Страница 1 от 2

регулиране разреждането на АБ

Публикувано: нед ное 28, 2010 6:52 pm
от nypko
Здравейте. Как мога да контролирам разреждането на автомобилна батерия? В смисъл с някакъв регулируем консуматор. Дали с една 50W луничка за осветление на 12V + съответния димер ще мога да регулирам силата на тока от 0 до 4 ампера, както излиза по моите сметки. :buch:

Публикувано: нед ное 28, 2010 8:10 pm
от moimoimoi
димера не знам дали ще понесе 4 ампера,също не е сигурно дали димера ще работи на 12 волта постояно напрежение
я кажи за какво ти е това регулирано разреждане на акумулатор?

може да си направиш многостепенен консуматор от няколко крушки по 50 вата
примерно 50 вата крушка черпи около 4 ампера, две крушки по 50 вата последователно свързани ще консумират 2 ампера,три крушки по 50 вата последователно свързани ще консумират 1.33 ампера

Публикувано: нед ное 28, 2010 8:31 pm
от nypko
Аз така правя в момента. Я една крушка от стопове, я една от габарит, я от мигач. Различни мощности и комбинации и го докарвам до желаната стойност. :-D

За съживяване на акумулатори го използва - разряд, заряд и т.н.

А затова не се бях сетил . При разреждането на акумулатора напрежението пада под 12 волта и съответно тока от димера също се променя? (правилно ли съм те разбрал)

Доколкото знам с един димер може да контролираш по 2,3,4 и т.н. лунички за осветлението. Би трябвало да държи. Мисълта ми е, този димер като регулира луничките един вид им взема от мощността и те светят по-слабо. Тази мощност която е взета от луничките, под формата на топлина ли се изразходва или по някакъв начин наистина се намалява реалната консумация. Защото ако само се нагрява димера за да вземе от мощността, няма да ми свърши работа. Извинявам се за профанското обяснение.

Публикувано: нед ное 28, 2010 8:39 pm
от stefan_gb
Димера за лунички не е ли за АС ......
Подходящ реостат би ти помогнал в случая, намират се .

Публикувано: нед ное 28, 2010 8:52 pm
от nypko
Може би има различни начини на изпълнение. Но бях виждал готов кит да се продава. Системата беше: инвертор 220V - 12V прав ток --> димер --> лунички. И от тук ми хрумна идеята. Какво представлява това с реостата? Сложно ли е много?

Публикувано: нед ное 28, 2010 9:02 pm
от moimoimoi
по скоро ти трябва преобразувател от 12vdc към 220vac,след него слагаш димер и захранваш 60 вата крушка

Публикувано: нед ное 28, 2010 9:10 pm
от nypko
moimoimoi, това ми се струва много сложно. Но също така ми се струва, че не съм се изразил правилно. Идеята ми е следната:
Акумулатор --> димер --> луничка. Като въртя димера и променям светенето на луничката, реално променя ли се консумацията, която черпя от акумулатора? Това ми е идеята. Ако е правилна димера май беше 10лева, една луничка и толкоз. Но дали ще стане? :idea:

Публикувано: нед ное 28, 2010 9:17 pm
от moimoimoi
не ти е правилен подхода
на димера му трябва 220 волта променливо наппрежение за да работи, а ти имаш само 12 и то постояно
ето това на схемата по доло е добър избор, като цена на инвертора ,мисля че има по 50 лева някви китайски , ама пак трябва да се разрови човек, нека и колегите да изразят мнение относно схемата ми

Публикувано: нед ное 28, 2010 9:18 pm
от stefan_gb
nypko написа:
Може би има различни начини на изпълнение. Но бях виждал готов кит да се продава. Системата беше: инвертор 220V - 12V прав ток --> димер --> лунички. И от тук ми хрумна идеята. Какво представлява това с реостата? Сложно ли е много?
Незнам защо си губиш времето и парите ествествено , какви са тия инвертори и димери за да разредиш един акумулатор.
В слуая крушката ти е напълно досатъчна, важното е да следиш акумулатора да не се разреди под 10.5 V под товар. Всички го правят така , аз също разрещдам АБ първо с 4,5А това е до към 11,5V а след това с 2А до 11V по надолу несмея .
Реостата е един мощен потенциометър общо казано :lol:

Публикувано: нед ное 28, 2010 9:49 pm
от nypko
stefan_gb написа:
Незнам защо си губиш времето и парите ествествено , какви са тия инвертори и димери за да разредиш един акумулатор.
В слуая крушката ти е напълно досатъчна, важното е да следиш акумулатора да не се разреди под 10.5 V под товар. Всички го правят така , аз също разрещдам АБ първо с 4,5А това е до към 11,5V а след това с 2А до 11V по надолу несмея .
Реостата е един мощен потенциометър общо казано :lol:
Съгласен, съгласен. Но има и друго. С един най-обикновен амперметър, човек може да провери и капацитета на акумулатора. Когато производителя е написал примерно 55Ah, те са измерени при определени условия. Т.е. разреждане с една 1/20 от капацитета, като в продължение на 20 часа, акумулатора не трябва да се е разредил под допустимия минимум.

moimoimoi написа:
не ти е правилен подхода
на димера му трябва 220 волта променливо наппрежение за да работи, а ти имаш само 12 и то постояно
Да се уточним още един път. Готовия "кит", който се продаваше в практикер, беше осветление за вграждане в тавана - гипскартон например. Последователността на свързване на схемата му беше следната:

1. Инвертор 220 - 12V
2. Димер
3. Лунички

Инвертора и димера бяха отделни устройства. Т.е. димера работи на 12V, защото е след инвертора. Въпроса е да не би да съм се объркал и димера да е бил преди инвертора.