Страница 1 от 3
					
				как да накарам фаровете на колата да
				Публикувано: ср ное 22, 2006 8:55 pm
				от vlado_st
				как да накарам фаровете на колата да светят слет запалването на двг и да изгасят слет гасенето му моля помогнете  че полицаите почнаха да ме глобяват 

 
			
					
				
				Публикувано: ср ное 22, 2006 9:03 pm
				от velsi
				Правиш си едно просто реле за време и го настройваш след определено време да включи фаровете. Примерно минута или две. За начало на отброяването вземаш сигнал от датчика на маслото (сигурен белег, че двигателя е запален).
Ако не ти се занимава да бърникаш по двигателя и да пускаш кабели по-простия вариант е същото  това реле да свържеш просто към контактния ключ и на изхода му някакво зумерче. Влизаш, палиш и тръгваш. След 2 минути (или колкото си решиш ти) ще се разпищи. Ти ще се сетиш защо то пищи и какво да направиш. 

 Като екстра можеш да свържеш веригата на пищялката през релето на фаровете. Така като пуснеш фаровете пищенето ще спре, а ако случайно си се сетил да ги пуснеш по-рано просто няма да писне изобщо.
 
			
					
				
				Публикувано: ср ное 22, 2006 9:07 pm
				от vlado_st
				velsi написа:Правиш си едно просто реле за време и го настройваш след определено време да включи фаровете. Примерно минута или две. За начало на отброяването вземаш сигнал от датчика на маслото (сигурен белег, че двигателя е запален).
още утре ще го пробвам дано излезе нещо
 
			
					
				
				Публикувано: ср ное 22, 2006 9:22 pm
				от крум
				Ето една идея
http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.php?t=7567
Ето и една по-подробна, но е конкретно за Сиртоен Ксантия (по аналогия може да се приложи към всички останали автомобили, но трябва преработка)
http://citroen-bg.net/forum/viewtopic.php?t=7783 
			
					
				
				Публикувано: чет ное 23, 2006 1:15 pm
				от докера
				Тъкмо щях да пусна адрес към същата тема - гледам , Крум ме е изпреварил  
 
 
За по-обикновените - като моя ВХ - без много електроника - коли най-лесния начин е да прекарате захранващия "+" на фаровете през контактния ключ  

 Така , дори да забравите светлините включени , след изключването от контакт се изключват и те .   Това има и друга положителна страна зимно време 

 - при студ е добре да се натовари малко акумулатора / в случая - със светлините / за да се възбуди  , преди да въртите стартера  

 
			
					
				ре
				Публикувано: чет ное 23, 2006 4:04 pm
				от Wishmaster-ruse
				Защо с реле за време? като Докера е прав може и по сложно може и просто но ефикасно.
С директно запалване на фаровете като си на контакт само бих препоръчал напрежението да преминава през реле с цeл защита на кръстачката на ключа.
			 
			
					
				
				Публикувано: чет ное 23, 2006 7:36 pm
				от velsi
				Защо с реле за време ли? Защото моята кола е дизелова и не искам да я паля на фарове. Подгряващите свещи така или иначе правят това "възбуждане" за което  говорите. Даже аз предпочитам втория вариант: нещо да ме подсети да включа фаровете, а не да ги включва вместо мене. Макар, че досега не ми се е случвало да забравя да ги включа такова подсещане е полезно.
			 
			
					
				
				Публикувано: чет ное 23, 2006 10:09 pm
				от Trifun
				Даам, като че ли подсещането със зумерче е по-добре, отколкото преправянето на инсталацията ... С автомобили не съм се занимавал много-много, но с мой колега наскоро говорихме по въпроса - ставаше въпрос за едно пиезо-зумерче, има ги да се продават в магазинчетата за електронни компоненти. Идеята беше да пищи, когато запалиш двигателя и фаровете не са включени, а също и да пищи, когата загасиш двигателя и ги забравиш включени. Ставаше въпрос че в единия случай се подавали два "+" на зумера ... Утре ще го питам и ще постна по-подробно как се прави точно.
Между другото, "Рено" имат такова зумерче - фабрично монтирано - за забравени включени светлини - почва да пищи при изваден контактен ключ и отворена врата.  

 
			
					
				
				Публикувано: чет ное 23, 2006 10:20 pm
				от vlado_st
				abe moiata kola sahto e disel no zabrav9m farovete ili vkly4eni ili ne gi pyskam misalta mi behe predi da zapal9 kolata da ne svet9t a slet kato 9 izgas9 da ogasvat izobhto da ne baram kop4eto za farovete
			 
			
					
				
				Публикувано: чет ное 23, 2006 10:38 pm
				от velsi
				Е точно де, нали за това говорим през цялото време. Има различни решения, до известна степен зависещи и от модела на колата. Всеки си преценява кое точно го устройва и така си го прави. Мисля, че дадох достатъчно идеи.