Страница 1 от 3
Въпрос за зарядно за акумулатор
Публикувано: съб дек 26, 2009 12:07 am
от gunoff
Здравейте,
Вчера акумулатора на колата ме изненада приятно...
Ще пропусна събитията впоследствие, но се стигна до там, че си купих зарядно за акумулатор - Einhell, 5А,12V.
Тази вечер най-накрая успях да включа акумулатора да се зарежда, но забелязах, че в началото зарядния ток беше около 3.5А, а след около 15-30 мин падна до около 1А - това е по горната скала ( скалата е на две нива - горните показания са А arithmetic, а долните А effective ). По долната ( effective ) е с около 1А по-високо показанието. Въпросът ми - нормално ли е да се получава така или зарядното е за връщане.
Не прочетох никъде в упътването за някакви автоматични режими на десулфидиране и т.н., които да променят сами начина на зареждане ( т.е. тока ).
Благодаря предварително !
Публикувано: съб дек 26, 2009 12:15 am
от moimoimoi
аз мисля че е нормално
когато е разреден акумулатора и се включи да се зарежда протича най-голям ток вследствие на разликите в потенциалите на зарядното и акумулатора
а когато се зареди тока спада/клони към нула/ понеже напрежението на зарядното и акумулатора се изравнява
Публикувано: съб дек 26, 2009 12:22 am
от gunoff
moimoimoi написа:аз мисля че е нормално
когато е разреден акумулатора и се включи да се зарежда протича най-голям ток вследствие на разликите в потенциалите на зарядното и акумулатора
а когато се зареди тока спада/клони към нула/ понеже напрежението на зарядното и акумулатора се изравнява
Само за около 30 мин ?
вече са минали около 4 ч. и тока е под 1А. Според мен има два варианта:
1 - Акумулатора се е "съвзел" у дома на топло - много вероятно защото напрежението му е 12.9 V ( когато беше умрял беше около 12.3V )
2 - проблема е в колата, а акумулатора си е добре - обяснява ниския заряден ток и бързия му спад.
Някой да мисли другояче ?

Публикувано: съб дек 26, 2009 12:42 am
от naskov
И моето заядно работи като твоето

Публикувано: съб дек 26, 2009 6:51 am
от Johny
Всичко е наред. С увеличаване степента на заряд, зарядния ток намалява.
Публикувано: съб дек 26, 2009 8:43 am
от gunoff
След 5 ч. заряд плътноста на електролита е 1.18
Явно наистина тока е "галещ".
Вчера се опитах да измеря зарядния ток с мултицет - обхват 10 А -поискри и се уплаших, но успях да видя за малко показание около 8 А. Може и амперметъра на китайчето да не е наред ?
Публикувано: съб дек 26, 2009 9:21 am
от sian
gunoff написа:След 5 ч. заряд плътноста на електролита е 1.18
Явно наистина тока е "галещ".
Вчера се опитах да измеря зарядния ток с мултицет - обхват 10 А -поискри и се уплаших, но успях да видя за малко показание около 8 А. Може и амперметъра на китайчето да не е наред ?
Опитай пак и с уреда е свършено, ако няма защита.Ток се измерва като последователно на консуматора се свърже измервателния уред!
Публикувано: съб дек 26, 2009 9:27 am
от gunoff
sian написа:
Опитай пак и с уреда е свършено, ако няма защита.Ток се измерва като последователно на консуматора се свърже измервателния уред!
Разбрах !
Ей сега ще пробвам.
Публикувано: съб дек 26, 2009 9:42 am
от Justy
Чети какво ти пише Джони - зареждането започва с голям ток, който с времето намалява. Скоростта на намаляване зависи от капацитета на акумулатора и степента на разреждане.
Публикувано: съб дек 26, 2009 9:56 am
от gunoff
Justy написа:Чети какво ти пише Джони - зареждането започва с голям ток, който с времето намалява. Скоростта на намаляване зависи от капацитета на акумулатора и степента на разреждане.
Добре де, така е !
Но заряден ток повече от 3.5 А така и не можах да видя, а в момента е между 0 и 1 А. Опитах да го измеря последователно, т.е. между положителната клема и същата от зарядното - резултат между 0.8 и 1.6 А.
Прекъснах зареждането през нощта защото нямах ареометър. Сутринта, когато го поднових "комбъла" на 'кумулатора даже стана бял в началото на зареждането, после пак почерня. Напрежението на акумулатора се вдигна до 13,3 V.