nikivd написа:Идва зима! Заедно със зимата идва и момента, закупуване на нов акумулатор. Темата я създавам тук, тъй като в този под-форум влизат по-запознати потребители с устройство, принцип на действие на Акумулатора. Нека в тази тема да опишем коя марка е по за предпочитане. Става въпрос за акумулаторите с по-народни цени.
Аз, слагам един голям минус (-) за Монбат.
Имах два не обслужваеми . Единият се оказа че, в завода не са му сложили достатъчно електролит и умря за 8 месеца.
Другият точно му мина гаранцията и кихна.
Май темата трябваше да при автомобилите,защото става въпрос само за акумулатори ,които се ползват от автомобили ;)
Иначе съм с "гигават" и за сега съм доволен,на 7-8 месеца е.А стария ми е някакъв "миокар" и постепенно си "умря".И той е запечатан като "гигават".Но преди да го хвърля забелязах,че има фабрични отвори към клетките.Което ме наведе на мисълта,че сигурно е с обикновен електролит.Та съм се кананил да го дупча скоро и да му сменя електролита изцяло и да видим ще живне ли
Мернах в един форум няколко съвета за зимата,предполагам всеки ще ги оцени.
За поддръжката на акумулатора:
1. Дръж го винаги чист - особено обслужваемите акумулатори при доливане се цапат отгоре - това е проводящ слой, който води до разреждане. Мие се с вода и сапун, защото сапуна има алкален характер и неутрализира киселината.
2. Дестилирана вода се налива преди да тръгнеш за да се смеси с киселината иначе в това студено време може да замръзне горния слой.
3. На клемите на акумулатора при работещ мотор и пуснати фарове трябва да има напрежение 13.8 - 14.5В.
4. Консумацията при пусната аларма да не превишава 20 - 25 мА
5. Май е модно сега влизайки в кафето да си оставиш колата на габарити или фарове - това го има и в американските филми, ама колите им са направени така, че да светят известно време и да гаснат за да имаш възможност да се прибереш на светло вкъщи.Всяко дълбоко разреждане (под 10В) на акумулатора води до необратими процеси в него - после при зареждане няма да може да достигне 100% от капацитета си.
Относно живота на акумулатора - зависи от условията на експлоатация. Статистиката за Бош Силвър за Германия е 7.5г., но там прегледа на автомобилите е по-суров. Принципно се избира за градска кола (къси разстояния, често стартиране) по-малък капацитет за да има възможност бързо да се зареди. Иначе по-големия капацитет е за предпочитане. Във всеки случай при един и същ капацитет по-добрия акумулатор е с по-висок пусков ток - по-дълго време ще ти служи. Пусковия ток го пише задължително до капацитета.