Страница 1 от 1

Фазово и Линейно Напрежение

Публикувано: чет окт 28, 2010 4:21 pm
от Orlio
Някой може ли на бързо да разясни кое какво напрежение е и по табелите на двигателите данните са за фазово или линейно напрежение.

Публикувано: чет окт 28, 2010 4:27 pm
от moimoimoi
фазно напрежение- между фаза и нула
линейно напрежение- между две фази
на двугателите трябва да са дадени линейните напрежения


пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/

т.е. на двигателя гледаш на какво свързване - звезда или триъгълник отговаря 380 волта и на него трябва да работи

Публикувано: чет окт 28, 2010 4:37 pm
от Orlio
moimoimoi написа:
фазно напрежение- между фаза и нула
линейно напрежение- между две фази
на двугателите трябва да са дадени линейните напрежения


пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/

т.е. на двигателя гледаш на какво свързване - звезда или триъгълник отговаря 380 волта и на него трябва да работи
Мерси много точно това ме интересуваше,че спорихме един баш майстор и той ми разви някакви супер теории.... :-D

Публикувано: чет окт 28, 2010 4:49 pm
от moimoimoi
е сподели ги тез супер-теории :lol:

Re: Фазово и Линейно Напрежение

Публикувано: чет окт 28, 2010 7:29 pm
от fikata
Orlio написа:
Някой може ли на бързо да разясни кое какво напрежение е и по табелите на двигателите данните са за фазово или линейно напрежение.
При свързване в триъгълник на всяка фазова намотка на двигателя се подава фазово напрежение, което е равно на линейното на мрежата.
При свързване в звезда всяка фазова намотка получава фазово напрежение,което е 1.73 /втори корен от 3 / пъти по малко от линейното/междуфазовото/ на мрежата.

Колегата @moimoimoi вече ти е отговорил на въпроса.

Публикувано: чет окт 28, 2010 8:44 pm
от mirk
пример:
звезда/триъгълник 380/220 волта, в бг. двигателя трябва да работи на звезда,в триъгълник може да работи ако линейното напрежение е 220 волта,т.е. трябва да има три фази по 127 волта/руский стандарт/


Свят широк напрежения всякакви http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_powe ... _the_world

Най страното ми се стори в Япония половината държава е 100V/50Hz другата половина 100V/60Hz :? ква им е била идеята на дръпнатите един дявол знае.

Публикувано: пет окт 29, 2010 2:35 pm
от Orlio
Още едно въпросче....
Значи двигателите имат статор и ротор(различни видове) и колко намотки и тяхните наименования?
Статорна и Роторна като всяка има 3 начила и 3 крайща....и тези 6 кабела който се вадят на клемореда кой са?

Публикувано: пет окт 29, 2010 3:49 pm
от mirk
На клемореда излизат 6 извода от статорната намотка. Трите начала са свободни а каищата са свързани заедно при включване звезда което е обичайното за малки моторчета. Роторните намотки ако ги има изобщо излизат на контактни пръстени с четки в друга кутия и са само 3. При тях звездата е вътрешна. Възможно е ако двигателя е пренавиван мастора да е оставил и статорната звезда вътре и да излизат само три кабела и там.

Публикувано: пет окт 29, 2010 3:51 pm
от fikata
Тези шест края, които излизат в клемната кутия са началата и крайщата на трите фазови намотки от статора.
Най широко приложение намират асинхронните двигатели с т.нар. ротор на късо или кафезен ротор ,който няма намотки с меден проводник.

А колко видове намотки/еднослойни,двуслойни,концентрична,верижна/ секции,стъпки и т.н. е много дълга тема в предмета "Намотки на електрическите машини" и тук с няколко думи не може да се отговори..

PS Ех този mirk пак ме е изпреварил...

Публикувано: пон ное 01, 2010 5:46 pm
от Orlio
Мерси момчета за информацията