Страница 1 от 1
					
				Фазово и Линейно Напрежение
				Публикувано: чет окт 28, 2010 4:21 pm
				от Orlio
				Някой може ли на бързо да разясни кое какво напрежение е и по табелите на двигателите данните са за фазово или линейно напрежение.
			 
			
					
				
				Публикувано: чет окт 28, 2010 4:27 pm
				от moimoimoi
				фазно напрежение- между фаза и нула
линейно напрежение- между две фази
на двугателите трябва да са дадени линейните напрежения
пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/
т.е. на двигателя гледаш на какво свързване - звезда или триъгълник отговаря 380 волта и на него трябва да работи
			 
			
					
				
				Публикувано: чет окт 28, 2010 4:37 pm
				от Orlio
				moimoimoi написа:фазно напрежение- между фаза и нула
линейно напрежение- между две фази
на двугателите трябва да са дадени линейните напрежения
пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/
т.е. на двигателя гледаш на какво свързване - звезда или триъгълник отговаря 380 волта и на него трябва да работи
Мерси много точно това ме интересуваше,че спорихме един баш майстор и той ми разви някакви супер теории.... 

 
			
					
				
				Публикувано: чет окт 28, 2010 4:49 pm
				от moimoimoi
				е сподели ги тез супер-теории 

 
			
					
				Re: Фазово и Линейно Напрежение
				Публикувано: чет окт 28, 2010 7:29 pm
				от fikata
				Orlio написа:Някой може ли на бързо да разясни кое какво напрежение е и по табелите на двигателите данните са за фазово или линейно напрежение.
  При свързване в триъгълник на всяка фазова намотка  на двигателя се подава фазово напрежение, което е равно на линейното на мрежата.
 При свързване в  звезда всяка фазова намотка получава фазово напрежение,което е 1.73 /втори корен от 3 / пъти по малко от линейното/междуфазовото/ на мрежата.
  Колегата @moimoimoi  вече ти е отговорил на въпроса.
 
			
					
				
				Публикувано: чет окт 28, 2010 8:44 pm
				от mirk
				пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/ 
Свят широк напрежения всякакви 
http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_powe ... _the_world
Най страното ми се стори в Япония половината държава е 100V/50Hz другата половина 100V/60Hz  

 ква им е била идеята на дръпнатите един дявол знае.
 
			
					
				
				Публикувано: пет окт 29, 2010 2:35 pm
				от Orlio
				Още едно въпросче....
Значи двигателите имат статор и ротор(различни видове) и колко намотки и тяхните наименования?
Статорна и Роторна като всяка има 3 начила и 3 крайща....и тези 6 кабела който се вадят на клемореда кой са?
			 
			
					
				
				Публикувано: пет окт 29, 2010 3:49 pm
				от mirk
				На клемореда излизат 6 извода от статорната намотка. Трите начала са свободни а каищата са свързани заедно при включване звезда което е обичайното за малки моторчета. Роторните намотки ако ги има изобщо излизат на контактни пръстени с четки в друга кутия и са само 3. При тях звездата е вътрешна. Възможно е ако двигателя е пренавиван мастора да е оставил и статорната звезда вътре и да излизат само три кабела и там.
			 
			
					
				
				Публикувано: пет окт 29, 2010 3:51 pm
				от fikata
				Тези шест края, които излизат в клемната кутия са началата и крайщата на трите фазови намотки от статора.
 Най широко приложение намират асинхронните двигатели с т.нар. ротор на късо или кафезен ротор ,който няма намотки с меден проводник.
 А колко видове намотки/еднослойни,двуслойни,концентрична,верижна/ секции,стъпки и т.н. е много дълга тема в предмета "Намотки на електрическите машини" и тук с няколко думи не може да се отговори..
 PS Ех този mirk пак ме е изпреварил...
			 
			
					
				
				Публикувано: пон ное 01, 2010 5:46 pm
				от Orlio
				Мерси момчета за информацията