Страница 1 от 1

първо на мен помогнете- бял пушек от мултицета!

Публикувано: пет фев 17, 2006 6:48 pm
от emil_v r
купих си малък мултицет които искам да се захранва от акумулаторана колата а и да мери все едно собственото си захранване . да се разберем културно-- dc/dc конвертор не ми се прави! от къде мога поне да му намеря схемата? дт 182 се казва

Публикувано: пет фев 17, 2006 8:10 pm
от masteradmin
Нещо не разбрах ? Значи електронните мултицети вече са без пари. Не виждам смисъл да го оправяш. А и не разбрах какъв е проблема. Игорил ли си го ? Или незнаеш как да го захраниш ? И защо да не се захранва с батерия, а трябва да е с акумолатор на колата ? Имаче понеже ел. техниката ми е хоби намерих го някакъв руски е - Мегаометр ДТ 182 но нямаше схема.

Публикувано: пет фев 17, 2006 8:58 pm
от Гост
masteradmin написа:
Нещо не разбрах ? Значи електронните мултицети вече са без пари. Не виждам смисъл да го оправяш. А и не разбрах какъв е проблема. Игорил ли си го ? Или незнаеш как да го захраниш ? И защо да не се захранва с батерия, а трябва да е с акумолатор на колата ? Имаче понеже ел. техниката ми е хоби намерих го някакъв руски е - Мегаометр ДТ 182 но нямаше схема.
така съм се изразил явно ,неясно няма да правя уреда а искам да го монтирам за постоянно ,като бордови в колата и да му махна батерията .Но тогава тои не може да мери собств. си захранващо напр. , дава грешка и то голяма. явно галванично трябва да се разделя захранване от сондите , може би някои го е правил . дано съм обяснил грамотно . Няма засега пушек ,шегичка :D

Публикувано: пет фев 17, 2006 9:06 pm
от masteradmin
може да го захраниш с акумолаторна батерия, която да се зарежда с реле от алтернатора или акумолатора. Или ако е батеията е на 12В направо когато колата изгасне релето да включва батерията паралелно на акумолатора. А като запалиш колата релето да я откачва. Ето ти галванично разделяне.

Айде сега ще се плашим!

Публикувано: пет фев 17, 2006 9:20 pm
от jordanvass
Ей за тая въшка ли става въпрос?
И що да не ми хареса темата? Като не ми хареса - няма да отговарям, колко му е!
Сега - сериозно.
Ще ти дам една малко тромава, но 100% работеща идея. Вместо да се чудиш как да го развързваш галванично - направи следното:
Трябва ти едно 12В реленце, възможно най-малкото, с 2 превключващи контакта. И една акумулаторна батерия, с която да замениш тази на уреда. Сега: включваш релето да бъде зхранено през контактния ключ - след като е подаден контакт за 12В. При включване на релето двата му контакта подават съответно + и - на 12 волта от автомобила към сондите и се измерва бордовото напрежение. Като изключиш контактния ключ + и - на 12 волта през един резистор 1-2кОм ти се превключват вместо към сондите - към акумулаторната батерия на уреда и я дозареждат. Така като подадеш контакт ще можеш да мериш 12-те волта, а батерийката ще издържи няколкото часа път.
Ако ти се намира реле с 3 контакта - можеш да си направиш и уреда да ти гасне при изключване на контакта, но предполагам, че това ще си става и след време автоматично от самия уред. Може, разбира се, да направиш и допълнително принудително включване на реленцето, та да ти мери колата и когато е загасена.

Да, виждам, че и админът ме е изпреварил със същата идея.

Публикувано: съб фев 18, 2006 9:49 am
от emil_v r
Гениално :!: жалко че не мога да черпя. Класическо разсичане на проблема с меч и от двамата . аз се бях забил с преобразовател с трафче за галв. разделяне . Мразя ги щот работят се в ключов режим и фърлят хармоници по на 10-20мхц нагоре . И викам си като включа радиото ша ми засканира повече трансвертера отколкото радиостанции. :lol: . А и рядко ползвам едно алинко на 144мхц и едно св , и все ги захранвам от колата. Аз имам вграден един " волтмер" със светодиоди но тва първобитна работа от 18 ти век . При тия върховни уреди за 5 лв. ! Благодарности още веднъж на двамата .

схема

Публикувано: ср фев 22, 2006 2:47 pm
от emil_v r
Иордане , това е схемата , да я види и друг ако му трябва.Специална е за лсд,дисплеите. Аз и лепнах ценер 9в отзад :D .вярно дърпа 7ма.,а изходния ток определено няма да те убие -2-5 ма. Интегралът се държи мажки ,до 6в вход. Последно да се похваля втората снимка - един индикатор на ток над вратата , като излизам да си ходя на село , виждам да няма забравен консуматор и колко вата е :lol: със А277Д Дизаина от времето на Блек Сабат . вътре са се гушнали и два звънеца . Мале,мале снимките мн. са зле тук ,не мога да ги оправя .чао ,на всички.

Публикувано: ср фев 22, 2006 6:14 pm
от jordanvass
Ама верно са ти много лоши снимките! :D
Я вземи малко фотото и се поупражнявай! :D
Нали все се оплакваш, че те гонят от компа - снимай през това време за тренинг! :D

Сега сериозно!
Схемата ти с 555 - ами обикновено класическо свързване, после променливото напрежение се удвоява, пак класическо решение. Дано ти върши някаква работа. Аз лично не виждам смисъла да си захранваш уреда така - все пак нямаш трансформаторно галванично развързване, би следвало пак да си имаш проблеми с измерването.
А за уредчето над вратата за консумацията - то хубаво си обяснил каква е индикацията, ама на мене ми е по-интересно датчика какъв ти е. Аз съм правил навремето с феритно пръстенче, ама след него с изправител и стрелкови индикатор. Сега съм направо със 100А промишлен амперметър без токов трансформатор.
Та ще ми е интересно да видя как ги нацелваш тия ватове с индикацията - мене ако питаш - трудна работа да ти отчита във ватове стълбичката, ама айде! По-скоро дава някаква представа за консумацията.
Полезно уредче е, вярно. И аз като излизам - поглеждам амперметъра на таблото. Помага на разсеяни хора. Накрая все се оказва, че жената е виновна! :D

Публикувано: чет фев 23, 2006 5:11 pm
от Гост
Здравеите , направил съм я схемата и работи трети ден . Има галв разделяне долу м/у маса и минус кондензатор 330 нано или какъвто бог дал . И горе същия конд. Аз я бях измислил с трафче , но така е по мини. Вижда се на снимката ,сигурно монитора не ти е баш на фокус. моя ми прави тоя дефект- с лек отсечен удар по кутията отзад се оправя сходимостта . Относно индикатора не съм го отварял над 10 год. датчика бе с феритен пръстен и 100-200 нам. Този интеграл на извод 3 с тример се регулира макс. отклонение ,а извод16 с друг тример долното ниво на отчитане. С долния праг отрезвам хладилника за да не го виждам а горния праг ми светват два от червените диоди при вкл. котлон на 2 . Те се набиват в очи при излизане .Не отчита ватове , но жените знаеш са теническиалергични и само това им липсва. Малее,Стефан дано не прочете каква нова дума измислих! Германците са манияци по това -- хауптбанобергрупенфюрер тоест -глава път горен групов водач . И това в една дума . Иди виж моля те едни десет съвета за икономия да си кажеш мнението . и върха ,оправи си крана да не капе ! Абе то по улиците тече вода до глезените ,на ВиК от един теч със месеци изтичат хиляди кубици , опрело до капките.Отделно водомерите имат висок долен праг на задеистване и няма да мръдне :lol: Последно ако някои потърси схемата тя е типова истинския интеграл е uaa180 ,ние го крадем и прекръстваме а277д .чао

Ей, Емо, ще ме скъсаш от смях!

Публикувано: пет фев 24, 2006 11:57 am
от jordanvass
Ей това направо си плаче за патент:
с лек отсечен удар по кутията отзад се оправя сходимостта :D

Сега - малко за галваничното развързване. Това с кондензаторите, дето си го направил, е доста далечко от галванично развързване. За тази цел се използват трансформатори, оптрони, изолационни усилватели и прочее елементи и прибори, които трябва да отговарят поне на две важни условия: да имат изолационно съпротивление от едната страна до другата от порядъка на хиляди мегаоми и да издържат на пробивно напрежение от порядъка на няколко киловолта.
Твоите кондензатори едва ли биха удовлетворили някое от тези изисквания. Смисълът на галваничното развързване е да може едната страна да се подключи към верига с много различен потенциал, например фазата на 220В и той да не влияе на другата страна - да не прехвърчат там искри и токове от едната към другата страна. По този начин се управляват прибори като тиристори, симистори, някои измервателни апарати предимно в медицината и т.н. Ако ти с 9-те волта на този "галванично развързан" преобразувател управляваш тиристор, включен към мрежата - гаранция, че ще накъдриш косата на някой, дето се е подпрял на колата ти. :D
Та с две думи - не зная при тебе как ти върши работа тая схема, може би си зависи от уреда, но по принцип двете ти напрежения са "скачени" едно за друго, не са развързани галванично.