти а малкия се включва след това  да ги поддържа, ще доведе до икономия? Или колко харчат един 1000 ватов АД и един 100 ватов при минимално натоварване? 
Би трябвало някъде да има графики но не мога да открия, нямам и с какво да премеря на практика, та за това питам тук. 
Въпроса ми на този етап е по-скоро принципен.
Поздрави!
			 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 2:04 pm
				от lubomirlz
				Явно става дума за големи инерционни моменти.
Един асинхронен двигател колкото по-малко го натоварваш толкова по-малко активна енергия ще ти консумира, но все пак има някаква долна граница при която и на празен ход да го пуснеш пак ще си консумира.
При асинхронните двигатели с накъсо съединен ротор консумацията на празен ход ако не ме лъже памета мисля че беше около 15% от номиналната мощност, понеже имаш загуби в медта , стоманата и от триене.
			 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 3:16 pm
				от Justy
				Колега, това са си две сериозни дисциплини - Ел. задвижвания и Автоматизация на ел. задвижванията. Как определи тези 100 W ? Прави ли измерване на въртящия момент на машината с динамометричен ключ? Правим, правим сами - ама донякъде  

 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 6:40 pm
				от moimoimoi
				 
 
колега правиш прибързани изводи 1кв-100вата
измери тока по време на работа на този 1 кв двигател и ще видим колко е мощноста която изразходва по време на работа
а трифазен ли е? монофазен ли е?
да не забравяме че 1кв двигател има по солиден ротор от 100 ватов мотор, и тоя ротор като се развърти също спомага
а за да разбереш колко ти харчи 1 кв двигател на празен ход -демонтирай го от машината,мериш тока и смяташ-все пак е малко относително тока на празен ход-зависи от състоянието на лагерите,от номиналните обороти и т.н.
 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 7:59 pm
				от Virtuozo
				Правилно! Първо разбери колко ток харчи твоя двигател когато машината вече се е развъртяла,след това от тази мощност извади мощността на малкия двигател,която ще е номинална и от останалата разлика ще разбереш колко енергия би икономисал за даден период от време.
Според мои съвсееееееем кръчмарски и аматьорски пресмятания при добри стечения на обстоятелствата може да спестяваш по 2 /два/ лева от ток на всеки 24 часа и то при положение че двигателя работи постоянно без да се изключва.
Според мен такава икономия дори възможна не си струва рационализацията и именно по тази причина завода производител не я е въвел на твоята ел машина.
Разбира се съотношението на двигателите 1000/100 вата може да е произволно написано от теб а в действителност да искаш да сваляш от 10 киловатов на 1 киловатов-тогава вече икономията би била далеч по-голяма,но аз не бих ти препоръчал да правиш подобен опит с подобна машина  

 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 10:18 pm
				от Милен
				Тоя филм не може да стане. Щом някой е изчислил че на машината е необходим 1кВт двигател, значи толкова трябва да бъде. Сигурно е предвиден и малък запас. Ако машинарията ти работи в някакъв облекчен режим най много да свалиш мотора с една степен от 1.1 на 0.75 но да намалиш мощноста 10 пъти на 100Вт е направо абсурдно.
Ако ти се занимава, може да пробваш следното: Слагаш една степен по малък двигател и мериш токовете в работен режим и по време на пусковия процес. Ако се развърти нормално и не се претоварва по ток може и да го оставиш. Но пак няма гаранция че след някой ден ако се претовари механично машината дали няма да изпуши по малкия мотор и тогава икономията ще ти излезне солена.
			 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 10:44 pm
				от torbalan
				ако не ме лъже паметта - 1КВт е номиналната мощност на двигателя...
по време на пуск - тока, който дърпа (съотвено мощността) е по-голям...
така, че най-добре това с идеята за 100Вт двигател, да си остане в сферата на идеите... ;)
			 
			
					
				
				Публикувано: вт дек 01, 2009 11:46 pm
				от ben84
				Благодаря за мненията, приятели. Длъжен бях да попитам а вече и с чиста съвест ще се откажа от идеята.
Поздрави!
			 
			
					
				
				Публикувано: ср дек 02, 2009 12:03 am
				от pavelari
				Милен написа: Но пак няма гаранция че след някой ден ако се претовари механично машината дали няма да изпуши по малкия мотор и тогава икономията ще ти излезне солена.
Стартовия ток нормално е 10-има пъти номиналния. Ориентировъчно е около 55-60А в случая - намотката на един такъв мотор е около 4..6 Ома и на практика имаме  нещо като 220/5 [A] примерно... 
При задвижването на тежки маховици имаме краткотрайна работа "при запънат ротор" което е свързано с едно продължително претоварване... Колкото по-маломощен е мотора, толкова по трудно преодолява този режим и ще ГОРИ. Освен това двигателя вероятно е проектиран със специална изолация на намотките за да издържат на режима. 
При развъртане имаме голям спад в тока - и в някои случаи, се наблюдава нещо интересно - работа като генератор/консуматор с постоянна смяна на ролите 

 това е заради инерцията - но зависи какво задвижваме - вск пак се доближаваме до работа на празен ход и ниска консумация .
Разбира се, това е само доп. инфо за интересуващите се
 
			
					
				
				Публикувано: ср дек 02, 2009 5:30 pm
				от lz1wvm
				Аз също съм на мнение,че няма логика да се превключват тези двигатели.Само един въпрос към  ben84.Как смяташе точно да стане превключването от единия ел.двигател към другия.С някакъв съединител,ремък или....