Страница 1 от 3
Честотни регулатори, инвертори ...
Публикувано: пон фев 08, 2010 10:31 am
от Iliev Labs
Все по честото навлизане и приложението им, налага да внесеме малко яснота. С образователна цел.
Ето от мен един цитат:
Какво е честотен регулатор ?
Честотният регулатор е устройство, използвано за промяна на скоростта на стандартен асинхронен двигател чрез промяна на честотата на напреженията и токовете, приложени върху него.
Този принцип, базиран на силовата електроника, се използва в честотните регулатори и е подходящ за приложения, където е необходимо да се регулира скоростта движението на даден обект.
Как функционира честотния регулатор ?
Честотния регулатор преобразува променливия ток в постоянен чрез токоизправител. Постоянния ток се преобразува в променлив с регулируема честота и амплитуда.
Честотен регулатор : стандартен и висок въртящ момент
Някои приложения може да изискват висок въртящ момент по време на преходните процеси (ускорение и забавяне). В този случай, трябва да се избере устройство с висок въртящ момент.
За останалите случаи (вентилатори, центробежни помпи, ...) се допуска стандартен въртящ момент.
Публикувано: пон фев 08, 2010 11:25 am
от petromaniq
Променливия ток се преобразува в "прав" чрез токоизправител...оттам нататък честотния преобразувател(нещо, което е термин с много общо значение) в случая неуместно, като регулатор на мощност. Освен това, какво се има впредвид като "стандартен асинхронен двигател"?
Публикувано: пон фев 08, 2010 2:57 pm
от Iliev Labs
Колега, темата е доста обширна и сигурно ще навлеземе в дълбоки води... Нека го направиме внимателно.
На пазара се предлагат страшно много модели. С различни възможности и цени. Че няма да ги направиме вкъщи е ясно, но поне да се научиме да ги ползваме.
petromaniq написа:Освен това, какво се има впредвид като "стандартен асинхронен двигател"?
Има се впредвид двигателят, който вече имаме монтиран някъде. Помпа, вентилатор,.. някакъв на 220 или 380 волта. То е ясно, че според двигателя ще избираме и регулатора...
Повечето матеряли, на който попадам в интернет са рекламни. За това и се въздържам да ги публикувам тук. Но все пак съдържат добри обяснения и графики.
В днешно време икономичната и прецизна работа на много машини и системи е невъзможна без тези "регулатори" .
Публикувано: пон фев 08, 2010 3:52 pm
от petromaniq
Колега, Тези двигатели с които работят съвременните устройства хич не са "стандартни", ако се вземе в предвид бившето производство на завода в Троян

, които не обичат да се "играе" с честотата на зхранващото ги напрежение.
Публикувано: пон фев 08, 2010 8:27 pm
от 8180
Пичове,
Хайде (моля) да "си ги премерите" на лични и като се върнете на приемливи и достъпни за Форума терминологии и препоръки по темата да ги напишете.
Темата, поне за мен, е интересна.
Публикувано: чет фев 11, 2010 12:49 pm
от bogomilZ
petromaniq написа:Променливия ток се преобразува в "прав" чрез токоизправител...оттам нататък честотния преобразувател(нещо, което е термин с много общо значение) в случая неуместно, като регулатор на мощност. Освен това, какво се има впредвид като "стандартен асинхронен двигател"?
хубаво е да прочетеш малко преди да пишеш!
честотните регулирания за с захранване променливотоково трифазно 380 волта и честота 50 херца за нашата систева БГ или монофазно 220 в
колегата правилно е написал - изправя се и след това че модулира синосиодално трифазно напрежени е но с възможно за промяна на честотата и амплитудата (напрежението)
под стандартен ел двигател колегата има впредвид трифазен асинфронен ел двигател с накъсо съединен ротор
при него оборотите за въртене на ротора са = f*60/p - р - чифтовете полюси са константа при определения двигател - така че ако променяме честотата може да променяме оборотите от 0 до max - под max разбирай максималната скорост, която може да издържи механичната конструкция
взависимост от метода на регулиране имаме V/F и векторно регулиране
Публикувано: пет апр 09, 2010 9:39 am
от glupak
Защо спряхте? Темата е много интересна и полезна. С такава джаджа могат да се правят куп неща. Могат да се поставят почти навсякъде и винаги има ефект, най-малкото психологически.
Аз съм монтирал на машина за полиране(!) на ориз и производителността й се вдигна с 30%.
Софтстарт, рампи... Блага работа!
Работил съм с доста чишити, но най-добри се оказаха "Мицубиши"(периода1990 - 1996, сега май са ги поразвалили...)
Водите са наистина "дълбоки", трябва добре да знаеш какво искаш от задвижването. Най-лесно става с човъркане и четене на ръководството.
Когато ги разучавах си бях направил постановка с малко (100 Вата) моторче и импровизирана спирачка от кожен каиш на вала.
Публикувано: пет апр 09, 2010 9:51 am
от bogomilZ
не може да се каже кои са по добри и кой лоши - технологията се изравни
може да се сравнява по скоро възможносттите на едни или други
например AMK не можаха на вградят надежден филтър и моделите им се влиаят от електрически шумове при мощни консуматори
принципно съм фен на ОМРОН ( в частност векторното управление модел V1000 особенно с вградения ПИД регулатор развързва нещата за осъществяване на перфектно задвижване и контрол на скоростта )
Публикувано: пет апр 09, 2010 10:44 am
от 1115
Мога да допълня, че ако не е нужна прецизност и висока шумоустойчивост, то има вече инвертори на "смешни" достъпни цени.
Всеки може да си ги позволи.
Разбира се "марковите" са още скъпи.
Публикувано: пет апр 09, 2010 12:09 pm
от bogomilZ
чак смешни цени едва ли
цената се определя от мощността - при по голяма мощност са по скъпи силовите транзисторни модули
и втория фактор е входа - дали е монофазен или трифазен ( при трифазния изправителя е ЛАРИОНОВ - 6 диода , а при монофазния
схема ГРЕЦ - 4 диода
но при управление на мощност от порядъка на 380 - 500 вт за сума от 220 - 250 лв е напълно поносима
не е за пренебрегване фактът, че не влагаш контактор и термозащита (в честотното утравление са интегрирани ) и куп други неща (реверс , защита от отпадане на фаза, претоварване по так , защита от пренапрежение, защита от прегряване .......)