Страница 1 от 2

Инвертор 12/220 V проблем при запалване на автомобила

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:23 am
от vlassev
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:26 am
от fikata
Нямаш ли батерия в лаптопчето?

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:30 am
от vlassev
fikata написа:
Нямаш ли батерия в лаптопчето?
Има, но е меко казано "ахнала". След рестарта компа минава на батерия и след малко ми казва, че е свършила!

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:40 am
от fikata
Не искаш да му сложиш читава батерия.Тогава намери начин за захраниш "инвертора" преди контактния ключ.Акумулатор-предпазител-гнездо за захранване...

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:50 am
от jdraganchev
Аз съм си решил проблема като си прекарах инсталация за запалка директно от акумулатора. Ползвам я за инвертор, навигация, зарядно за телефон от време на време телевизорче.....
Само искам да предупредя ако правиш това да се направи качествено, предпазител да има задължително ....защото иначе е доста опасно.

Публикувано: вт дек 21, 2010 11:57 am
от vlassev
Значи моята логика е следната: При запалване (акумолатора е нов) поради екстремната консумация възниква някакъв пад на напрежението и устройството се обърква. Ако вържа някакъв кондензатор, който да се разрежда върху устройството докато трае паленето....

Публикувано: вт дек 21, 2010 12:15 pm
от plamen6100
Логиката ти е правилна - стартера дърпа много ток при стартиране на двигателя и напрежението на акумулатора пада до към 10.5/примерно/, затова и се рестартирва. Да, вариянт е това с кондензатор - но задължително с диод преди него, иначе няма файда.

Публикувано: вт дек 21, 2010 12:25 pm
от vlassev
Естествено диода е задължителен, въпроса е какъв кондензатор да сложа? Около 2000 uF за 24 V дали ще е достатъчно??? Предполагам и някой резистор ще трябва за да се разрежда кондензатора по-бавно...

Re: Инвертор 12/220 V проблем при запалване на автомобила

Публикувано: вт дек 21, 2010 12:36 pm
от stoian64
vlassev написа:
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?
Здравей!Някои автомобили при стартиране изключват консуматори като радио,вентилация,климатик,запалка и възстановяват захранването след като спреш стартирането.Вариантът,който колегата предлага с директно захранване от АБ е най-удачен.Така,че провери дали спира напрежението до запалката и ти си човека.Успех!

Re: Инвертор 12/220 V проблем при запалване на автомобила

Публикувано: вт дек 21, 2010 12:38 pm
от vlassev
stoian64 написа:
vlassev написа:
Здравейте, наскоро си купих такъв инвертор за колата да си захранвам лаптопчето. Работи добре, даже има защита за претоварване.
Проблема ми е следния: Когато двигателя изгасне и трябва да се запали отново устройството се "рестартира" и компа гасне. Трябва да извадя конектора от запалката и да го вкарам на ново за да заработи както трябва. Възможно ли е с някаква капацитивна верига да избегна този проблем при паленето?
Здравей!Някои автомобили при стартиране изключват консуматори като радио,вентилация,климатик,запалка и възстановяват захранването след като спреш стартирането.Вариантът,който колегата предлага с директно захранване от АБ е най-удачен.Така,че провери дали спира напрежението до запалката и ти си човека.Успех!
ОК, Благодаря за съвета, не се бях сещал :idea: