Страница 1 от 3
Проблем с магнетно запалване
Публикувано: вт фев 23, 2010 6:16 am
от Kirilpm
Става въпрос за магнетното запалване на едно старо италианско моторче Гарели 55.След ремонт на двигателя кара около 200 км и започна да отказва.Направих нова центровка проверих нещо да не мокри чукчето и случайно помирисах,че и двете намотки лъхат на изгоряло.В последствие изгоря комбинираната намотка тя е 16кв за искра и 6в за захранване.Изгоряла беше само частта за искра,за това сложих външна бобина от лада - беше убиец.Но преди 2 дни намотката съвсем проби,а за да вдига до 6в напрежение трябва да работят и 2те.Та въпроса е може ли да я цепна и да я навия по модел на абсолютно идентичната долна намотка,защото високоволтовата част е правена от медна тел,която никъде не успях да намеря...Идеята е да имам 2 намотки за захранване,а да ползвам ладовата бобина за високо напрежение.
Публикувано: вт фев 23, 2010 7:16 am
от moimoimoi
за да изгаря трябва да има причина-провери си свещите в какво състояние са
Публикувано: вт фев 23, 2010 8:18 am
от Kirilpm
Sveshtite sa NGK I Bosch vinagi chisto novi,prosto tova e fabrichen defekt pri tezi italianski zapalvaniq.Izvinqvam se za latinicata no pisha ot ofisa.
Публикувано: вт фев 23, 2010 8:32 am
от alsted
Не би трябвало да има проблем. Само не разбирам: "
за да вдига до 6в напрежение трябва да работят и 2те"? Тази самичката, трябва да е за нещо друго /светлини, свирка.../, сама на празен ход колко волта изкарва? Мисълта ми е, мотай си тази за запалването с максимално дебела жица /за да не ползваш и другата в паралел или последователно?/. До колкото схващам инсталацията е била 6 волтова. Ладовата бобина е на 12V. Дали не трябва да навиеш двойно повече от тези, които ще преброиш като я "цепнеш"

Публикувано: вт фев 23, 2010 11:56 am
от Kirilpm
Edna bobina pravi 3 volta na prazen hod za 6 volta mi trqbvat i dvete
Публикувано: вт фев 23, 2010 2:16 pm
от PCL82
Възможно е високоволтовата бобина като е дала на късо да не позволява на първичната страна да развие максимално напрежение. На ниски обороти е е дно на високи е друго-няма стабилизация. Единствено се разчита на пренасищане на магнитопровода.
Ако става въпрос за София, на улица Одрин и ул Пиротска има едни високи блокове с фугирани тухли. На около 150 метра от Пиротска в тези блокове се намира магазинче за мото части. Има части за Балкан,Мз, Чз, Симсон и др. Там се продават резервни бобини и цели магнети.
Магазинчето обаче е доста скъпарско. Може да провериш тук:
http://balkanmotors.portbb.com
Магнетите на доста двигатели са стандартни и може да се присади от нещо друго.
Високоволтовата бобина е с много тънък проводник и навиването й на ръка ще е ад.Изолирането й също не е съвсем лесно. Трябва да се залее с лак за да не влиза влага, масло и бензин.
Според мен може да се пренавие само първичната намотка, като се сметне за 6 или 12в и се ползва външна автомобилна бобина.
Публикувано: вт фев 23, 2010 7:54 pm
от Kirilpm
Идеята е точно тази.Да се ползва само частта на намотката с ниско напрежение.Тя е с доста дебел проводник,а външната ладова бобина е идеално решение.Бобините от руските мотори не пасват там магнета е доста по малък.Този магнет е изпълнение на БОШ и даже намирането на чукче е цяло чудо...3 пъти съм му присаждал пъпка.Други собственици казват,че винаги високоволтовата намотка скапва тази,която подава 3в.
Публикувано: вт фев 23, 2010 8:14 pm
от alsted
Напълно логично - при високото напрежение вероятността за пробив нараства. Не случайно практиката е повишаващата бобина да е отделен елемент, херметически затворен.
Мисълта ми е като премахнеш повишавашата намотка /в динамото/ ще се освободи пространство за повече навивки /евентуално с по-дебел проводник/.
Публикувано: вт фев 23, 2010 8:37 pm
от stefan_gb
Според мен с ладовата тока през чукчето ще е 3,5-4А на малките обороти и ще ти се скапва по бързо чукчето,няма начин да не намерищ външна 6 волтова бобина от друг мотор.
Публикувано: вт фев 23, 2010 9:14 pm
от alsted
stefan_gb, дали не грешиш в уравнинието за големината на тока
Помисли:
Uизх е константа / и Iизх - за да е стабилна дъгата/, кога ще е по- голям тока през първичната?
Ризх->конст,
Uвх->1/2,
Iвх=?
