Страница 1 от 4

Какъв е този електродвигател,и как да го подкарам?

Публикувано: вт ное 30, 2010 10:47 pm
от Kalin_Do
Добър вечер на всички.Искам да получа малко по-вече информация за този електродвигател.Няма никаква табелка.Всяка помощ относно захранващо напрежение,мощност,и начин на свързване ще ми бъде от полза.Видно е само трите кабела които излизат от корпуса...

http://picasaweb.google.com/myxall/Dvig ... directlink

Публикувано: вт ное 30, 2010 10:55 pm
от dobcho_vn
Най-вероятно трифазен асинхронен за директен пуск.Защо мисля така:
-> Не виждам място за кондензаторна батерия - значи не е за 220 V
-> Имаш изведени три края - значи няма пускане звезда/триъгълник
За мощност не мога да ти кажа нищо.Как са свързани намотките трябва да видиш клемната кутия.
Ами това е от мен засега.

Публикувано: вт ное 30, 2010 11:07 pm
от Kalin_Do
Сполай ти колега,сега и ако ме упътиш за начин на свързване към захранване,златен ще си :roll:Между другото неможах да засека никаква клемна кутия...само три проводника се мъдрят.

Публикувано: вт ное 30, 2010 11:26 pm
от dobcho_vn
Ами слагаш три по 25 А АП и пускаш двигателя.Предварително виж дали е указана нормалната посока на въртене, така, че като пуснеш двигателя да знаеш дали си улучил фазовия ред или си го объркал.Като казвам уличил значи, че посоката на въртене е еднаква с тази на указаната посока.
Още един съвет - ако имаш мегаомметър преди пуск провери как си с изолацията на намотките.Може пък да има късо.
Иначе мисля, че самите намотки вътрешно са свързани в триъгълник.
А да и като го пусне и се развърти измери тока в трите фази с амперклещи.Общо взето не трябва да се различава.Сетне мощността грубичко може да се пресметне P=1,73*380*I*0,89
където I-измерения ток

Публикувано: вт ное 30, 2010 11:39 pm
от Kalin_Do
Пускам двигателя как?Избирам си произволно фази за трите кабела и използвам корпуса за "N"?Или?За протокола - имам мегаОмМер,намират ми се и амперклещи...ще замеря сутринта,сега заваля проле...ъъ..есенен дъждец.:-D Въпрос - трифазното табло е с бушони:Важи ли условието за АП 25А?Благодаря за досегашните напътствия!

елмотор

Публикувано: ср дек 01, 2010 7:56 am
от shotik
Подобен ,поне на вид и големина,сравнен с формата на лопатата електромотор има мой приятел и го ползва за шмиргел.Пуска го с ключ "Рига",което ме кара да мисля ,че е за 220 волта с един общ кабел и другите за пускова и работна намотки.
Вероятно утре ще ходя към него ,защото е извън София и ще погледна точно как е свързан и дали има табели.
Ако някой не даде по-добър съвет,изчакай за да не съсипеш мотора,а и да не си навредиш от късо съединение.

В никакъв случай не прави опит да ползваш корпуса за "N"/нула/това не е автомобилен електромотор,опасно е !!!

Публикувано: ср дек 01, 2010 9:09 am
от Kalin_Do
O.K. нема да бързам.Между другото сутринта замерих намотките.Между две от тях има 11Ώ,в другите варианти са 10.5Ώ,обаче пропуснах към корпус. :?

Публикувано: ср дек 01, 2010 2:27 pm
от Johny
Kalin_Do написа:
O.K. нема да бързам.Между другото сутринта замерих намотките.Между две от тях има 11Ώ,в другите варианти са 10.5Ώ,обаче пропуснах към корпус. :?
Пропуснал си най-важното. М/у намотки се мери, когато имаш 6 извода и всички са ракачени. Нормата и спрямо корпус е > 0.5 Мом/кV .
Двигателя е трифазен, както ти казаха колегите. Ако изолационното съпротивление е в норма - пускай и се не бой. При тъста рдин такъв върти банциг.
Успех!

Публикувано: ср дек 01, 2010 2:40 pm
от vvk79
Искам да попитам някой може ли да ми каже каква е мощността на двигателя като се знае съпротивлението (то има и реактивна съставка та може и да не може да се определи) а ако имаме чисто активен товар (нагреватели -трифазни) и по съпротивлението как да сметна мощността.

Публикувано: ср дек 01, 2010 3:30 pm
от fikata
Потърси такава имперична зависимост като се снабдиш с каталози за двигатели в които ще намериш данни за мощност,напрежение/схема на свързване/ номинален ток косинусФИ, обороти и т.н и даже омическо съпротивление на фазова намотка..