Страница 1 от 1

12dc към 5/9dc

Публикувано: вт сеп 07, 2010 2:57 pm
от moimoimoi
здравейте колеги
парното на колата е с три степени и в момента работи само на последната трета степен
първа и втора степен са през резистор,т.е. явно се подава по ниско напрежение на двигателя
въпросното съпротивление да кажем е негодно за употреба/ремонт
има ли елементрана схема с тиристор примерно с която да мога да намалям напрежението от 12 волта на 5 и 9 за степените
тока е около 6 ампера при максимално натоварване

Публикувано: вт сеп 07, 2010 3:25 pm
от tysonlkr
A защо искаш да си усложняваш живота с тези тиристорни схеми, като може само да смениш конкретните две съпротивления :?
По проста схема от тази с резисторите едва ли има :roll:

Публикувано: вт сеп 07, 2010 4:10 pm
от moimoimoi
всъщност проблема се оказа в един термопредпазител до самия резистор,смених го и сега работи на всички степени
и все пак ако някой има работеща схема може да я сподели
имам една готова но е за зареждане на акумулатор и с нея да се регулира напрежението oт R5 потенциометъра
с нея може ли да си захраня нещо различно от акумулатор

Публикувано: вт сеп 07, 2010 8:34 pm
от 1115
По-добре да се замени с безстепенно регулиране.

Публикувано: ср сеп 08, 2010 11:48 am
от world_explorer
Горната схема не става ако захранващото напрежение е постоянно. За да се запуши тиристорът е небходимо да няма сигнал на управляващият електрод "И" напрежението на тиристора да е 0 волта. Горната схема работи защото след греца напрежението е пулсиращо и условието е изпълнено. Ако е само постоянно е неоходимо гасящо напрежение- което усложнява схемата.

Публикувано: ср сеп 08, 2010 9:10 pm
от blv
Аз тази термозащита я шунтирах преди 2 години и от тогава няма ядове. Бачка на пушка.