Страница 1 от 3

Двускоростен електромотор - превключване ???

Публикувано: пет сеп 03, 2010 7:45 pm
от stivemaster
Здравейте някой правил ли е контакторното включване на двускоростен електромотор .Всъщност този не е класически двускоростен май защото става дума за едни и същи намотки май и включването им на ниската скорост на триъгълник ,а на високата на звезда.На капачката е дадено че на ниската скорост се захранват клеми U1,V1,W1 , а на високата заранването е от U2,V2,W2 , като едновременно с това U1,V1,W1 са замостени.Освен това има и два кабела Р1 и Р2 които предполагам са термозащита.
Аз мисля да сложа моторната защита ,ключ трипозиционен 1-0-2 ,25А който в положение едно на три от клемите си вади трите фази, а на положение 2 ,на други три вади други три фази , като от две от тях ще захраня контактор 6А който прави моста за звездата .

Публикувано: пет сеп 03, 2010 9:22 pm
от todortv
Какво означав класически случай?
Единия е звезда-двойна звезда,другия е триъгълник-двойна звезда.
В твоя случай са нужни два контактора.За едните обороти -единия контактор,за другите обороти -двата.

Публикувано: пет сеп 03, 2010 10:11 pm
от lubomirlz
Я снимай табелката и капачката на мотора да видим за какво става въпрос

Публикувано: пет сеп 03, 2010 10:12 pm
от moimoimoi
от обясненията ти става ясно че мотора е триъгълник-двойна звезда
за бавната скорост ти трябва един контактор който подава напрежение на U1 V1 W1
за бързата скорост ти трябва контактор с 6 силови нормално отворени контакта-естествено трудно ще намериш такъв за това се ползват 2 нормални контактора които включват едновремено,като на единия се закачат U1 V1 W1 които се замостват а на другия контактор се закачат U2 V2 W2

няма да е лошо и да са деблокирани контакторите-когато триъгълника е включен двойната звезда да не може да включи и обратно

като пробваш двигателя не е лошо да провериш посоките на въртене на двете скорости поотделно-пускаш на бавни,виждаш посоката,изключваш и изчакваш да спре и чак тогава пускаш на бързи и пак виждаш посоката-трябва да е еднаква :lol: не е добре за двигателя примерно ако върти с 1400 оборота наляво и веднага да завърти с 2800 надясно
изводите p1-p2 са за термисторна защита-обикновено е еднократна,не е хубаво през нея да прекарваш оперативната верига/с изключение ако е на 12-24 волта/ http://www.filkab.com/main/bg/products/ ... D0%B8/970/

Публикувано: съб сеп 04, 2010 7:21 pm
от stivemaster
Извинявам се за закъснението ,първо да благодаря за мненията и да добавя че взех три контактора ,но ключа май ще го сменя с 0-1-2 вместо този дето взех 1-0-2 .Колега с когото говорих по въпроса ме убеждава че е нужно мотора винаги да се развърта първо на малката скорост и след това на голямата .Мислите ли че има значение това.

Публикувано: съб сеп 04, 2010 7:39 pm
от moimoimoi
ако мощноста и при двете скорости е еднаква /или приблизително/ то означава че при по ниската скорост ще има по голям въртящ момент и съответно двигателя/машината ще се развъртат по лесно

Публикувано: съб сеп 04, 2010 7:48 pm
от tisho_g
stivemaster написа:
Извинявам се за закъснението ,първо да благодаря за мненията и да добавя че взех три контактора ,но ключа май ще го сменя с 0-1-2 вместо този дето взех 1-0-2 .Колега с когото говорих по въпроса ме убеждава че е нужно мотора винаги да се развърта първо на малката скорост и след това на голямата .Мислите ли че има значение това.
не е така

Публикувано: съб сеп 04, 2010 8:14 pm
от todortv
Ама,ти май не четеш, какво ти пишат!
Така и не даде снимка на табелата.
В единия случай е с два контактора,в другия с три.

Публикувано: съб сеп 04, 2010 9:37 pm
от stivemaster
Колега todortv мотора е на 30 километра а аз днес имам рожден ден и не ми се ходи да го снимам извинявай.Ето ти нескопосана рисунка на схемата .Не съм паднал от луната ако това си мислиш така че все едно гледаш снимката.Аз си мисля че на ниската скорост от ключа захранвам контактор 1,който захранва клеми U1,V1,W1 .На високата скорост от ключа захранвам контактори 2 и 3 ,като контактор 2 подава трите фази на U2,V2,W2 , а контактор 3 включва нормално отворените си контакти и замоства U1,V1,W1.

Re: Двускоростен електромотор - превключване ???

Публикувано: пон яну 09, 2012 6:33 pm
от lov
Малко стара темата но имам въпрос за подобен тип двигател. Как се определят изводите U1,V1,W1 U2,V2,W2 или нямат значение коя тройка ще ползвам за начало.
Двигателя е пренавиван няма означение на изводите и клемно табло.
На всичко отгоре трябва да диря и 4 позиционен пакетен ключ за управлението.Защото трябва да работи и на реверс и на двете скорости.